Har fortrudt min uddannelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.833 visninger
15 svar
6 synes godt om
20. maj 2012

Anonym trådstarter

Ja ærlig talt - jeg er sygeplejerske - og jeg gider ikke være det. Bum så er det sagt!

Jeg har det ok med at arbejde på visse (få) afdelinger - men hvad er oddsene for at komme derind - meget små! Jeg søger selvfølgelig dér, men lige pt har de lige skulle fyre folk derude.

Jeg vil langt hellere arbejde ufaglært - gøre rent osv.!

Jeg fortryder SÅ meget at jeg ikke tog pædagoguddannelsen i stedet for - men vi bor i hus og jeg orker ikke 3,5 år mere på su! Pt hedder det dagpenge, dimittend sats, 12.000 før skat sådan ca.!

Hvad skal jeg gøre?! ØV hvor er det altså surt at ha brugt så lang tid på en uddannelse man ikke gider  Andre der har stået i samme situation - og hvad gjorde i ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

frk-stoltze

Hejsa. Kan du ikke tage pædagog uddannelsen på merit eller som selv studie, så kan du jo også arbejde samtidig??

Anmeld

20. maj 2012

Nettemor

Hvad med sundhedsplejeske?

Anmeld

20. maj 2012

Anonym trådstarter

frk-stoltze skriver:

Hejsa. Kan du ikke tage pædagog uddannelsen på merit eller som selv studie, så kan du jo også arbejde samtidig??

tror ikke man får merit selvom man har spl. uddannelsen?! Men selvstudie - det vil jeg undersøge!

Anmeld

20. maj 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Hvad med sundhedsplejeske?

Det vil jeg rigtig gerne læse videre til - men det kræver desværre nogle år på de rigtige afdelinger inden man kan det

Anmeld

20. maj 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Ja ærlig talt - jeg er sygeplejerske - og jeg gider ikke være det. Bum så er det sagt!

Jeg har det ok med at arbejde på visse (få) afdelinger - men hvad er oddsene for at komme derind - meget små! Jeg søger selvfølgelig dér, men lige pt har de lige skulle fyre folk derude.

Jeg vil langt hellere arbejde ufaglært - gøre rent osv.!

Jeg fortryder SÅ meget at jeg ikke tog pædagoguddannelsen i stedet for - men vi bor i hus og jeg orker ikke 3,5 år mere på su! Pt hedder det dagpenge, dimittend sats, 12.000 før skat sådan ca.!

Hvad skal jeg gøre?! ØV hvor er det altså surt at ha brugt så lang tid på en uddannelse man ikke gider  Andre der har stået i samme situation - og hvad gjorde i ???

hvad med at tage noget overbygning... når du først er sygeplejerske er der jo SÅ MANGE MULIGHEDER..

du kan blive jordemoder, du kan blive sundhedsplejerske (som jeg gerne vil) og du kan få specialer og blive rigtig dygtig til noget hvor der måske er mangel..

er det ikke en mulighed at undersøge hvad du evt kan bruge din sygeplejerskeudd til. og se det som et springbræt.??

Anmeld

20. maj 2012

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

hvad med at tage noget overbygning... når du først er sygeplejerske er der jo SÅ MANGE MULIGHEDER..

du kan blive jordemoder, du kan blive sundhedsplejerske (som jeg gerne vil) og du kan få specialer og blive rigtig dygtig til noget hvor der måske er mangel..

er det ikke en mulighed at undersøge hvad du evt kan bruge din sygeplejerskeudd til. og se det som et springbræt.??

Sundhedsplejerske vil jeg rigtig gerne, men det har skrappe adgangskrav, desværre!!!

Andet er der egentlig ikke som jeg vildt gerne vil læse videre til indenfor faget - og gider snart heller ikke su mere

Anmeld

20. maj 2012

frk-stoltze

Anonym skriver:

tror ikke man får merit selvom man har spl. uddannelsen?! Men selvstudie - det vil jeg undersøge!

Ved de har en selvstudie i Viborg, unde via universityCollege og tror da sagtens du kan søge noget merit på nogen fag og sådan

Anmeld

20. maj 2012

AnneBJ

Åbenrå og Roskilde har også selvstudie 

Anmeld

20. maj 2012

ESV

isabellamor skriver:

Blot til Info så er jordmoder en professions bachelor i sig selv og tager samme tid som at blive sygeplejersker det er ikke en overbygning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.