Anonym skriver:
Hej 
Jeg skriver som anonym, for jeg synes det er lidt pinligt 
Men jeg har haft lidt mistanke om PCO. Jeg skal til læge i næste uge og snakke med hende om det, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I tænker...
Der går oftest 35 dage, nogle gange mere, aldrig mindre, mellem mine menstruationer. Menstruationer svinger meget i forhold til blodmængde, varighed og smerte. Nogle gange har jeg RIGTIG ondt.
Jeg har ret kraftig behåring på lårene og i bikinilinien. Altså, meget. Har mødt mænd med langt mindre. Det gør rigtig ondt at barbere af, og voksning er dyrt og det holder faktisk ikke engang så længe.
Jeg har også mørke hår på overlæben. Ikke lidt, men ret meget. De er meget mørke og stive. Jeg har også lidt på hagen, og lyst, men ret kraftigt og langt hår på kinderne. Jeg har også (halvlyst) krafitigt hår på hænder og fingre. (Mine forældre er ikke specielt behårede)
Jeg vejer for meget. Jeg spiser nooogenlunde. Kunne godt spise sundere, men jeg ved en del om kalorier, og får 1800-2500 om dagen tror jeg, samt svømmer og rører mig nogle gange om ugen. Så burde ikke veje så meget som jeg gør. Jeg har taget over 15 kg. på indenfor de sidste 6 måneder.
Jeg bliver rigtig svimmel, som om mit blodsukker styrtdykker - SELVOM jeg har spist noget fornuftigt inden. Det kan bare komme lige pludseligt.
Jeg er generelt træt, uoplagt og med tendens til at blive rigtig deprimeret og stresset.
Jeg ville bare høre om I har erfaringer med disse ting og om det kan pege på PCO?
I så fald kunne jeg læse at man kan få medicin som hedder metformin - Som skulle hjælpe med at stabilisere ens ægløsning? Jeg skal nemlig insemineres, så jeg vil meget gerne have styr på det, så forholdende er 100% i orden i forhold til at kunne blive gravid.
På forhånd tusind tak for hjælpen 
Det går mig rigtig meget på, så jeg håber nogle kan hjælpe.
Føler mig så klam, fed og behåret 

Kære du
Du er skal ikke fed klam og behåret , det lyder meget somom du har Pco.
Jeg har selv Pco tildens til overvægt, kraftig kropsbehåring, akne..
manglende overskud og tit træt.. Det kan kosten lave meget om på vil jeg så sige 
Jeg havde 2-9 måneder imellem mine menstrationer, da jeg var overvægtig og ikke fik metformin .
Hvis du får stillet diagnosen Pco kan du få gratis læser behandling igennem sygesikringen, da det for mange er en kosmetisk gene. Jeg køber veet voks strips til ansigtet, den anden behåring fjerner jeg med skraber.
Metformin hjælper ikke for alle med Pco men har hjulpet for mig .. er gravid nu.
Jeg fik i min behandling afvide jeg skulel tabe mig omkring 12-15 kg + tage metformin. Metforminen hjalp mig til at spise sundere da for usund mad smadrede maven, og så hjalp det også at have den motivator at ønske et barn så brændende
.
jeg tabte mig som foreskrevet efter 12 kg og ca 4 mdr på metformin stod jeg med en posetiv grav test
og mine æggestokke var slet ikke fyldt med små cyster længere.. 
Du er velkommen til at skrive Pb hvis du vil vide mere.. Mange kram fra en Pco præget pige, der kom den grimme Pco til livs med en Livsstils ændring