Hvornår nr. 2 efter KS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2012

3rollinger

Anonym skriver:

Hej folkens..

Der er jo den her regel at man efter KS, skal vente 2 år før man får den næste, eller ihvertfald en kraftig anbefaling fra lægerne.. Min datter er snart 15 mdr. gammel og kæresten og jeg har allerede nr. 2 i tankerne..

Jeg skal bare lige have forstået det ret... betyder det at der skal være gået 2 år, før man vælger at blive gravid med nr. 2?

Til I der fik KS, hvor lang tid gik der imellem jeres 1- og 2 barn?

Jeg fik min den foerste med ved kejsersnit og 22 mdr senere foedte jeg naturligt nr. 2.

Der var ingen problemer overhovedet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi venter nr 2 her til juli og der bliver næsten 4 års forskel på thea og lillesøster. Vi fik at vide at de anbefalede 2 års mellemrum efter ks. Vh stine

Anmeld

22. maj 2012

Pinkrose

Jeg blev anbefalet 3 år, da kejsersnittet var mere voldsomt end normalt, fik skåret begge veje og klippet mave muskler over. Så venter tør ikke andet.

Ved min søster der os fik kejsersnit første gang fødte nr to efter 2 år og fødte normalt.

Anmeld

22. maj 2012

smlmea

Jeg fik at vide af overlægen,at jeg måtte blive gravid når jeg havde lyst,og der ingen problemer var med at føde vaginalt.

Man skal bare være opmærksom på,at sandsynligheden for at aret springer op er 3%,hvis man skal føde inden for 24 måneder,mod den normale 1%.

Anmeld

23. maj 2012

Livsmor

Tulle28 skriver:

Har lige et off-topic spørgsmål: hvornår blev du sat igang? Fik at vide på hospitalet at jeg ikke får lov til at gå over tid, men min egen læge mener jeg bliver sat igang 1-2 uger inden termin...

Blev sat igang i 38+4, men grundet begyndende SSF. Jeg fødte første gang ved AKS grundet SSSF i uge 31+5.

Anmeld

23. maj 2012

december-babyen

Må indrømme jeg er noget bekymret over muligheden for at arret springer da jeg er næsten 3 mdr henne med den lille nye og min "store" bebs lige er fyldt 5 mdr.

Det var ikke planlagt men vi er lykkelige for det er sket men det gør bare min bekymring størrer da der bliver 12 mdr imellem børnene..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.