At sende børn afsted, selvom man har fri...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2009

fam.4xc

Du skal ik ha spor dårlig samvittighed!!!
Hvis du har brug for en dag alene i morgen så gør du det!!!
Ungerne har sgu mere glæde af dig når du er opladet end afladet ;-)

Jeg Har selv 1-2 ugenligt fridage... indimellem holder jeg dem hjemme den ene dag, mens jeg ordner en masse den anden dag så vi ik skal bruge weekenden på feks rengøring og tøjvask... Jeg aflévere dem blot senere og henter dem tidligere.

I morgen har jeg taget dem fri og du drømmer ik om hvor mange gange Caroline har spurgt mig i dag om hvorfor hun ik må komme i børnehave i morgen !!!!

Ej du plej dig selv lidt også - god fri dag ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2009

Munder

Jeg har altså nogen gange brug for "mig-tid", så jeg sender da Andrea afsted nogle gange når jeg har fri.

Jeg mener absolut jeg er en bedre mor, når batterierne engang imellem får lov til at blive ladet op!

Anmeld

22. april 2009

Muffinmus

Jeg ville sende ham afsted...man kan som forælder godt have brug for et pusterum og jeg synes tit man så har en mere positiv energi når de så kommer hjem i stedet for en irreteret mor der ikke får slappet, lavet noget HUN gerne vil en gang i mellem:-)

Anmeld

22. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kloster skriver:

Jep... Den dårlige samvittighed nager
Sagen er den, at jeg har fri i morgen. Burde egentlig have Mads hjemme fra bh af, men overvejer virkelig at sende ham afsted. Også bare kl 9-14 fx.

Jeg arbejder jo som afløser på et plejehjem/hjemmeplejen. Jeg har mellem 40-46 timer om ugen og arbejder ofte 6 dage i træk. Føler bare jeg nogen gange har brug for HELT fri... Bare være helt alene hjemme og hygge mig med vasketøjet, com, nyde solen på terrassen, handle når jeg har lyst osv osv.

Alt taler for, at jeg sender Mads afsted i morgen, men har alligevel dårlig samvittighed. Skal arbejde i weekenden også, så den har jeg heller ikke fri...

Andre der har det sådan og hvad gør I?

Glæder mig så meget til at begynde i fast stilling d. 1. maj. Så bliver det hele lidt mere struktureret.

Kloster

Det syntes jeg er helt fint

Din søn har alligevel mest brug for en mor der har overskud til ham, ellers er det sjovere at lege i børnehaven også blive hentet tidligt at en glad mor. Det er meget bedre...

Heldigvis er det ikke for evigt at du arbejder så meget.

God fridag i morgen!

Anmeld

22. april 2009

Kloster

Åhh tusind tak piger.

Ved self godt, jeg helt selv bestemmer og vælger, men det er sørme rart, at høre, at mine tanker og ideer er "lovlige" nok.
Jeg vil aflevere ham sent og hente ham tidligt. Også skal vi rigtig hygge, når han kommer hjem.

Kloster

Anmeld

22. april 2009

Pia

Jeg arbejder jo med samme fag som dig og jeg har bestemt heller ikke Lærke hjemme på alle mine fridage..
Og nu hvor jeg er på barsel er hun da også afsted.. Også selvom den lille ikke er født endnu.
Så har hun bare en ugentlig fridag og det er forskelligt fra uge til uge hvornår den falder..
Den andre dage er hun så i bh og så er det bare forskeligt hvornår jeg henter hende..
Hun bliver aflevret hver dag kl ca 9.00-9.15 .
Og så svinger det mellem om jeg henter hende kl 13.30. kl 14-00 el. kl 15.
så hun er der max 6 timer de dage hun har "lange" dage der oppe og det har jeg det super fint med..
Så kan jeg fryde mig over alt den tid jeg så har til hende, når hun er hjemme eller er blevet hentet tidligt..
For så skal der ikke holdes hus og handles ind og vaskes tøj..
Så er det ren kvalitets tid til hende..
Og samtidig har jeg haft tid for mig selv..
Og lige i tiden hvor jeg sover så dårligt ( den lille mosler meget om natten, så derfor får jeg ikke så meget søvn) ja så kan jeg få sovet lidt om dagen og så mærker Lærke ikke at mor er træt..

Så nyd din fridag og nyd den i fulde drag.. Du fortjener den..

Knus Pia.

Anmeld

22. april 2009

Stumpen

fam.4xc skriver:

Du skal ik ha spor dårlig samvittighed!!!
Hvis du har brug for en dag alene i morgen så gør du det!!!
Ungerne har sgu mere glæde af dig når du er opladet end afladet ;-)

Jeg Har selv 1-2 ugenligt fridage... indimellem holder jeg dem hjemme den ene dag, mens jeg ordner en masse den anden dag så vi ik skal bruge weekenden på feks rengøring og tøjvask... Jeg aflévere dem blot senere og henter dem tidligere.

I morgen har jeg taget dem fri og du drømmer ik om hvor mange gange Caroline har spurgt mig i dag om hvorfor hun ik må komme i børnehave i morgen !!!!

Ej du plej dig selv lidt også - god fri dag ;-)

Altså do, jeg kan godt se på facebook at du laver noget HVER DAG.. Aldrig har jeg hørt om en med så meget energi som dig

Anmeld

22. april 2009

Miamaja

Eeeej det er da ikke noget at have daarlig samvittighed over

Anmeld

22. april 2009

heaven

af sted af sted af sted med ham da...... og så sætter du dig med en kop ny-lavet kaffe, tænder for go`morgen danmark og slapper helt helt af... tag et dejligt langt og varmt bad... sæt dig i solen og nyd roen med en god bog...GØR ET ELLER ANDET KUN FOR DIG OG NYD DET!!!

nyd dog de timer for dig selv, han hygger sig jo med de andre børn, og du henter ham tidligt. Det ville jeg ikke have dårlig samvittighed over....

Jannie

Anmeld

23. april 2009

fam.4xc

Stumpen skriver:

Altså do, jeg kan godt se på facebook at du laver noget HVER DAG.. Aldrig har jeg hørt om en med så meget energi som dig

Jeg er fandme også træt om aftenen

Men synes nu ik jeg laver mere end andre vel gør, tøjet skal jo vaskes, maden laves, hjemmes rengøres, jobbet passet og mand og børn plejes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.