At sende børn afsted, selvom man har fri...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.281 visninger
20 svar
0 synes godt om
22. april 2009

Kloster

Jep... Den dårlige samvittighed nager
Sagen er den, at jeg har fri i morgen. Burde egentlig have Mads hjemme fra bh af, men overvejer virkelig at sende ham afsted. Også bare kl 9-14 fx.

Jeg arbejder jo som afløser på et plejehjem/hjemmeplejen. Jeg har mellem 40-46 timer om ugen og arbejder ofte 6 dage i træk. Føler bare jeg nogen gange har brug for HELT fri... Bare være helt alene hjemme og hygge mig med vasketøjet, com, nyde solen på terrassen, handle når jeg har lyst osv osv.

Alt taler for, at jeg sender Mads afsted i morgen, men har alligevel dårlig samvittighed. Skal arbejde i weekenden også, så den har jeg heller ikke fri...

Andre der har det sådan og hvad gør I?

Glæder mig så meget til at begynde i fast stilling d. 1. maj. Så bliver det hele lidt mere struktureret.

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2009

Honningblomst

Gør hvad du synes og orker...Jeg har altid mine hjemme, men jeg kan også sagtens hygge mig og slappe af med dem...putte i sengen med tv, mad og computer..bare have nattøj på hele dagen.
Knus Eva..

Anmeld

22. april 2009

Lise

Jeg ville uden tvivl sende ham afsted - uden at få dårlig samvittighed over det

Jeg er aldrig alene hjemme, så hvis jeg af en eller anden grund skulle blive begavet med en fridag, så ville jeg sende Simon til en relativ kort dag i vuggeren, og så ellers bare hygge mig i mellemtiden med det jeg havde lyst til...

Ha en god fridag

Anmeld

22. april 2009

trunte89

Havde det været mig, så havde jeg nok sendt ham afsted.
Så længe det ikke er hele dagen.

Så slappe af når han er afsted og være super frisk og på når han kommer hjem

Tænk på, at han hygger sig når han er afsted.

Anmeld

22. april 2009

Cris

Du skal ikke have dårlig samvittighed, synes jeg. En halv dag i BH, mens du kan nyde 4 timer for dig selv er nogle gange meget vigtigt. Han kan alligevel komme tidligt hjem og hygge. Det er vigtigt, at have nogle få timer for sig selv en gang i mellem og er ikke altid nemt at finde tid til det, synes jeg.

Anmeld

22. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Kloster skriver:

Jep... Den dårlige samvittighed nager
Sagen er den, at jeg har fri i morgen. Burde egentlig have Mads hjemme fra bh af, men overvejer virkelig at sende ham afsted. Også bare kl 9-14 fx.

Jeg arbejder jo som afløser på et plejehjem/hjemmeplejen. Jeg har mellem 40-46 timer om ugen og arbejder ofte 6 dage i træk. Føler bare jeg nogen gange har brug for HELT fri... Bare være helt alene hjemme og hygge mig med vasketøjet, com, nyde solen på terrassen, handle når jeg har lyst osv osv.

Alt taler for, at jeg sender Mads afsted i morgen, men har alligevel dårlig samvittighed. Skal arbejde i weekenden også, så den har jeg heller ikke fri...

Andre der har det sådan og hvad gør I?

Glæder mig så meget til at begynde i fast stilling d. 1. maj. Så bliver det hele lidt mere struktureret.

Kloster

Send du ham bare afsted Jeg står ofte i dit dilemma, men har besluttet at han kommer afsted hver anden fridag. Bare en 4 timers tid. Så kan jeg få gjort rent, handlet eller stirre ind i væggen mens han er afsted
Go' fridag til dig

Anmeld

22. april 2009

Mormilla

Jeg ville være mig selv, lidt hvis jeg havde behov for det!!!

Anmeld

22. april 2009

Valle81

KEnder godt den dårlige samvittighed, men vi er nogle gange også nødt til at tage os frihed til små pusterum, hvis vi skal bevare vores overskud til at være forældre:0)

Og je vil også sige send ham afsted en fire timer:0)

Og så er der jo også forskel på om man altid sender sit barn afsted, eller om man gør det når man virkelig har brug for alene tid eller tid til noget andet.

Ønsker dig også en god fri dag eller halv fridag eller hvad du beslutter dig for

Anmeld

22. april 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg går pt. ledig som nyuddannet, og min datter er i DP mandag-fredag fra 8-15. Jeg får tid til at fordybe mig i jobsøgningen og ordne det huslige/aftensmad, så vi virkelig har kvalitetstid sammen, når hun bliver hentet.
Samtidig er jeg glad for at hun er ude sammen med andre børn i stedet for hjemme ved mig - som heller ikke ville være tilladt i følge rådighedsreglerne.

Min mand har fri hver onsdag, og en sjælden gang holder vi hende hjemme, men ellers bruges denne dag til at få handlet ind til hele ugen, samt han også får mulighed for at lade op.

Hvis DP holder fri eller har ferie, holder jeg hende så hjemme i stedet for gæsteDP.

Men jeg ville ikke have dårlig samvittighed over at sende ham af sted. Han skal nok hygge sig i børnehave

Anmeld

22. april 2009

Tynen

Afsted med ham

Synes det lyder til at du har fortjent en hel dag for dig selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.