Kun gravid ved ægløsning?Eller kan man blive det hele tiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

823 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. maj 2012

Miss-86

Jeg snakkede med en veninde igår, vi snakkede om det der med at blive gravid. Hvortil jeg sagde at det kun var, når man havde ægløsning, at man kan blive gravid, men hun sagde at man hele tiden kunne blive gravid, men at chancerne var større, når man havde ægløsning.

Nogle der kan svare på, hvad der er rigtigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

Camillos

Miss-L86 skriver:

Jeg snakkede med en veninde igår, vi snakkede om det der med at blive gravid. Hvortil jeg sagde at det kun var, når man havde ægløsning, at man kan blive gravid, men hun sagde at man hele tiden kunne blive gravid, men at chancerne var større, når man havde ægløsning.

Nogle der kan svare på, hvad der er rigtigt?

det er jo ikke alle der kan sige 100 %hvornår man har ægløsning og andre siger en kvinde faktisk har 2 perioder i løbet af cyklus hvor hun har ægløsning..  

Så ja man kan vel mere eller mindre blive gravid næsten hele tiden.. men de fleste vægler at gøre det med æl teste for at være sikker på at ramme æl ..  

Sådan formoder jeg det i al fald..

Anmeld

22. maj 2012

Kay

altså for at blive gravid skal der jo være et æg der bliver befrugtet... det kan det blive ved sex et par dage før, under og efter ÆL

så er der nogle der mener man har 2 æl på en cyklus... så at man derfor har 2 chancer... men det er ik ret veldukomenteret... så nej jeg vil sige uden ÆL ingen graviditet...

Anmeld

22. maj 2012

SukkerDronning

Som jeg har forstået det, kan man kun blive gravid når man har ægløsning. Men sæden kan jo holde sig i ca. 4 dage i kvinden. Det vil jo sige, at man godt kan have sex 3 dage før og stadig blive gravid.

Anmeld

22. maj 2012

Miss-86

Okay, tak alle.. Så bekræfter det, dét som jeg også troede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.