Jeg er gal!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Har du ikke en indre heks, der lige kan kom frem i dig og sætte dem på plads?

Det er sgu ikke en okay behandling!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

Maja_4000

Nu har jeg ikke læst tråden .. 

Men jeg havde også meget ondt i graviditeten (og døjer faktisk stadig med ondt i lænden ) .. Men min læge ville ikke give mig en sygemelding (som vidst hedder en mulighedserklæring nu) .. Heller ikke selvom min jm skrev til hende , at jeg skulle sygemeldes .. 

Så jeg røg i aktivering  Der er vildt mange som ansætter en gravid som ikke kan lave noget jo !

Håber du slipper 

Anmeld

25. maj 2012

MorDk

Jeg kan godt forstå du er sur, gal og ked af det!

Jeg priser mig lykkelig over den læge jeg har. Han er fantastisk, sød, forstående, lyttende mm.

I min sidste graviditet blev jeg sygemledt pga. bækkensmerter. Jeg arbejder i sundhedssektoren (hårdt fysisk arbejde) Blev sygemeldt frem til barsel fra omkrong 21. uge.

Denne gang har jeg lidt voldsomt af kvalme og svmimmelhed frem til uge 20. Blev sygemeldt fra uge 7 og jeg er fortsat sygemeldt til jeg går fra på barsel. HAr fået rigtig ondt i lænden og bækkenet igen 

Ja det hedder mulighedserklæring (hvis denne kan laves/udarbejdes og man har mulighed for at arb anderledes... evt. deltid eller lign. I mit tilfælde var en mulighedserklæring ikke vejen frem og fik derfor en sygemelding.... (alm. attest) Uden problemer... nogle læger er bare nogle klaphatte... det er min mening! Det er fa'me ikke fedt du ikke kan få den hjælp du har brug for... og andre kan blive sygemeldt på en løgn! 

Tanker herfra!

Anmeld

25. maj 2012

Aabye

Jeg havde bækkenløsning i min sidste graviditet.. Og nu også i denne.. er 17+0 i dag.. 

Jeg gik til fys sidst.. Og da jeg havde gået hos ham i 4 uger ringede HAN til lægen og bad ham sygemelde mig resten af graviditeten.. Det var dejligt.. Han synes ikke det kunne være rigtigt at jeg skulle rende til lægen hver 2 uge indtil jeg skulle på barsel.

Jeg skal til lægen her den 31 og de skal jo så vurdere om jeg skal sygemeldes igen. Jeg er godt nok ikke meget for det.. Men vil heller ikke ødelægge mig selv fuldstændigt..  

Anmeld

25. maj 2012

Camillos

lillemor92 skriver:

Hej skønne kvinder! 

Jeg har brug for jeres råd, hjælp! ( Sorry, det er lidt langt!)

Jeg håber at der findes nogen af jer derude der gider at læse mit opslag, for jeg har virkelig brug for at komme ud med mine frustrationer..

Sagen er den at jeg begyndte at få ondt i bækkenet og hofterne for omkring en måned siden, jeg er idag 21+0, jeg tog så til lægen for at få hende til at vurdere mig, hun ville så sende mig til fys, da hun ikke kunne sige 100% om det var begyndende bækkenløsning, Jeg kommer så til fys, der kan oplyse at pga mine hofter er skæve i forvejen, så har det nu resulteret i at mit bækken er skævt og løst, så det er derfor jeg går og har så ondt, hun siger efterfølgende at hun vil opfodre lægen til at sygemelde mig resten af graviditeten, dvs. jeg har termin d 4/10.. Min jordemoder, vurdere også at jeg bør blive sygemeldt resten af tiden for ikke at forværre det. Jeg blev så sygemeldt og måtte droppe ud af min uddannelse, så jeg måtte op på kommunen og melde mig ledig, de ber så lægen om en lægeerklæring på min sygemelding, så jeg skal derfor ringe til min læge idag, for at få dem til at udfylde det papir, jeg kommer så til at snakke med en praktikant dernede, (det skal lige siges at jeg i snart 1 år har overvejet at skifte læge, grundet dårlig behandling gang på gang dernede fra.) - Hun siger så at hun vil skrive til kommunen at jeg er sygemeldt, og jeg ikke kan noget fysisk, og belastende, men at jeg godt kan sidde stille, men jeg forklare hende at jeg kan hverken stå, sidde eller ligge i særlig lang tid så gør det skide ondt, hun svare så "Ja, men du kan jo ikke lave ingenting indtil du skal nedkomme!, du bliver jo nød til at lave noget", så vælger hun lige at snakke med en anden læge dernede fra inden hun tager et valg, så hun siger at jeg vil få brev fra kommunen på et tidspunkt, og jeg så der vil se om jeg er sygemeldt til barslen eller om jeg kan blive sendt ud i noget. 

