Kontanthjælp og graviditet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2012

Anonym trådstarter

frk andreasen skriver:

jeg får 10.200 og noget udbetalt som forsørger.. men det incl til transprt

hvis du ikke kan holde til det de sender dig ud i kan du kontakte din læge som kan skrive lidt om dine evt skavanker eller sygemelde dig hvis det er helt slemt. jeg var sygemeldt under hele min sidste graviditet pga bækkenløsning.(gik så i skole men kom på kontanthjem pga sygemeldingen) efter barsel fik jeg taget hensyn til mit bækken. nu jeg gravid igen og jeg bliver stadig taget hensyn til. mit bækken er begyndt igen så mdu må tale med din læge hvis der opstår skavanker.. ellers prøv at tale med din sagsbehandler

mvh tanja 9+6

Okay,

altså det er det samme med mig her, hvis du lige har tid til at lytte så vil jeg meget gerne ha besvaret nogle spørgsmål af dig.. :-) 

Jeg var til lægen grundet mit bækken gjorde så forfærdeligt ondt, jeg blev så sygemeldt fra min uddannelse da jeg ikke kunne gennemføre den så, så jeg har netop været oppe og søge kontanthjælp i sidste uge hvor jeg bare skulle sige jeg var sygemeldt, idag har jeg været til noget visitation, hvor jeg sku lave et CV osv, der fik jeg afvide at kommunen lige ville kontakte min læge, og høre om hvor længe jeg var sygemeldt osv, for at de kunne tage en stilling til hvad jeg skulle. Men jeg ved ikke om lægen sygemelder mig resten af graviditeten eller hvordan? Så jeg bliver sikkert smidt ud i noget at lave, men problemet er bare at jeg har så satans ondt, men hvad skal jeg så gøre hvis de sender mig ud i noget når jeg har ondt? (bær over med mig, er førstegangs kontanthjælpsmodtager)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

frk andreasen

Anonym skriver:

Okay,

altså det er det samme med mig her, hvis du lige har tid til at lytte så vil jeg meget gerne ha besvaret nogle spørgsmål af dig.. :-) 

Jeg var til lægen grundet mit bækken gjorde så forfærdeligt ondt, jeg blev så sygemeldt fra min uddannelse da jeg ikke kunne gennemføre den så, så jeg har netop været oppe og søge kontanthjælp i sidste uge hvor jeg bare skulle sige jeg var sygemeldt, idag har jeg været til noget visitation, hvor jeg sku lave et CV osv, der fik jeg afvide at kommunen lige ville kontakte min læge, og høre om hvor længe jeg var sygemeldt osv, for at de kunne tage en stilling til hvad jeg skulle. Men jeg ved ikke om lægen sygemelder mig resten af graviditeten eller hvordan? Så jeg bliver sikkert smidt ud i noget at lave, men problemet er bare at jeg har så satans ondt, men hvad skal jeg så gøre hvis de sender mig ud i noget når jeg har ondt? (bær over med mig, er førstegangs kontanthjælpsmodtager)

hvis din læge kun har sygemeldt dig i en periode så skal du have en ny sygemelding når den udløber. .

hvis du så bliver sat ud i noget og bækkenet gør nas, så kontakter du din sagsbehandler og forklar dig, så kan du evt blive sat ned i timer pr dag.. eller bliver sat i et andet tilbud der kun er et par gange om ugen.. blev jeg efter barsel..

Anmeld

21. maj 2012

Anonym trådstarter

frk andreasen skriver:

hvis din læge kun har sygemeldt dig i en periode så skal du have en ny sygemelding når den udløber. .

hvis du så bliver sat ud i noget og bækkenet gør nas, så kontakter du din sagsbehandler og forklar dig, så kan du evt blive sat ned i timer pr dag.. eller bliver sat i et andet tilbud der kun er et par gange om ugen.. blev jeg efter barsel..

Okay på den måde.. :-) Nu må vi se hvad de siger til mig når jeg høre fra dem ..

Anmeld

21. maj 2012

frk andreasen

Anonym skriver:

Okay på den måde.. :-) Nu må vi se hvad de siger til mig når jeg høre fra dem ..

ja ellers spørger du bare igen hvis der noget du tror jeg kan hjælpe dig med at svare på

Anmeld

21. maj 2012

Anonym trådstarter

frk andreasen skriver:

ja ellers spørger du bare igen hvis der noget du tror jeg kan hjælpe dig med at svare på

tusind tak, det er dejligt at der findes nogen som gider at svare en på de spørgsmål som man ikke aner noget om.. 

Anmeld

21. maj 2012

frk andreasen

Anonym skriver:

tusind tak, det er dejligt at der findes nogen som gider at svare en på de spørgsmål som man ikke aner noget om.. 

man skal jo hjælpe hvor man kan

Anmeld

21. maj 2012

Mom2

Anonym skriver:

Hej alle. 

jeg er gravid i uge 20, og jeg har i sidste uge været oppe og søge kontanthjælp og har idag været til noget visitation noget, med at udfylde CV osv.. 

Jeg vil bare gerne vide hvor meget man får udbetalt så? Når man er gravid og på kontanthjælp.. Og hvis man nu bliver sendt ud i et eller andet må man så godt sige nej, fordi man ikke kan holde til det pga graviditeten?? 

Det kommer an på om du er over eller under 25 år. Er du under 25 vil du få 10.300 før skat og lidt mere hvis du er over. Når så du har født stiger du en smule da du så overgår til forsørger understøttelse.

Du må altid sige nej til aktivering hvis det går ud over dit helbred, men kommunen vil dog i de fleste tilfælde have en lægeerklæring på dette.

Anmeld

21. maj 2012

Mom2

Anonym skriver:

Hej alle. 

jeg er gravid i uge 20, og jeg har i sidste uge været oppe og søge kontanthjælp og har idag været til noget visitation noget, med at udfylde CV osv.. 

Jeg vil bare gerne vide hvor meget man får udbetalt så? Når man er gravid og på kontanthjælp.. Og hvis man nu bliver sendt ud i et eller andet må man så godt sige nej, fordi man ikke kan holde til det pga graviditeten?? 

Glemte lige at skrive at det også har stort betydning om du er gift eller ej, for så har I jo forsørger pligt og så er det ikke meget du vil få fra kommunen...

Anmeld

22. maj 2012

mny

Tænker at der vel er de samme regler som hvis man er i arbejde og man skal tage hensyn hvis man er gravid mht fysisk arbejde. Tænker om man ikke bare bliver sendt på nogle kurser der ikke belaster kroppen. Ved det ikke men kunne jeg da forestille mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.