Spædbørn og solcreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. april 2009

SaNiNa

Ja, vi får jo vores lille gulklump om ikke så længe og jeg ønsker jo at have så meget klar som muligt... men kan ikke helt finde ud af om man skal bruge solcreme til sådan en lille en for selvom han er i skyggen kan han jo godt blive rød...

men hvad for en skal vi skal lige købe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2009

LotteN

Jeg ved ikke om du skal købe det eller ej. Vi havde ikke noget til vores datter sidste år og hun er fra 30. maj.
Ellers har jeg lige købt en i matas den anden dag - matas egen. Den vant testen i politikken.
En der har vundet en anden test er den fra Coop!

Anmeld

21. april 2009

Katjaro

Sanne skriver:

Ja, vi får jo vores lille gulklump om ikke så længe og jeg ønsker jo at have så meget klar som muligt... men kan ikke helt finde ud af om man skal bruge solcreme til sådan en lille en for selvom han er i skyggen kan han jo godt blive rød...

men hvad for en skal vi skal lige købe?

Jeg ville mene at så længe baby har tøj på (tætvævet - eller reelt UV-tøj) og så befinder sig i skyggen (her snakker vi ikke ved sol og strand - det er en anden sag pga. reflektioner), og har f.eks. bølle eller ørken hat på, så burde det altså ikke være nødvendigt med solcreme her i DK.

Hvis du trods alt vil give solcreme på så ville jeg gå efter en solcreme med fysisk filter. Derma eller Matas' solcremer ville være et godt bud.

Hilsen katja

Anmeld

21. april 2009

Cris

Til spædbørn ville jeg bruge Weleda, Lavera eller Dr.Hauschka... Jeg ville bruge Matas Kids, når de er noget størrere. Men jeg tror, at så længe han ligger i skykken ville ikke være så slemt (med tøj på, en body og nogle tyne bukser)

Anmeld

21. april 2009

lonemus

NU har jeg født begge gange i august måned, menj eg brugte først solcreme til dem året efter - og bøllehatte.

Lone

Anmeld

21. april 2009

SaNiNa

uuuh er lidt i vild rede da vi er meget ude...
så tror jeg køber en for en sikkerheds skyld...

Anmeld

21. april 2009

trunte89

Vi fik at vide at sp, at man ikke som sådan må bruge solcreme til babyer.
Og de er jo også langt det meste tid i skyggen. Men da vi tog på ture fx i zoo, der fik hun noget på da det jo kan være svært sådanne steder konstant at holde dem i skyggen.

Anmeld

21. april 2009

Honningblomst

Jeg gav ikke mine to forårsbørn solcreme...det meget lidt sol de fik tror jeg skader mindre end at smørre en lille nyfødt i creme.
Eva

Anmeld

21. april 2009

Katjaro

Cris skriver:

Til spædbørn ville jeg bruge Weleda, Lavera eller Dr.Hauschka... Jeg ville bruge Matas Kids, når de er noget størrere. Men jeg tror, at så længe han ligger i skykken ville ikke være så slemt (med tøj på, en body og nogle tyne bukser)

Uha - du nævner da ellers lige dem jeg ville gå allerlængst uden om, især til spædbørn

Men jeg bliver altså også "allergisk" over troen på at alt naturligt er godt. Og med mindre de har ændret formuleringen - så indeholder to af de mærker du nævner altså parfumestoffer...

Hilsen Katja

Anmeld

21. april 2009

Tina2

Jeg har ikke brugt alverden med solcreme til mine da de var nyfødte..... Har klædt dem i tyndt men dækkende tøj og så holdt dem i skyggen. Selvfølgelig ku de godt bare ligge i en body eller lign, men altid i skyggen, og jeg var ikke så vild med at smøre dem i div cremer da de var så små.....

Nu hvor de er 5 og knap 5 år får de selvfølgelig solcreme på og vi bruger Ânglamark eller Derma.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.