Jeg ved sku ikke om det bare er mine humørsvingninger der gør mig så sur over det, men hvorfor er det lige at nogle folk kan ringe til sin læge og blive sygemeldt over absolut ingenting, og endda nogen gange pga en løgn bare for at sidde stille, mens jeg er nød til at græde i telefonen, og stadig få et lorte svar.? Jeg forstår det virkelig ikke! 

Er der nogen der har prøvet eller hørt noget ligende, hvor man bliver sendt ud i noget trods smerter, og forsøg på sygemelding.. Jeg ved sku ikke helt hvad jeg skal gøre!! 

sikke nogle dumme læger du omgives af .. 

Kan desværre sige jeg siden uge 9 har døjet med lændesmerter og jeg gik til lægen i uge 13. Hun mente bare det var min rygmuskulatur så jeg skal holde mig i gang og jeg kunne få en henvisning til fys der kunne trykke lidt på mig. 

Jeg har endnu ikke været til fys, da jeg synes det er for dårligt man skal betale så meget for det. 

Og jeg tør ikke rigtig ringe til lægen igen og sige den stadigvæk er gal for hvorfor skulle ryggen blive ved at gøre ondt.. 

Ja sådan er systemet nogen gange.. 

Anmeld

25. maj 2012

OktoberMor

jack skriver:

Ej det er sgu os noget lort...

Har selv bækkenløsning og er sygemeldt,frem til termin men dog uden problemer.Undrede mig dog os selv at min læge skrev at jeg kunne lave noget siddestillende der ikke balastede min ryg, bækken og mave!!

Men den seddel mellem kommune og læge, hvor de mange gange skriver at man kan lave siddestillende arb betyder ikke så meget, fordi du kan ikke være på sygedagpenge og samtidigt stå til rådighed på arbejdsmarket, det ville betyde at både din a-kasse og kommunen skulle finde ud af at betale dig, og det kan man ikke...det er enten dagpenge som ledig eller sygedagpenge som sygemeldt.

Håber de bare lader dig være så du kan koncentrere dig om at slappe af...

God bedring

Hende lægen som jeg snakked med sagde også at hun ville skrive at jeg kunne gøre noget stillesiddende, hvilket stadig kommer til at gøre skide ondt, men har endnu ikke hørt fra kommunen om hvad de finder ud af, men nu må vi se om de sender mig ud i noget stillesiddende, eller om de bare sygemelder mig.. 

Anmeld

25. maj 2012

Muhmi

Kan sagtens forstå dine frustationer... Det er bare SÅ meget ikke i orden det de gør... Kender det... Jeg var også på kontanthjælp da jeg ventede Silas og jeg måtte ringe, tude, møde op i lægehuset og jeg skal komme efter dig før jeg endelig fik en sygemelding... Og den fik jeg telefonisk, BARE fordi jeg snakkede med en anden læge... Hun sagde, jamen ved du hvad, du skal ikke gå og have ondt, så vi sygemelder dig bare fra i morgen, det eneste du skal gøre er at ringe til dit aktiveringsted og sige at du hermed er sygemeldt. Jeg var simpelthen så forbløffet over at det nogle gange bare kræver at man snakker med en anden end sin egentlige læge... Eller, min egen læge var der faktisk ikke, men hende der så skulle være min læge mens han ikke var der.... Du bliver nød til at presse på... Og jeg blev før det også sat ned i aktiveringstid, helt ned til 15 timer om ugen.. Men selv det kunne jeg ikke holde til i ssh faget...

For at du får den hjælp du behøver og

Fordi det bestemt ikke er sjovt ikke at kunne noget... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.