Har fortrudt min uddannelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2012

Isabella_mor

ESV skriver:

Blot til Info så er jordmoder en professions bachelor i sig selv og tager samme tid som at blive sygeplejersker det er ikke en overbygning..

i know... men det var også bare lige en tankestorm jeg skrev det ned i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

Voss

Anonym skriver:

Ja ærlig talt - jeg er sygeplejerske - og jeg gider ikke være det. Bum så er det sagt!

Jeg har det ok med at arbejde på visse (få) afdelinger - men hvad er oddsene for at komme derind - meget små! Jeg søger selvfølgelig dér, men lige pt har de lige skulle fyre folk derude.

Jeg vil langt hellere arbejde ufaglært - gøre rent osv.!

Jeg fortryder SÅ meget at jeg ikke tog pædagoguddannelsen i stedet for - men vi bor i hus og jeg orker ikke 3,5 år mere på su! Pt hedder det dagpenge, dimittend sats, 12.000 før skat sådan ca.!

Hvad skal jeg gøre?! ØV hvor er det altså surt at ha brugt så lang tid på en uddannelse man ikke gider  Andre der har stået i samme situation - og hvad gjorde i ???

Hej!

Jeg ved godt at denne tråd er gammel 

Jeg er bare nysgerrig efter at vide hvad du er "endt ud med"

Hilsen Fie

Anmeld

29. september 2014

TrineMine86

Isabella_mor skriver:

hvad med at tage noget overbygning... når du først er sygeplejerske er der jo SÅ MANGE MULIGHEDER..

du kan blive jordemoder, du kan blive sundhedsplejerske (som jeg gerne vil) og du kan få specialer og blive rigtig dygtig til noget hvor der måske er mangel..

er det ikke en mulighed at undersøge hvad du evt kan bruge din sygeplejerskeudd til. og se det som et springbræt.??

Jordemoder uddannelsen er en seperat uddannelse og har ikke noget med Sygepleje uddannelse at gøre desværre, i gamle dage kunne man få et års merit i JM uddannelse hvis du var sygeplejerske, men det kan man desværre ikke mere  

Sundhedsplejerske kræver min 2 x 8 mdr arbejde på børneafd. / hjemmeplejen / læge praksis og derefter er det endnu 2 år på SU 

bare til Info 

Anmeld

29. september 2014

TrineMine86

Isabella_mor skriver:

i know... men det var også bare lige en tankestorm jeg skrev det ned i

Åh havde ikke set dette og at det var en gammel tråd 

Anmeld

29. september 2014

M (:

hvad med at tage noget overbygning... når du først er sygeplejerske er der jo SÅ MANGE MULIGHEDER..

du kan blive jordemoder, du kan blive sundhedsplejerske (som jeg gerne vil) og du kan få specialer og blive rigtig dygtig til noget hvor der måske er mangel..

er det ikke en mulighed at undersøge hvad du evt kan bruge din sygeplejerskeudd til. og se det som et springbræt.??

Det passer altså ikke. Jordemoder er en selvstændig uddannelse. Der er ingen merit og man kommer bagerst i køen (trods gennemsnit), hvis man i forvejen er uddannet sygeplejerske.  

Ups, havde ikke set det var en gammel tråd.

Anmeld

29. september 2014

IT-nørd

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.