Hvornår nr. 2 efter KS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

953 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej folkens..

Der er jo den her regel at man efter KS, skal vente 2 år før man får den næste, eller ihvertfald en kraftig anbefaling fra lægerne.. Min datter er snart 15 mdr. gammel og kæresten og jeg har allerede nr. 2 i tankerne..

Jeg skal bare lige have forstået det ret... betyder det at der skal være gået 2 år, før man vælger at blive gravid med nr. 2?

Til I der fik KS, hvor lang tid gik der imellem jeres 1- og 2 barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

Kløver

Der er 14.5 mdr mellem mine, og de er begge taget med kejsersnit, min læge anbefalede der gik ca 6 mdr fra ks til man blev gravid igen, bliver der mindre end 18 mdr mellem anbefaler de dog ks igen pga risiko for bristning af arret

Anmeld

22. maj 2012

mariesmavse92

Jeg har lige været til efterfødselssamtale. Min mand og jeg blev rådet til at vente et år med at prøve igen, fordi der er risiko for at arret brister! Puha.

Anmeld

22. maj 2012

Missq4

en i min familie fik nr to som var tvilinger 13 månder efter den første og både første gang og anden gang er taget med KS og der er ikke sket noget men som en anden skriver må man vist ikke føde selv når det er anden gang hvis det er kort tid efter så hvis du vil føde selv er det nok derfor de anbefaler at vente

Anmeld

22. maj 2012

S.Maria

Jeg fik kejsersnit og blev anbefalet at der skulle ihvertfald gå 1 1/2 år før vi skulle have en til. Så fra fødsel til næste fødsel 1 1/2 år 

Anmeld

22. maj 2012

Livsmor

Fik ingen besked om hvorlænge der burde gå, og her er der 26 mdr imellem. Blev dog overvåget under fødslen 2 gang, og blev sat igang med balon, da piller ikke må bruges, når man har fået ks før.

Anmeld

22. maj 2012

Clisolka

Jeg fik anbefalet af lægerne på Rigshospitalet at vente min. 1 år - meget gerne længere tid. Jeg fik et AKS med Isabella og vi har da snakket om babyplaner herhjemme 

Anmeld

22. maj 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Hej folkens..

Der er jo den her regel at man efter KS, skal vente 2 år før man får den næste, eller ihvertfald en kraftig anbefaling fra lægerne.. Min datter er snart 15 mdr. gammel og kæresten og jeg har allerede nr. 2 i tankerne..

Jeg skal bare lige have forstået det ret... betyder det at der skal være gået 2 år, før man vælger at blive gravid med nr. 2?

Til I der fik KS, hvor lang tid gik der imellem jeres 1- og 2 barn?

Der er 11 mdr mellem mine drenge - skulla have være 12 mdr, men arret fra AKS ved nr. 1 barn sprang og nr. 2 kom akut ud - så ja det gør pænt nas, anbefalingerne svinger fra sygehus til sygehus, men mener de siger min 15 mdr....

Anmeld

22. maj 2012

Tulle28

Livsmor skriver:

Fik ingen besked om hvorlænge der burde gå, og her er der 26 mdr imellem. Blev dog overvåget under fødslen 2 gang, og blev sat igang med balon, da piller ikke må bruges, når man har fået ks før.

Har lige et off-topic spørgsmål: hvornår blev du sat igang? Fik at vide på hospitalet at jeg ikke får lov til at gå over tid, men min egen læge mener jeg bliver sat igang 1-2 uger inden termin...

Anmeld

22. maj 2012

Muffinmus

min læge sagde kroppen var 2 år om at blive sig selv igen, efter en graviditet og især efter ks, men at jeg godt måtte blive gravid før...

Så her kom lillesøster i maven da nr 1 blev 1 år...dvs ca 11-12 mdr efter og fødslen osv gik helt fint, ingen problemer med ar eller noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.