Hvad vejede jeres omkring 38+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.379 visninger
63 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

pemiro

Som overskriften siger, hvad blev jeres bebs skønnet til omkring uge 38+0?
Har netop været ved jm og her blev han skønnet til lidt over 3 kg...
Synes det lyder stort hehe... Men det er nok bare tanken, jeg er jo trods alt kun 14 dage fra termin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

N1

Jeg var hos jordermoderen da jeg var 39+4 og der skæmmede hun lillefisen til 3100g. Jeg fødte 10 dage over termin og der vejede han 3545g  Håber det hjalp lidt.

Anmeld

23. maj 2012

pemiro skriver:

Synes det lyder stort hehe... Men det er nok bare tanken, jeg er jo trods alt kun 14 dage fra termin

Hvor spændende. Iflg. diverse graviditetskalendere skal den lille også veje deromkring i 39. uge. Så du er spot on

Jeg skal fortælle dig onsdag i næste uge, hvor meget jordemoderen skønner vores den lille til. Der vil jeg være 38+1.

Anmeld

23. maj 2012

pemiro

*** skriver:

Hvor spændende. Iflg. diverse graviditetskalendere skal den lille også veje deromkring i 39. uge. Så du er spot on

Jeg skal fortælle dig onsdag i næste uge, hvor meget jordemoderen skønner vores den lille til. Der vil jeg være 38+1.

Ja men synes nu det er meget forskelligt hvad baby skal veje ifølge forskellige sider.. Har stødt på alt mellem 2900-3400, så det er jo et ret stort spring for sådan en lille fis
Men ja han ligger uanset hvad i den gode ende af skalaen, det behøver jeg vidst ikke at frygte

Spændende med jm besøg næste uge.. Det er altid så hyggeligt lige at høre hjertelyd (selvom man dog SLET ikke er i tvivl om liv derinde) og så at få et skøn - elsker det

Anmeld

23. maj 2012

pemiro

N1 skriver:

Jeg var hos jordermoderen da jeg var 39+4 og der skæmmede hun lillefisen til 3100g. Jeg fødte 10 dage over termin og der vejede han 3545g  Håber det hjalp lidt.

Det er vel også en ganske fin fødselsvægt?
Det er så dejligt når se små pus har en go vægt...

Synes det er så hyggeligt at høre hvad bebser vejer heeh...

Anmeld

23. maj 2012

pemiro skriver:

Ja men synes nu det er meget forskelligt hvad baby skal veje ifølge forskellige sider.. Har stødt på alt mellem 2900-3400, så det er jo et ret stort spring for sådan en lille fis
Men ja han ligger uanset hvad i den gode ende af skalaen, det behøver jeg vidst ikke at frygte

Spændende med jm besøg næste uge.. Det er altid så hyggeligt lige at høre hjertelyd (selvom man dog SLET ikke er i tvivl om liv derinde) og så at få et skøn - elsker det

Okay, men så er det godt, at han ligger i den gode enden af skalaen, så er der lidt at tære på, når han melder sin ankomst. Er det ikke noget med, at de taber ca. 10% af deres kropsvægt efter fødslen?

Ja, jeg elsker at komme til jordemoder og få et skøn af størrelsen på den lille og høre hjertelyd 

Anmeld

23. maj 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Jeg var til jordmoder i går og jeg var der 38+1 og lille pigen blev skønnet til ca 3300 gram. Ved fra mon søster at de godt kan ramme forkert. Hendes pige blev født fire dage før termin og inden da havde jordmoder skønnet hende til vist nok 3100 eller 3200 gram og hun vejede 2940 gram. Så det er vejledende det jordmoder siger. De kan god både være mindre og større. 

Anmeld

23. maj 2012

pemiro

*** skriver:

Okay, men så er det godt, at han ligger i den gode enden af skalaen, så er der lidt at tære på, når han melder sin ankomst. Er det ikke noget med, at de taber ca. 10% af deres kropsvægt efter fødslen?

Ja, jeg elsker at komme til jordemoder og få et skøn af størrelsen på den lille og høre hjertelyd 

det ved jeg faktisk ikke om de gør, men har godt hørt at de taber sig lidt.. men hvem ville ikke også det, når man kommer fra en varm lukket verden til denne larmende verden hehe

men ja, det er helt sikkert lækkert at det er en basse man får, fremfor en lille spiwuwip (staves)

Anmeld

23. maj 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Jeg var til jordmoder i går og jeg var der 38+1 og lille pigen blev skønnet til ca 3300 gram. Ved fra mon søster at de godt kan ramme forkert. Hendes pige blev født fire dage før termin og inden da havde jordmoder skønnet hende til vist nok 3100 eller 3200 gram og hun vejede 2940 gram. Så det er vejledende det jordmoder siger. De kan god både være mindre og større. 

Ja har godt hørt det med at man skal ta let på hvad de siger...
men synes nu jeg føler jeg lidt kan stole på det... der er nemlig to forskellige der har givet skøn, og begge siger han er godt stor, og fylder meget
Så tror da jeg får en lille basse.. men det må tiden vise hehe... er i hvert fald glad for han ikke bliver skønnet til at være lille i det

Anmeld

23. maj 2012

Babydreams

Min dreng kom til verden i uge 38+2 og vejede 3275g, han var dog blevet skønnet mellem 3800-4000

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.