Positiv test 1 måned efter kirurgisk abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2012

FrkDitte

ekebiv skriver:

Jeg havde en MA i starten af december og sidst i januar testede jeg positiv. Vidste heller ikke om det var ny eller gammel graviditet så var omkring lægen og fik taget 2 blodprøver med 2 dages mellemrum. De viste desværre at tallet var faldende så ingen ny bebs til mig. Jeg havde stadig HCg i kroppen 2 måneder efter aborten.

Jeg har også lidt på fornemmelsen at det er det samme der er sket her.. Ellers er det meget tidligt jeg kan teste positiv..

Men vi må se hvad lægen siger

D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Tanjadamgaard

Hejsa alle jer!

Jeg tog en test i dag, sådan lidt for sjov.. og den viste positiv ret hurtigt!!

Jeg ved dog ikke helt om det kan passe, fordi jeg fik en kirurgisk abort d. 23. april. (var 10+1) Jeg burde da ikke kunne teste positiv allerede ?

Ved ikke hvornår jeg har haft ÆL.

Kan det være at der stadig er hcg i urinen efter sidste graviditet?

What to do?

Knus D.

Må jeg spørger hvorfor du fik foretaget en kirugrisk abort? Håber ikke det er for påtrængende. Forstår bare ikke helt, om du ønsker at være gravid eller ej ?  

Anmeld

23. maj 2012

FruK

Jeg fik abort d. 28. marts og testede positiv d. 10. maj - det er en smule længere end dig, men den var altså god nok.

Anmeld

23. maj 2012

FruK

Mutti2B skriver:

Mon ikke han bliver nødt til at ta 2 stk over et par dage så han kan se om det falder eller stiger ?

Men hvor kunne det da være fantastisk hvis du allerede er blevet prego igen

De kan tage to blodprøver med et par dage i mellem. Hvis man er gravid skal den stig - vist være fordoblet på to dage. Hvis man ikke er, så falder den.

Anmeld

23. maj 2012

DreamChild

Tanjadamgaard skriver:

Må jeg spørger hvorfor du fik foretaget en kirugrisk abort? Håber ikke det er for påtrængende. Forstår bare ikke helt, om du ønsker at være gravid eller ej ?  

Man kan få en kiriurisk abort, hvis man ønsker at ende en graviditet, men også hvis man har en Missed Abortion (MA), hvilket vil sige at barnet ikke længere lever, men kroppen har ikke opdaget det endnu, så moderkagen? bliver ved med at vokse og man ikke selv udskiller graviditeten ved at begynde at bløde.

Jeg har desværre selv været dette igennem, da en scanning viste at hjertet ikke slog længere.

Anmeld

23. maj 2012

Tanjadamgaard

Man kan få en kiriurisk abort, hvis man ønsker at ende en graviditet, men også hvis man har en Missed Abortion (MA), hvilket vil sige at barnet ikke længere lever, men kroppen har ikke opdaget det endnu, så moderkagen? bliver ved med at vokse og man ikke selv udskiller graviditeten ved at begynde at bløde.

Jeg har desværre selv været dette igennem, da en scanning viste at hjertet ikke slog længere.

Mange tak for svaret  

Men jeg forstår det stadig ikke helt, når hun nu har teste positivt? Men har fået foretaget en kirugrisk abort, fordi man ikke ønsker graviditen. Med mindre det jo så er en MA ? 

Ej det er jeg ked af at høre, håber du er okay 

Anmeld

23. maj 2012

FruK

Tanjadamgaard skriver:

Mange tak for svaret  

Men jeg forstår det stadig ikke helt, når hun nu har teste positivt? Men har fået foretaget en abort, fordi man ikke ønsker graviditen.  

Man kan jo få foretaget en abort fordi der er noget galt - ikke fordi man selv har valgt det. Det er vist desværre sket for mange af os.

Anmeld

23. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Tanjadamgaard skriver:

Mange tak for svaret  

Men jeg forstår det stadig ikke helt, når hun nu har teste positivt? Men har fået foretaget en abort, fordi man ikke ønsker graviditen.  

Hej smukke..
Jeg tillader mig lige at svare for Frk.Ditte.

Hun har IKKE fået en abort frivilligt.. Hun mistede ligesom jeg..
Det er så kun 1 måned siden hun mistede og stiller derfor spørgsmåstegn ved om hun allerede kan være gravid igen. hvilket hun jo ØNSKER SIG BRÆNDENDE!
Og Ditte - jeg KRYDSER for dig at det er NY graviditet og ikke gammel der spøger!

Når man mister kan man miste spontant hvor man begynder at bløde.. Hvis alt kommer ud af sig selv er det godt.
Hvis det ikke gør kan man få en kiruigisk abort for at få resten ud..

Og så er der Missed abortion som er hvad jeg har oplevet.. Afhængig af hvor langt man er henne kan man få en medicinsk eller kirugisk abort..

Ingen af abortformerne er ved ovenstående tilfælde ønsket eller frivillige!

Anmeld

23. maj 2012

SukkerDronning

Tanjadamgaard skriver:

Mange tak for svaret  

Tillader mig lige at blande mig

Hun har haft en baby som er død i maven, men hendes krop forstod det ikke (graviditeten fortsatte), så hun fik en kirugisk abort. Det er bestemt ikke af egen fri vilje, at hun har fået foretaget en abort. Derfor prøver hun igen at blive gravid. Giver det mening?

Til TS Men jeg tror desværre ikke at den er der.

Anmeld

23. maj 2012

DreamChild

Tanjadamgaard skriver:

Mange tak for svaret  

Men jeg forstår det stadig ikke helt, når hun nu har teste positivt? Men har fået foretaget en kirugrisk abort, fordi man ikke ønsker graviditen. Med mindre det jo så er en MA ? 

Ej det er jeg ked af at høre, håber du er okay 

Tak jeg er okay igen

Det kan være jeg ikke har fået læst tråden ordenligt igennem, men jeg har ikke fået indtrykket af at hun ikke ønskede graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.