Spædbørn og solcreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2009

Heidi.

Sanne skriver:

Ja, vi får jo vores lille gulklump om ikke så længe og jeg ønsker jo at have så meget klar som muligt... men kan ikke helt finde ud af om man skal bruge solcreme til sådan en lille en for selvom han er i skyggen kan han jo godt blive rød...

men hvad for en skal vi skal lige købe?

Jeg ville slet ikke udsætte et lille nyfødt spædbarb for solems stråler.. Begge mine børn er født i sommeren. Og de blev ikke udsat for solen. De lå altid i barnevogn i skyggen eller under en parasol.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2009

Cris

Katjaro skriver:

Uha - du nævner da ellers lige dem jeg ville gå allerlængst uden om, især til spædbørn

Men jeg bliver altså også "allergisk" over troen på at alt naturligt er godt. Og med mindre de har ændret formuleringen - så indeholder to af de mærker du nævner altså parfumestoffer...

Hilsen Katja

Nej, jeg er ikke eksperte i det. Jeg ville faktisk ikke smørre så en lille én med solcreme, jeg ville helst beskytte dem med tøj (body og tynde bukser), men jeg tænkte, at hvis jeg skulle, skulle det være en meget mild en, derfor kom jeg i tanker, om de der mærke. Welede har ingen parfume stoffer og er anbefalet i tyskland hele tiden. Jeg har selv prøvet solcreme og synes, at de er gode. Lavera og Dr.Hauschka har jeg ikke prøvet, men jeg har prøvet nogle andre af deres produkter og de virker gode (måske er Lavera produkter lidt "tynde" hvis I forstå, hvad jeg mener. Man skal bruge relativt meget og bliver meget hurtigt suget af huden). De bruger hellere ikke parfume stoffer, i hver fald Dr.Hauschka, det som fungere som parfume er æteriske olier, hvilke ikke er så gode til små børn, men jeg tror ikke, at deres solcreme til børn ville indeholde æteriske olier... Men jeg synes at mærke Weleda laver nogle af de fedeste produkter, synes jeg... Men man skal ikke købe naturligt, hvis man ikke kan lide dem, selfølgeligt!

Anmeld

21. april 2009

Katjaro

Cris skriver:

Nej, jeg er ikke eksperte i det. Jeg ville faktisk ikke smørre så en lille én med solcreme, jeg ville helst beskytte dem med tøj (body og tynde bukser), men jeg tænkte, at hvis jeg skulle, skulle det være en meget mild en, derfor kom jeg i tanker, om de der mærke. Welede har ingen parfume stoffer og er anbefalet i tyskland hele tiden. Jeg har selv prøvet solcreme og synes, at de er gode. Lavera og Dr.Hauschka har jeg ikke prøvet, men jeg har prøvet nogle andre af deres produkter og de virker gode (måske er Lavera produkter lidt "tynde" hvis I forstå, hvad jeg mener. Man skal bruge relativt meget og bliver meget hurtigt suget af huden). De bruger hellere ikke parfume stoffer, i hver fald Dr.Hauschka, det som fungere som parfume er æteriske olier, hvilke ikke er så gode til små børn, men jeg tror ikke, at deres solcreme til børn ville indeholde æteriske olier... Men jeg synes at mærke Weleda laver nogle af de fedeste produkter, synes jeg... Men man skal ikke købe naturligt, hvis man ikke kan lide dem, selfølgeligt!

Det er præcis det der er mit problem.

Æteriske olier er også parfume.

De kemiske molekyler er helt ligeglade med om de er produceret ved hjælp af kemi, eller er trukket ud fra en plante.

Parfume er parfume og æteriske olier er også parfume. Rent faktisk findes en del af de æteriske olier på listen over de 26 mest allergene parfume stoffer.

Så jeg giver personligt ikke en sk*d for naturlige duftstoffer - som mange økologiske og "naturlige" gemmer sig bag.

Hilsen Katja

Anmeld

22. april 2009

missKat

Hej piger,
er helt ny herinde (oprettet for få minutter siden ) men har læst med mange gange uden profil.
jeg er i kosmetik branchen og man anbafaler ikke at smørre børn ind for de er ca 1 år, så mit råd ville være at lade være og i stedet stole på tøj, hatte, parasoller osv. Det er et minimum af stråling de får som spæd og idet deres hud slet ikke er "gearet" til at optage cremer, vil jeg lade være.

hvis du nu alligevel har det bedst med det, har jeg 3 anbefalinger til dig.
jeg forstår godt at du er på vagt overfor nogen af naturmærkerne, for du skal ikke stole på alt, bare fordi det er "naturligt".. læs omme bag på for som du selv er opmærkson på så er der mange skjulte ting i.
jeg har som sagt 3 mærker du kunne se nærmere på.
jurlique - et økologisk og biodynamisk mærke, de har en faktor 30 solcreme
apevita - et økologisk/natur mærke. Katja der er underviser (ikke for det mærke), kosmetolog i naturmærker, brevkasseredaktør på et naturmagasin og mener også hun er hømopat, hun anbefaler den som den bedste til børn.
sidst men ikke mindst så har clinique lavet en ny solserie. den er selvfølgelig uden parfume, spor af dufte osv, allergitestet og parabenefri.

håber jeg kunne hjælpe dig lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.