Fødested??:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.415 visninger
24 svar
0 synes godt om
22. maj 2012

Darling<3

Hej piger

Jeg har termin lige om snart (42 dage) og skal egenligt føde på Hvidovre.. Men.. Nu er jeg ved at ændre mening om stedet!

Vi er flyttet til Kgs. Lyngby , så nu er der "langt" til Hvidovre..
Det er så kæmpe stort derude - 120 jordmødre - virkelig upersonligt!
Jeg har termin en mandag og min JM har fri om mandagen + jeg kan faktisk ikke lide hende alligevel:/

Har aldrig hørt om en lykkelig eller dejlig fødsel på Hvidovre, har i?:/

Er der et sygehus i Gentofte? For det ville være så meget nemmere at kun skulle derhen - tænk hvis man skal føde i myldretiden

Vil jeg kunne nå at få et godt forhold til en ny JM som er der gennem min fødsel??

Håber der sidder 1 eller 7 søde piger der kan hjælpe med alle de spørgsmål

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Gentofte har lukket deres afdeling http://www.gentoftehospital.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=0&page_id=23313&query=f%C3%B8deafdeling&hiword=F%C3%B8DEAFDELINGEN%20F%C3%B8DEAFDELINGENS%20F%C3%B8DEAFDELINGER%20F%C3%B8DEAFDELINGERNE%20f%C3%B8deafdeling%20

Jeg fødte 1. gang på Hvidovre og har kun positivt, at sige om stedet. Jeg fødte 2. gang på Gentofte og det var også kun positivt.

Jeg tror ikke, at du umiddelbart bare sådan kan flytte fødested og i øvrigt er det slet ikke sikkert, at du kommer til, at føde ved din egen JM. Det er de færreste som gør det.

Held og lykke og jeg er sikker på, at du nok skal få en rigtig god oplevelse på Hvidovre Hospital.

Anmeld

22. maj 2012

Darling<3

MoarHvidovre skriver:

Gentofte har lukket deres afdeling http://www.gentoftehospital.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=0&page_id=23313&query=f%C3%B8deafdeling&hiword=F%C3%B8DEAFDELINGEN%20F%C3%B8DEAFDELINGENS%20F%C3%B8DEAFDELINGER%20F%C3%B8DEAFDELINGERNE%20f%C3%B8deafdeling%20

Jeg fødte 1. gang på Hvidovre og har kun positivt, at sige om stedet. Jeg fødte 2. gang på Gentofte og det var også kun positivt.

Jeg tror ikke, at du umiddelbart bare sådan kan flytte fødested og i øvrigt er det slet ikke sikkert, at du kommer til, at føde ved din egen JM. Det er de færreste som gør det.

Held og lykke og jeg er sikker på, at du nok skal få en rigtig god oplevelse på Hvidovre Hospital.

Pis også, altså!!

Altså hvis jeg nu feks var hjemme hos min mor når fødslen gik igang, så skulle de tage mig ind, inde på Randers - burde man så ikke kunne skifte også??

Har du skrevet en FB om din fødsel på Hvidovre?

Anmeld

22. maj 2012

Mine3hjertebørn

Darling<3 skriver:

Pis også, altså!!

Altså hvis jeg nu feks var hjemme hos min mor når fødslen gik igang, så skulle de tage mig ind, inde på Randers - burde man så ikke kunne skifte også??

Der er frit sygehus valg i DK. Så du kan selv vælge og vrage hvor du vil føde. Men det er nok noget du skal til at have meldt ud snart ;-)

Men som en anden skriver, så er der absolute ingen garanti for du vil kmme til at føde ved den JM du har gået ved. 

Så det er næsten noget du skal tage stilling til ud fra hvad der er nemmest at komme til. ;-)

Anmeld

22. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Darling<3 skriver:

Pis også, altså!!

Jo, de skal tage dig, hvis du f.eks. er i Randers når du går i gang med, at føde. Men som udgangspunkt skal man ikke tage for langt væk lige omkring ens terminsdato.

