Graviditets undersøgelse ang sukkersyge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. maj 2012

Sas1990

Jeg har fået et brev, hvor jeg skal til graviditets undersøgelse på sygehuset ang sukkersyge. Skal jeg når jeg er 28+3 henne. Der står det tager 2,5-3 timer.

Ville høre om der er noget der har været til det og hvoordan det foregår?.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Camillos

Sas1990 skriver:

Jeg har fået et brev, hvor jeg skal til graviditets undersøgelse på sygehuset ang sukkersyge. Skal jeg når jeg er 28+3 henne. Der står det tager 2,5-3 timer.

hvorfor skal du først når du er 28 uger henne? har du en bmi over 28 nu ? 

Ja altså du skal være fastende når du møder : Så får du ½ liter ulækkert sukkervand som du skal drikke. Så skal du sidde mussestille i 2½-3 timer. Så tager de en blodprøve af hvordan dit blodsukker ligger og nok også lige et lille prik i fingeren.. Husk at tage en god bog med, da det er kedeligt.. Gaaab

Anmeld

19. maj 2012

Cookiemonsteret

Camillos skriver:

Ja altså du skal være fastende når du møder : Så får du ½ liter ulækkert sukkervand som du skal drikke. Så skal du sidde mussestille i 2½-3 timer. Så tager de en blodprøve af hvordan dit blodsukker ligger og nok også lige et lille prik i fingeren.. Husk at tage en god bog med, da det er kedeligt.. Gaaab

Det har intet med bmi at gøre hvis du er 1. Gangsfødende og der er sukkersyge i din familie så skal man have den taget i uge 28-29  

Anmeld

19. maj 2012

Camillos

Cookiemonsteret skriver:

Det har intet med bmi at gøre hvis du er 1. Gangsfødende og der er sukkersyge i din familie så skal man have den taget i uge 28-29  

åhhh Okay .. .. men resten havde jeg da ret i hehe.. jeg har jo kun hørt det med overvægtigt fordi min bmi selv er for høj.. 

Anmeld

19. maj 2012

Cookiemonsteret

Camillos skriver:

åhhh Okay .. .. men resten havde jeg da ret i hehe.. jeg har jo kun hørt det med overvægtigt fordi min bmi selv er for høj.. 

Ja resten foregår som du skriver  

Nååh næste gang jeg bliver gravid skal jeg allerede ind i uge 16 pga  jeghavnede graviditetsbetinget sukkersyge

Anmeld

19. maj 2012

Camillos

Cookiemonsteret skriver:

Ja resten foregår som du skriver  

Nååh næste gang jeg bliver gravid skal jeg allerede ind i uge 16 pga  jeghavnede graviditetsbetinget sukkersyge

Ja jeg var også inde i uge 16... ... men heldgivis ingenting at bemærke her.. ..

Anmeld

19. maj 2012

Cookiemonsteret

Camillos skriver:

Ja jeg var også inde i uge 16... ... men heldgivis ingenting at bemærke her.. ..

Dejligt der ikk var noget der  

Anmeld

19. maj 2012

Sas1990

Camillos skriver:

altså jeg vejer 20 kilo for meget og der er sukkersyge i familien

Anmeld

19. maj 2012

Sas1990

Cookiemonsteret skriver:

jeg er førstegangs gravid og der er sukkersyge i familien

Anmeld

19. maj 2012

JJH

Sas1990 skriver:

Hejsa.

Jeg vil lige sige at det slet ikke smager så slemt som mange siger. jeg troede det var meget værre, men det smagte bare af sukker.

Det vil være en god ide at tage noget med at lave, f.eks håndværk eller en bog, for det er længe at vente. Du må ikke ryge om morgenen inden og skal komme fastende. (du må heller ikke drikke.) kan ikke huske de andre ting, der var mange betingelser som jeg ikke kendte, heldigvis var jeg fastende og ikke ryger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.