de såkaldte jordbær mærker...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

Princesspigen

morbibi skriver:

Jordbærmærker eller hæmangiomer tilhører den form for karsygdom, som kun ses som en lille hvid eller rød plet ved fødslen. I løbet af en til to uger vokser området og bliver mere rødt. Jordbærmærker kan komme mange steder på kroppen, men ses oftest i ansigtet og hos børn født for tidligt eller med lille fødselsvægt. Jordbærmærket vokser sædvanligvis, til børnene er fire til seks måneder gamle, i enkelte tilfælde til de er 12 måneder. Herefter stopper væksten, og de næste år bliver området gradvist lysere og fladere. I særlige tilfælde er binyrebarkhormon en behandlingsmulighed.

det var hvad jeg kunne finde ud over det, andre har skrevet til dig

okay, tak skal du have

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Maja_4000

Caroline havde et lille mellem øjenbrynene .. Det forsvandt da hun var omkring 1 år
Hverken mig eller hendes far har haft det (:

Anmeld

23. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina er født med en jordbærmærke i hovedbunden - lige der hvor hårgræsen er nu. Det var stort, rødt og hævet. Jeg havde aldrig set et og blev lidt forskrækket over det indtil jeg fandt ud af, hvad det nøjagtigt er.

Hun er i dag 3 år og det er blevet lidt mindre men meget lysere. Vi var til hudlægen med henden da hun var helt spæd og han sagde, at der kunne gå op til 6-7 år før det forsvandt. Man ligger dog ikke mærke til det da det nu sidder under hendes hår, da hendes hårgrænse har rykket sig.

Det er ikke arveligt og ikke farligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.