Nervøs for NF pga tidl. kromosomfejl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2012

Flowers

prettybutterfly skriver:

Fejlen behøver kun at være hos den ene forælre, således at barnet får et kromosom nr 21 fra faren, og 2 gange kromosom nr 21 fra moren. = 3 gange kromosom nr 21= trisomi 21= downs

Altså hvis en af forældrene er bære, så stammer det selvfølgeligt fra bedsteforældrene, så ja, ofte er der så flere i en familie der fx får downs.

Mange tak Vi har heldigvis ingen DS i vores familier, men man ved jo aldrig, vi får se i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

l.kjoeller

Flowers skriver:

Hej alle, i min sidste graviditet fik jeg en udskrabning efter at have opdaget et dødt foster i uge 10. Det viste sig, at det havde downs syndrom. Skal til NF om 3 dage og er så nervøs for, at barnet har kromosomfejl. Er risikoen meget større når jeg nu har haft? Håber jeg bare var "uheldig" sidst. Men jeg er kun 24...

tror du får tilbudt en biopsi hvis du ønsker det. mener ikke risikoen er så meget større dog. Og husk at din krop selv sorterede fosteret fra sidst, så derfor tror jeg du bærer på en rask lille spirer. held og lykke.

Anmeld

24. maj 2012

prettybutterfly

Flowers skriver:

Mange tak Vi har heldigvis ingen DS i vores familier, men man ved jo aldrig, vi får se i morgen

Det var bare så lidt!! Håber virkelig på det bedste for dig, så skriv gerne en opdate i morgen!!!!

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.