Hvornår skal man fortælle det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

AnneH

Simone87 skriver:

Hej alle..

Jeg er endelig blevet gravid og jeg er i tvivl om, hvornår man bør fortælle det til sine forældre?

Vores forældre har ikke vidst, at vi har forsøgt at blive gravide.
Jeg har i dag 5+4 og jeg har ingen idé om, hvornår man bør fortælle det?

Jeg kunne godt tænke mig, at i ville dele jeres tanker med mig!!

På forhånd mange tak for hjælpen

Tillykke med graviditeten

I fortæller det når I føler det er det rigtig tidspunkt. Som du kan se, så er det meget forskelligt hvornår det bliver fortalt.

Her fortalte vi det til den nærmeste familie da jeg var 7+1, da vi havde været til en tryghedssccanning og set hjerteblink.

Resten af familien og venner fik det at vide efter vi havde været til scanning i 12 uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

Mother-love

Der er ikke nogen regler for hvornår man siger det. Vi ville vente til jeg var i uge 12 og nf var overstået meen det kunne vi da bare slet ikke så det blev allerede 5+2 men jeg fandt så også ud af at jeg slet ikke ville kunne skjule det indtil uge 12 for jeg blev ret hurtig stor på maven hehe
Så når der engang skal en lillebror eller søster til bliver det nok ogå med det samme da jeg har hørt at det er sværer at skjule det anden gang.

Anmeld

18. maj 2012

Bruus

Halløj 

Vi fortalte det allerede da jeg var i 7.uge. Vi fortalte det kun til den nærmeste familie. Men vi gjorde det fordi vi gerne ville have at de kendte til vores situation hvis nu der skulle ske et eller andet.
Vi offentliggjorde det først efter veloverstået NF

Men vigtigst af alt er det rigtige tidspunkt når det føles rigtigt for jer  

Anmeld

18. maj 2012

Tvillingemor80

Jeg fortalte det to dage efter jeg selv havde testet - da jeg havde fået det bekræftet ved lægen..

Fortalte min mor det, og to af mine tætteste veninder..

det var nu også lidt hyggeligt med de to dage hvor det bare var mig og manden der vidste det - en sød lille hemmelighed <3

Resten fandt ud af det løbende fordi jeg var ramt af voldsomt meget kvalme ..

Anmeld

18. maj 2012

Maja_4000

Tillykke
Vi fortalte det til mine forældre da jeg var 8+ , da de havde inviteret os ud og rejse , og jeg kunne ikke flyve på det tidspunkt Hehe .. Og der fik min kærestes brødre det så også at vide ..
Alle andre fik det først at vide efter nf

Anmeld

18. maj 2012

MortilCilas

Vi fortalte det mellem uge 8+ og 10+. Vi fandt ud af at jeg var gravid i uge 8+ også fik venner, bekendte og resten af familien det først af vide efter NF

Anmeld

18. maj 2012

Team Putte

Simone87 skriver:

Hej alle..

Jeg er endelig blevet gravid og jeg er i tvivl om, hvornår man bør fortælle det til sine forældre?

Vi fortalte venner og familie det da vi var 5 uger henne Med kraftig påpegelse om at det jo er TIDLIGT og der stadig kan ske en masse

Vi kunne bare ik holde det hemmeligt for dem vi har kær, og selvom der er mulighed for abort de første 12 uger, så er det nemmere for familie og venner at forstå og støtte hvis de har vidst det

Anmeld

18. maj 2012

Mom2

Simone87 skriver:

Hej alle..

Min kæreste kunne ikke vente med at fortælle familien det da vi fandt ud af det, så vores familie (forældre og bedste) vidste det fra cirka uge 5.

Facebook og resten af verdenen fik det at vide efter NF scanningen..

Anmeld

18. maj 2012

HeidiØ

Simone87 skriver:

Hej alle..

Jeg ville vente til efter NF! .. Jeg fortalte det i uge 8, det var måske liiiige tidligt nok Skulle jeg gøre det om, ville jeg vente. Men man blir sku så ivrig!

Anmeld

18. maj 2012

birthee

Første gang var jeg 10 uger henne, men det var også fordi vi gerne ville fortælle det til min farmor, da hun var 90 og begyndt at blive svagere... Hun levede til vores søn var 4 uger tror jeg det var...

Med vores datter var jeg 12+ et eller andet, og helt utroligt var det nemmere at gemme en anden gang...

Første gang havde min mor det på fornemmelsen, anden gang havde de ingen anelse!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.