amming og storebror...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.118 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. april 2009

stinna87

hej! ,
Har lige en lille bekymring mere i forhold til storebror når den lille ny kommer... Hvad gør jeg hvis storebror vil smage når han ser lillesøster spise af mors bryster.. Mange mener han skal have lov til at smage, men er bare bekymret for om han vil kunne li det og hvad jeg så gør... Han er 2 år og er ikke blevet ammet siden han var 5 mån., da jeg ikke længere kunne mætte ham... Har ikke lyst til at skulle "amme" ham igen, han er blevet alt for stor, og kan slet ikke forholde mig til tanken m bare at lade ham smage... Men kan heller ikke rigtig li at skulle nægte ham det... Han er i forevejen interesseret i mine bryster, men tror bare det er på et normalt plan, altså nysgerrighed om hvad det er... Han plejer at løfte ud i min bluse og pege g så siger jeg det er mine bryster og gemmer dem væk igen, er det ikke meget almindeligt?
Håber i kan råde og vejlede mig lidt.. på forhånd tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2009

3rollinger

Hejsa

Jeg er ogsaa af den holdning at du skulle lade ham goere det hvis han ville.

Min datter fik ogsaa en lillebror da hun var 22 mdr og jeg havde overvejet, ligesom dig, hvad jeg skulle goere. Men hun ville altsaa slet ikke spise af brysterne, det synes hun var for underligt. Hun vidste da godt at frikadeller og kartofler ikke kom fra brysterne . Jeg tilboed hende endda et par gange at proeve fordi hun jo kiggede naar lillebror fik bryst men det ville hun ikke. Saa maaske det heller ikke blive aktuelt for dig

Knus

Anmeld

21. april 2009

Pia

Lærke skal også være store søster nu her om nogle uger..
Jeg kunne ikke drømme om at hun skulle smage.
Det er et afsluttet kapitel med hende nu.
Hun viser også alm interesse for mine bryster .. Har også fortalt hende, at det er fra mine bryster at mælken som lille søster skal have kommer..
Men nej hun skal ike smage det..
Hun er jo en "stor" pige nu der spiser alm mad.. og vil bare sige at mælken i mors bryster er kun til babyer..
Kan slet ikke se hvorfro man skulle lade dem smage..

Kh Pia.

Anmeld

21. april 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Pia skriver:

Lærke skal også være store søster nu her om nogle uger..
Jeg kunne ikke drømme om at hun skulle smage.
Det er et afsluttet kapitel med hende nu.
Hun viser også alm interesse for mine bryster .. Har også fortalt hende, at det er fra mine bryster at mælken som lille søster skal have kommer..
Men nej hun skal ike smage det..
Hun er jo en "stor" pige nu der spiser alm mad.. og vil bare sige at mælken i mors bryster er kun til babyer..
Kan slet ikke se hvorfro man skulle lade dem smage..

Kh Pia.

Enig Pia !

Anmeld

21. april 2009

Lullaby

Jamen jeg syntes da ikke du skal lade ham smage. Han er jo stor nu Sig til ham at det er babymad der er deri og ikke storebror mad

Anmeld

21. april 2009

Lusi

Jeg ville heller ikke gøre det.. Ville føle det meget unaturligt at amme et så stort barn..

Anmeld

21. april 2009

Stumpen

Nu ammer jeg ikke, men når den bette kommer nu her og hvis jeg ammede, så ville jeg ikke lade Mathilde prøve.. Hun er knap 3, når baby kommer.... Ej bare tanken for mig er frastødende, at så stor en pige skulle sutte af mine bryster...

Anmeld

22. april 2009

stinna87

mange tak for jeres svar...

Anmeld

22. april 2009

Cris

Self. skal han få lov til at smage, hvis han overhovedet er intereseret. Men der vil ikke ske særligt meget, for han har glemt nu sutte tekniken. Det er ikke bare at tage brystet og sutte, de laver det på en specielt måde, og han har helt sikkert glemt det nu

Anmeld

22. april 2009

82Miraklet

Har selv lige stået i situationen da Naija blev storesøster i feb...

Man mener de skal have lov at smage for ikke at gøre forskel på den store og lille og de store forstår jo ikke vores holdning eller måske ubehag ved at de pludselig skal smage....

Men jeg gjorde det at da Naija selv spurgte om hun måtte smage lillebrors mad, gik jeg ud og tog en teske som jeg så malkede lidt ud på og hun smagte det...Derefter tog vi snakken om at det KUN var lillebror der måtte spise mælken fra brystet og at Naija var den store og jo sagtens kan spise mad som mor og far....

Derefter har der ingen interesse været i at skulle smage igen... Hun fik stillet sin nysgerighed og jeg overskred ikke min grænse ved at hun skulle ligge ved mit bryst....

Det er da en mulighed ihvertfald, som har virket her !!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.