Findes der noget prævention uden hormoner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

du kan godt få hormonfri p-piller det fik jeg før jeg blev gravid og det er også dem jeg skal have igen når jeg har født

er de helt hormonfri eller bare ed færre hormorner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

LilleLene

Anonym skriver:

er de helt hormonfri eller bare ed færre hormorner?

hormonfri

Anmeld

20. maj 2012

Ciss

Der skal findes et alternativ til. En slags modsætning til den slags "urinmålere", som skal hjælpe folk til at blive gravide. Jeg husker ikke, hvad den hedder, men den fungerer på samme måde. Man tisser på en prøve hver morgen, og så lyser den grønt, hvis det er trygt, gult, hvis det er usikkert og rødt, hvis det er risikabelt. Man skal gøre det hver morgen uden at hoppe over, for den kortlægger cyklusen. De første par måneder er stort set alt røde dage, og så efterhånden får den flere og flere grønne.

MEN, den er ikke lige så sikker som ppiller. Der er en lille chance for at blive gravid alligevel, så den er ikke anbefalet til folk, som VIRKELIG ikke ønsker sig flere børn. Jeg husker ikke procenten, men hvis du er interesseret kan du sikkert finde mere info på nettet.

Anmeld

20. maj 2012

Mumto3

Anonym skriver:

så det er ikke besværligt at bruge? jeg suynes bare det lød meget besværligt.

Nej, det synes jeg ikke. Lige i starten tænker man over det, og man skal lige vænne sig til at sætte det op, men når man har prøvet et par gange, så fungerer det super.Jeg ved godt du ikke er til ppiller, men tænk lige over hvor bes ærgeligt det lyder. Du skal tage en pille hver dag, og helst påsamme tidspunkt, og max 4 timers udsving, så du skal altid have de med dig, hvis du skal overnatte ude f.eks. Efter entur i byen, og så skal du holde pause i 7 dage og huske At starte op igen. Det lyder besværeglig og du skal gøre det hver dag også selve om måske går 14 dage imellem du har sex. Men hvis du har prøvet pupiller, så veddu også at det ikke er bes ærgeligt, når man først har vænnet sig til det.

Anmeld

20. maj 2012

JanetBJ

Det kan godt være at pessar, kondom osv er "besværlige" valg, men sådan er det vel bare. er man voksen nok til at dyrke sex, er man også voksen nok til at beskytte sig, eller tage konsekvenserne God hyggetid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.