Graviditets undersøgelse ang sukkersyge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

fairlady

det kommer n på hvor mange risiko faktorer du har for at få sukkersyge.

Har man kun en risikofaktorer er det først i uge 28.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Majbrit

Sas1990 skriver:

Jeg har fået et brev, hvor jeg skal til graviditets undersøgelse på sygehuset ang sukkersyge. Skal jeg når jeg er 28+3 henne. Der står det tager 2,5-3 timer.

Ville høre om der er noget der har været til det og hvoordan det foregår?.

Hej, jeg var også til det i uge 28, pga. sukkersyge i familien - synes ikke sukkervandet var slemt overhovedet, som jeg ellers havde læst mange kommentarer om, så vent og se - det er ikke sikkert det er slemt for dig heller Men ta' noget med til ventetiden, mener jeg sad der præcis 2 timer sådan cirkus..

Anmeld

19. maj 2012

Clisolka

Jeg vil heller ikke sige at det er så slemt  Det værste er de 2 timer man skal sidde stille...

Jeg bestod prøven første gang - anden gang måtte jeg ikke engang få glukosen og blev sendt direkte til fødegangen, for jeg havde fået graviditetsbetinget sukkersyge 

Anmeld

19. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ska komme fastene, så får du et prik i fingeren hvor de måler blodsukker. Så ska du drikke sukkervandet. Nogle steder ka man få lidt citronsaft i, hvis du nu ik ka drikke det rent. Så ska du vente 2-2 1/2 time fastene, så får du endnu et prik i fingeren, hvor de igen måler  dit blodsukker for at se om kroppen forbrander det godt nok!  Som de andre forslår, så tag en god bog med og måske en banan til bagefter! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.