Man kan ikke komme uanmeldt til et andet hospitall bare fordi, at man gerne vil føde der. Jeg skulle også have født på Hvidovre 2. gang, men på grund af for mange fødsler blev jeg videresendt til Gentofte. De havde ikke mine papirer, og skulle have faxet dem og det tog nærmest timer.

Nej, jeg har ikke min fb herinde, da jeg først kom herind efter jeg havde født min søn i 2007.

Jeg kender rigtig mange som har født på Hvidovre og som alle har været rigtig glade for det.

Jeg tror, at vis du ser lyst og positivt på det får du også en rigtig god oplevelse på Hvidovre.

Anmeld

22. maj 2012

sne190810

Jeg har født på Hvidovre og jeg havde den bedste fødsel, JM og oplevelse derinde.  

Jeg tror sgu at der altid vil være nogle som har negative erfaringer med nogle ting, hvor andre så har virkelig positive samtidig.  Så det ville jeg nu ikke bygge min usikkerhed på mht at føde på Hvidovre.

Det med at have din egen JM med til fødslen, det er nu heller ikke en selvfølge Ved godt du heller ikke har skrevet det, men jeg tror det er størstedelen som føder med andre JM, end den de har gået til konsultationerne ved. Så det er nu ikke noget jeg ville sætte næsen op efter, lige meget hvilket hospital du føder på.
Men man kan da håbe på du går igang før/efter termin, så rammer en dag hvor din JM er på vagt

Anmeld

22. maj 2012

Guldimaven

Jeg syntes ikke, du skal tænke så meget over hvor du skal føde..

hvis bare du ser positivt på det, så skal du jo nok få et lige så godt forløb det ene sted som de andet, om der er 120 jordmødre eller 1, er jo ret ligemeget! bare hende der skal tage sig af dig, forstår dig og dine behov!

Det er sjældent man føder med sin egen jordemor, så det kan du slet ikke regne med kommer til at ske.. Og når først du er i fødsel, så tror jeg egentlig du er ret ligeglad, bare du får dit barn til verden sikkert og godt!

Anmeld

22. maj 2012

sne190810

Guldimaven skriver:

Jeg syntes ikke, du skal tænke så meget over hvor du skal føde..

hvis bare du ser positivt på det, så skal du jo nok få et lige så godt forløb det ene sted som de andet, om der er 120 jordmødre eller 1, er jo ret ligemeget! bare hende der skal tage sig af dig, forstår dig og dine behov!

Det er sjældent man føder med sin egen jordemor, så det kan du slet ikke regne med kommer til at ske.. Og når først du er i fødsel, så tror jeg egentlig du er ret ligeglad, bare du får dit barn til verden sikkert og godt!

Lige præcis

Anmeld

22. maj 2012

Frejsmor

Herlev kan jeg varmt anbefale, der fødte jeg og alt personalet var super professionelle og rigtig søde.. Og Herlev må da ligge tættere på dig end Hvidovre?

Men jeg kender nu også mange der har født på Hvidovre og haft en rigtig god fødsel, så det skal du nu ikke være bange for..

God fødsel..

Anmeld

22. maj 2012

Darling<3

Mine3hjertebørn skriver:

Der er frit sygehus valg i DK. Så du kan selv vælge og vrage hvor du vil føde. Men det er nok noget du skal til at have meldt ud snart ;-)

Men som en anden skriver, så er der absolute ingen garanti for du vil kmme til at føde ved den JM du har gået ved. 

Så det er næsten noget du skal tage stilling til ud fra hvad der er nemmest at komme til. ;-)

Jeg har lige booket en tid hos min læge og fortalte om min nye fødselsangst - jeg skal snakke med Hvidovre, om at flytte - tror bare jeg dropper det

Jeg vil ikke have min JM med til min fødsel, men så gerne at det var en jeg "kendte" og havde det godt med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.