Nyfødt og studie???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.795 visninger
17 svar
0 synes godt om
20. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg søger nogle der har erfaring med at have en nyfødt og studere.

Lige nu "leger" vi med tanken om at vi skal have en mere, engang efter min næste praktik. På det tidspunkt skal jeg være på skole et helt år, men det er kun 3 dage om ugen. Til at starte med kan jeg godt have den lille med og så har vi snakket om at far måske kunne tage noget barsel når den blev lidt større. 

Lyder det som en idé der er helt hen i vejret eller, vil jer der har haft en nyfødt og stadigt læst mene det godt kunne lade sig gøre. 

Håber der er nogle der vil hjælpe mig da det er noget vi går og tænker meget over. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

Anonym trådstarter

Er der slet ikke nogle der har læst mens de havde en nyfødt?

Anmeld

20. maj 2012

LR85

Altså ville du slet ikke have noget barsel? 

Alt efter hvor gammelt barnet er, ville jeg ikke kunne tage det med i skole. Det er jo hårdt og trættende a være nybagt mor og oppe om natten, grødopstart og alt det.  

Tror du dine skolekammerater vil synes det er fint a du slæber barn med hver gang? 

Jeg har ingen erfaring, men det lyder ikke super tjekket i mine øre

Anmeld

21. maj 2012

Thalia

Jeg har fået flere af mine børn mens jeg læste på universitetet og jeg er kæmpe fortaler for at man får børn mens man er under uddannelse.

Men jeg synes det er urealistisk og faktisk også ret upassende at tage sit barn med sig på studiet. Uanset hvor sød en baby man har så er det bare skide forstyrrende og det skal resten af de studerende ikke belemres med.

Anmeld

21. maj 2012

AnnaK89

Jeg får barn midt i studiet. Har termin 29. Juni og bruger min sommerferie som barsel og når jeg igen starter til august skal min mand have barsel.
Selv er jeg afsted 4 dage om ugen, men kun 3 timer af gangen, da jeg både er på skolen og på fjernstudie.

Anmeld

21. maj 2012

Vidunderligeunger

hej..

Jeg har netop sat i den situation!

og for at være HELT ærlig, så synes jeg ikke det er hensigtsmæssigt, og jeg gjorde det ikke igen.

Man kan ikke koncentrere sig ordentligt, når der er en lille med. Hvad hvis baby ikk vil sove i barnevogn, eller har kolik, eller bare er så morglad at den skal være hos dig hele tiden? 
Selvfølgelig skal man jo sætte barnet i første række og dermed kan det godt blive en meget indholdsfattig skoledag.

Jeg havde vores med i skole fra han var 3 uger - 7 uger, og det var hårdt synes jeg.. Ikke mindst det at skulle være ude af døren så tidligt om morgenen.
Der blev jo også lavet om i hans rytme i og med at han skulle med kl. otte og hjem kl. 13...

Så skal du også tænke på, at baby kan blive voldsomt overstimuleret. Det har ikke godt af alle de indtryk der er på en skole med mange mennesker (over 10)..

Så mit svar er nej! Det er en rigtig dårlig ide for dig og for baby :/  

Anmeld

21. maj 2012

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Jeg har fået flere af mine børn mens jeg læste på universitetet og jeg er kæmpe fortaler for at man får børn mens man er under uddannelse.

Men jeg synes det er urealistisk og faktisk også ret upassende at tage sit barn med sig på studiet. Uanset hvor sød en baby man har så er det bare skide forstyrrende og det skal resten af de studerende ikke belemres med.

Var din mand/kæreste så hjemme ved barnet mens du var i skole eller hvordan gjorde I det?

Det meste af min undervisning foregår som forelæsninger så der er som sådan ikke nogle klasser. Der har tidliger været en på min årgang der fik barn og havde ham med, da han var helt lille, og det var der ikke nogle der var forstyrret af da han jo sov meget. 

Anmeld

21. maj 2012

Mutti2

Hejsa

Jeg er selv studerende, og har barn. Begyndte dog først på studiet da hun var 7 mdr. Men vil alligevel lige tilkendegive min holdning ;-)

Jeg ville ikke kunne gøre det. Mest af alt for barnets skyld. Den vil jo ikke få alt den opmærksomhed fra mor, som han/hun kræver. Og jeg ville som den person jeg er, ikke kunne koncentrere mig om undervisningen.

Jeg ville heller ikke kunne efterlade mit barn hjemme hos sin far i sådan en lille alder. Det har ikke noget at gøre med faderens evner, overhovedet..... Men jeg ville selv have sindsygt svært ved at undvære min lille bebs.

Jeg ville kunne gøre det hvis jeg manglede 14 dage eller lign. Og det drejede sig om en meget kort periode. :-)

Men hvis det er det i ønsker, så skal i virkeligt gøre det :-) Men vær forberedt på at det bliver virkeligt hårdt. Og at du kan risikere at ændre din mening ;-)

Held og lykke med det :-)

Knus Pernille

Anmeld

21. maj 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

Var din mand/kæreste så hjemme ved barnet mens du var i skole eller hvordan gjorde I det?

Det meste af min undervisning foregår som forelæsninger så der er som sådan ikke nogle klasser. Der har tidliger været en på min årgang der fik barn og havde ham med, da han var helt lille, og det var der ikke nogle der var forstyrret af da han jo sov meget. 

Har ikke lige nogen kommentar til dit spørgsmål - men lige at hendes søn sov meget, du ved jo ikke om dit barn vil få kolik (i værste tilfælde) eller hvor meget dit barn ellers vil sove?

Anmeld

21. maj 2012

Thalia

Anonym skriver:

Jeg læste på universitetet og det var dermed også primært forelæsninger og kun i perioder af få måneder hvorefter resten af semesteret handlede om projektarbejde.

Når man får barn under uddannelse får man 12 ekstra SU klip, og dem har jeg benyttet til at holde barsel indtil det passede med opstart på et nyt semester. Både manden og jeg har nydt godt af fleksibiliteten ved at være studerende med små børn, men jeg synes faktisk at det er synd for både forældre og børn hvis ikke man sørger for at holde noget barsel og give barnet mulighed for ro og nærhed det første års tid.

Jeg ved godt at andre vælger at tage børn med til forelæsninger, men jeg ville ærlig talt blive dybt irriteret over de gange ting blev afbrydt af et barn der græder - og selv et sovende barn påvirker altså bare situationen på en anden måde, så jeg ville finde det dybt upassende at vælge den løsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.