Kontanthjælp og graviditet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.004 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej alle. 

jeg er gravid i uge 20, og jeg har i sidste uge været oppe og søge kontanthjælp og har idag været til noget visitation noget, med at udfylde CV osv.. 

Jeg vil bare gerne vide hvor meget man får udbetalt så? Når man er gravid og på kontanthjælp.. Og hvis man nu bliver sendt ud i et eller andet må man så godt sige nej, fordi man ikke kan holde til det pga graviditeten?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej alle. 

jeg er gravid i uge 20, og jeg har i sidste uge været oppe og søge kontanthjælp og har idag været til noget visitation noget, med at udfylde CV osv.. 

Jeg vil bare gerne vide hvor meget man får udbetalt så? Når man er gravid og på kontanthjælp.. Og hvis man nu bliver sendt ud i et eller andet må man så godt sige nej, fordi man ikke kan holde til det pga graviditeten?? 

Er ret sikker på du får et beløb omkring 7000 udbetalt ..
Og de tager hensyn til du er gravid ..  

Anmeld

21. maj 2012

Missq4

det kommer and på hvor i landt du bor og hvad sagsbehandler du for nogen vil ha en læge til at skrive under på at du ikke kan og hvad du for kan du se her

http://www.bm.dk/Tal%20og%20tendenser/Satser/Kontanthjaelp.aspx

Anmeld

21. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Hej alle. 

jeg er ung alene udeboende på kontanthjælp og får 7600 udbetalt i min kommune..

men har du en samlever osv kan det have betydning..

Anmeld

21. maj 2012

bobbles

Anonym skriver:

Hej alle. 

jeg fik i starten 10.200 udbetalt, men mit er faldet lidt, det gør det efter nogle måneder mener jeg, men det er forskelligt fra kommune til kommune tror jeg

Anmeld

21. maj 2012

MorTil4<3

fra du er uge 12 af så får du den højeste sats som forsørgene. .

jeg er selv forsøger på KH og jeg får 9500 udbetalt ca

Anmeld

21. maj 2012

frk andreasen

jeg får 10.200 og noget udbetalt som forsørger.. men det incl til transprt

hvis du ikke kan holde til det de sender dig ud i kan du kontakte din læge som kan skrive lidt om dine evt skavanker eller sygemelde dig hvis det er helt slemt. jeg var sygemeldt under hele min sidste graviditet pga bækkenløsning.(gik så i skole men kom på kontanthjem pga sygemeldingen) efter barsel fik jeg taget hensyn til mit bækken. nu jeg gravid igen og jeg bliver stadig taget hensyn til. mit bækken er begyndt igen så mdu må tale med din læge hvis der opstår skavanker.. ellers prøv at tale med din sagsbehandler

mvh tanja 9+6

Anmeld

21. maj 2012

Zeus

Er der ikke et mellemtrin, for når man er gravid, men ikke har født endnu? Jeg mener først det er når man har født, at man får fuld forsørgertakst, da man jo som sådan ikke er forsørger endnu, inden fødslen..

Anmeld

21. maj 2012

frk andreasen

Zeus skriver:

Er der ikke et mellemtrin, for når man er gravid, men ikke har født endnu? Jeg mener først det er når man har født, at man får fuld forsørgertakst, da man jo som sådan ikke er forsørger endnu, inden fødslen..

jo den ligger hvis på de der 7000 er det nok nu. også når hun har født så bliver det de der 10.000

Anmeld

21. maj 2012

MortilCilas

Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg fik omkring 9000kr udbetalt da jeg var over uge 12

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.