Hvornår skal man fortælle det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. maj 2012

simone_jacobsen

Hej alle..

Jeg er endelig blevet gravid og jeg er i tvivl om, hvornår man bør fortælle det til sine forældre?

Vores forældre har ikke vidst, at vi har forsøgt at blive gravide.
Jeg har i dag 5+4 og jeg har ingen idé om, hvornår man bør fortælle det?

Jeg kunne godt tænke mig, at i ville dele jeres tanker med mig!!

På forhånd mange tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

nilletøz

Først tillykke med den lille bebs i maven..

Første gang jeg var gravid ventede vi med at fortælle det, til jeg var 12 uger henne.. Mange fortæller det før.. 

Denne gang fortalte vi det da jeg ca var 10 uger, kunne ikke holde det hemmeligt..

Anmeld

17. maj 2012

marieo

fortæl det når I har lyst ...

Mange venter til efter uge 12 grundet risikoen for abort, men hvis mna har lyst til at sige det før skal man da bare gøre det

Anmeld

17. maj 2012

simone_jacobsen

Overvejelserne går bare på, at hvis man mister er det nok sværre at sige det - hvis de ikke har vidst noget??

Vi havde overvejet at sige det efter lægebesøget i uge 9? Og dog kun til forældre - ingen facebook opdatering eller lign.

Anmeld

17. maj 2012

ønskebørn74

Simone87 skriver:

Hej alle..

Jeg er endelig blevet gravid og jeg er i tvivl om, hvornår man bør fortælle det til sine forældre?

Vores forældre har ikke vidst, at vi har forsøgt at blive gravide.
Jeg har i dag 5+4 og jeg har ingen idé om, hvornår man bør fortælle det?

Jeg kunne godt tænke mig, at i ville dele jeres tanker med mig!!

På forhånd mange tak for hjælpen

tillykke med graviditeten..

og gør det når i er klar og det er rigtigt for jer..

Anmeld

18. maj 2012

fairlady

personligt vil jeg gerne dele det med nogle personer der er tætte på mig. Både det at dele glæden men også sorgen, hvis det skullle gå galt og man mister barnet inden det er født.

Jeg ventede med at antyde noget som helst om graviditet på facebook, til jeg var halvvejs. Billeder af maven kommer først ind, når jeg har født.

Anmeld

18. maj 2012

FruK

Fortæl det når det føles rigtigt for jer.

Vi har fortalt det til forældre og nærmeste venner, så snart jeg havde testet positiv - det er dem, jeg også har lyst til at fortælle det, hvis det går galt.
Resten venter vi med til efter 12 uger.

Anmeld

18. maj 2012

Annette A

Min mor er en af de få jeg fortæller det med det samme. Resten af familien får ikke noget af vide før efter første scanning. Man skal gøre det som man synes og som man selv kan håndtere det.

Anmeld

18. maj 2012

Masig

Vi fortalte det til mine forældre og søster da jeg var 4+3, en kusine og en veninde fik det at vide da jeg var 6+, familien fik det at vide til jul da jeg var 7-8 uger henne og et par venner fik det at vide til nytår, da jeg jo sjovt nok ikke drak noget....

Jeg er nu 28+4 og har stadig ikke nævnt det på facebook, så der er stadig mange der ikke ved det endnu - bliver sjovt at se folks reaktioner når jeg pludselig skriver at vi er blevet forældre

Anmeld

18. maj 2012

tarkoflen

Jeg tænker at fortælle de nærmeste næsten med det samme tror jeg, men andre ville jeg vente til efter uge 12, facebook og sådan noget tror jeg bliver efter uge 20 engang, men det tror jeg nu ikke kommer til at haste

Jeg tænker lidt, at hvis vi skulle miste, så vil jeg gerne, at de nærmeste forstår, hvad der foregår.

Stort tillykke med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.