Anonym skriver:
Ja, men det nægtede jeg så også at spise trods alt. Men jo hun ville give mig det og så have mig til ekstra scanninger og kontrol hvis jeg valgte det. Simpelthen fordi mine smerter var så slemme som de var. Skal så lige siges at jeg, oven i de smerter jeg altid har, også fik slem BL i sidste graviditet så det var også derfor.
Men jo, jeg tror også at vi kunne finde mange som har været tvunget til at spise Panodil under graviditet og det er svært somme tider fordi andre godt kan se skævt til det. Dog fik jeg at vide alle vegne, både hos lægen og af jordemor og på sygehuset at jeg endelig skulle spise de Panodil frem for at have så ondt.
Ibuprofen er også et godt stof for mange, jeg har bare dårlige erfaringer med det mht. maven osv. så jeg bruger det kun i nødstilfælde.
Ja - der bliver set meget skævt til os, der er gravide og bruger smertestillende fast. Det virker som om folk tænker, at så ondt kan de da ikke have - eller 'vil de ikke deres børn det bedste?'. Så sidder de selv der med deres økologiske speltboller og kan bekræfte dem selv i, at de i hvert fald er gode forældre!
Dem om det! Jeg har lært at leve med, at min krop 'er gået i stykker', men opretholder et nogenlunde normalt liv med fuldtidsarbejde (mod alle odds), familie og venner. Dette er dog betinget af mine smertestillende, ellers kommer jeg absolut ingen vegne. Har brugt formuer på kiropraktor, fys, akupunktur, zonetrapi, varmtvandssvømning, vitaminer, kosttilskud - det eneste der hjælper, er mine 'stoffer' (he he)....
Men derfor er det da stadig mega belastende lige at få 'blikket'....
Har heldigvis en god og forstående kæreste og familie
Anmeld