Findes der noget prævention uden hormoner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.186 visninger
24 svar
0 synes godt om
19. maj 2012

Anonym trådstarter

Skriver lige som ano da jeg ikke ønsker familien finder ud af at jeg (måske) skal have et sex liv igen

Jeg er alergisk overfor hormoner og kan derfor hverken tage den ene eller den anden slags piller, så hvad er alternativet når jeg heller ikke ønsker et spiral?
Jeg har haft en spiral men der fik jeg så kraftig mens og smerter at jeg måtte blive hjemme fra job i flere dage optil så det ønsker jeg ikke igen.

Så spørgsmåolet er; findes der overhovedet nogle alternativer?
Jeg skal ringe til lægenn på mandag og bestille en tid til at få prævention, men det er rart at have lidt info på forhånd.

Jeg håber, I kan svare mig, tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Maise86

Kobber spiral :-) og vil også tro at et pessar er uden homon

Anmeld

19. maj 2012

GUSO

Anonym skriver:

Skriver lige som ano da jeg ikke ønsker familien finder ud af at jeg (måske) skal have et sex liv igen

Jeg er alergisk overfor hormoner og kan derfor hverken tage den ene eller den anden slags piller, så hvad er alternativet når jeg heller ikke ønsker et spiral?
Jeg har haft en spiral men der fik jeg så kraftig mens og smerter at jeg måtte blive hjemme fra job i flere dage optil så det ønsker jeg ikke igen.

Så spørgsmåolet er; findes der overhovedet nogle alternativer?
Jeg skal ringe til lægenn på mandag og bestille en tid til at få prævention, men det er rart at have lidt info på forhånd.

Jeg håber, I kan svare mig, tak

Hvad med et pessar?? Ellers ved jeg ikke helt ville have skrevet kobber spiral men det dur jo ikke.. Hmm bom bom ja og så kondomer Meeen det kræver vidst ikke en læge ..
Camilla

Anmeld

19. maj 2012

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Kobber spiral :-) og vil også tro at et pessar er uden homon

Jeg har haft en kobber spiral men den gav så mange gener at det vil jeg heslt ikke have igen.

Pessar havde jeg slet ikke tænkt på tak for svar

Anmeld

19. maj 2012

sne190810

Det go'e gamle kondom

Anmeld

19. maj 2012

Anonym trådstarter

GUSO skriver:

Hvad med et pessar?? Ellers ved jeg ikke helt ville have skrevet kobber spiral men det dur jo ikke.. Hmm bom bom ja og så kondomer Meeen det kræver vidst ikke en læge ..
Camilla

Nej kondomer ville jeg helst være fri for. Det gør det hele så besvæligt

Pessar kunne måske godt være en løsning selvom jeg ingenting ved om dem

Anmeld

19. maj 2012

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Det go'e gamle kondom

jahuu sikke en fest det bliver

Ville helst være fri fro dem for de er altså også nemme at glemme i kampens hede

Anmeld

19. maj 2012

GUSO

Anonym skriver:

Nej kondomer ville jeg helst være fri for. Det gør det hele så besvæligt

Pessar kunne måske godt være en løsning selvom jeg ingenting ved om dem

Jeg kan heller ikke fordrage at bruge kondom det er da en stemnings dræber der vil noget!! Kender heller intet til pessar men kunne måske være et fremragende alternativ til afholdenhed...

Anmeld

19. maj 2012

Anonym trådstarter

GUSO skriver:

Jeg kan heller ikke fordrage at bruge kondom det er da en stemnings dræber der vil noget!! Kender heller intet til pessar men kunne måske være et fremragende alternativ til afholdenhed...

HVIS nu det bliver til ngoet med denne fremragende mand tvivler jeg på han vil godtage afholdenhed

må høre lægen om en pessar

Anmeld

19. maj 2012

Maise86

Anonym skriver:

Jeg har haft en kobber spiral men den gav så mange gener at det vil jeg heslt ikke have igen.

Pessar havde jeg slet ikke tænkt på tak for svar

Nå ja så ur det jo ikke. Ved ikke hvor praktisk et pessar er, men muligheden forelægger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.