Hvorfor mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.669 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. maj 2012

onlyme

Hej

Jeg ville bare lige dele min frus over min kommende fødsel,.
Jeg fødte for omkring 10 mdr siden den dejligste lille dreng, jeg tabte mig omkring de 12-13 kg mens jeg ventede ham,. Ikke bevist, det skete ligesom bare,. Jeg udviklede dermed galdesten, som jeg får ''anfald'' af i tide og utide,.
Jeg får tit anfald når bebs har været meget aktiv, så jeg er simpelthen så nervøs for om jeg får anfald under fødslen,. Vi venter os en lille pige til 15 juli og er radselslagende,. For når jeg får disse anfald ligger jeg ligesom bare der og kan ikke holde ud at se høre eller overhovedet ligge der,. Gør så ondt,. VIRKELIG,. Og de smerter sammensat med veer puuuh, kan ikke engang overkomme at tænke på det :s

Sorry men måtte ud med mine frus,.!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

Meliora

onlyme skriver:

Hej

Jeg ville bare lige dele min frus over min kommende fødsel,.
Jeg fødte for omkring 10 mdr siden den dejligste lille dreng, jeg tabte mig omkring de 12-13 kg mens jeg ventede ham,. Ikke bevist, det skete ligesom bare,. Jeg udviklede dermed galdesten, som jeg får ''anfald'' af i tide og utide,.
Jeg får tit anfald når bebs har været meget aktiv, så jeg er simpelthen så nervøs for om jeg får anfald under fødslen,. Vi venter os en lille pige til 15 juli og er radselslagende,. For når jeg får disse anfald ligger jeg ligesom bare der og kan ikke holde ud at se høre eller overhovedet ligge der,. Gør så ondt,. VIRKELIG,. Og de smerter sammensat med veer puuuh, kan ikke engang overkomme at tænke på det :s

Sorry men måtte ud med mine frus,.!

Ihh det lyder sgu som en yderst forfærdelig combi

Jeg har selv haft galdesten og ved hvilket helvede det er. Blev opereret for det, hvilket er SÅ godt. De laver 3 små prikker i maven og via kikkert fjernen de galdeblæren ud af navlen. Der er meget få smerter forbundet med det og var kun hjemme fra job 3 dage efter. Man kommer hjem fra hospitalet samme dag:-)

Men indtil du har født og kan blive opereret, så hold dig væk fra følgende:

Alt med koffein (kaffe, cola, te)
Røget mad (pølser, medister, røget laks, bacon)
Fed mad

Hvis man holder sig fra det, så kan man næsten udgå anfald

Anmeld

18. maj 2012

Mettefpigen

Meliora skriver:

Jeg har selv haft galdesten og ved hvilket helvede det er. Blev opereret for det, hvilket er SÅ godt. De laver 3 små prikker i maven og via kikkert fjernen de galdeblæren ud af navlen. Der er meget få smerter forbundet med det og var kun hjemme fra job 3 dage efter. Man kommer hjem fra hospitalet samme dag:-)

Fed mad

Det kommer nok an på hvilken person man er... For min mor har også galdesten og hun spiser og drikker slet ikk det du skriver og hun har stadig en masse anfald....

Anmeld

18. maj 2012

Mettefpigen

Ajjj puhaaa.... Jaa kan godt forstå du er nervøs!....

Anmeld

18. maj 2012

Nemesis

ved ikke om det er beroligende..men galdestensanfald er værre end veer!

Så får du det under fødslen så mærker du nok ikke så meget til veerne!

Men synes da du skal vende den problematik med din JM og læge for kan godt forstå din angst og alene angsten kan gøre det værre.

JEg fik selv galdesten under min første graviditet og fik efterfølgende fjernet galdeblæren.

:-) Sisse

Anmeld

18. maj 2012

onlyme

Nemesis skriver:

Men synes da du skal vende den problematik med din JM og læge for kan godt forstå din angst og alene angsten kan gøre det værre.

JEg fik selv galdesten under min første graviditet og fik efterfølgende fjernet galdeblæren.

Jeg syntes også de går helvedes ondt,. Var også tæt på at skrive de var værre end veerene men kunne ikke rigtig sammenligne smerterne så derfor jeg ikke skrev det,. :/

Anmeld

18. maj 2012

onlyme

Meliora skriver:

Fed mad

Ja de er frygtelige,.!
AvAv,.
Jeg fik mulighed for at få operation i 2 semester men med risiko for at føde for tidligt, så syntes ikke rigtig der var noget valg der,.!
Men jeg glæder mig rigtig meget til at få den operation efter fødslen,. Men har tænkt meget om den, for Benjamin vil være omkring 1 år også en nyfødt, så bliver svært :s

Anmeld

18. maj 2012

tarkoflen

Jeg synes da du skal snakke med din læge og JM måske, de kan hjælpe med at berolige dig, for det kan ikke være første gang de oplever, at der er en gravid der er nervøs for at få et anfald under fødsel!

Det dur jo ikke, at du er så bange for det, at det overskygger glæden ved, at der kommer en lille bitte baby ud til jer

Få snakket med nogen der har forstand på det, så du ikke går og frygter en masse, som måske slet ikke sker.

Jeg håber på det bedste og en skøn fødsel uden anfald

Anmeld

18. maj 2012

fairlady

ikke fordi jeg vil anbefale det, for der er bestemt risici ved det- men har du overvejet kejsersnit?

Jeg ved ikke om det kunne være en løsning for dig. - Men som de andre skriver, ville jeg tage en snak med JM om det.

Anmeld

18. maj 2012

Meliora

Nemesis skriver:

Tak for den information, nu er jeg slet ikke bange for at føde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.