Pyhaaa...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.338 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. maj 2012

piadas

Fuck, hvor har vi knoklet den sidste lille uges tid, så jeg vil lige starte med at beklage mit fravær!

Vi fik nøglen til huset i torsdags (en dag før planlagt), og så kunne vi jo ikke lade være med at gå i gang med at flytte! Det endte med, at da vi "rigtigt" flyttede lørdag, havde vi allerede flyttet køkkenet og badeværelserne...plus en del andre ting.

Vi tænkte, at det ville blive nemt for min mor, søster, svoger, bror, svigerinde, onkel og ven, som skulle komme og hjælpe med at flytte resten, men fuck altså - hvor har man meget L-O-R-T! Så det var GODT, de kom, for de hjalp rigtig meget, og vi er stadig ikke helt på plads!

Vi mangler at få hængt noget op på væggene i stuen, soveværelset, Olivers værelse osv. De eneste rum, der vist er helt færdige er Zilan og Idas værelser, badeværelserne og bryggerset.

Serdar har heldigvis haft fri sammen med mig siden i torsdags, så vi er nået ret langt. Desværre skal han arbejde igen fra imorgen og resten af ugen, men det er ok. Han gider alligevel ikke gå op i, hvor al nipsen/billeder bliver placeret, så det kan jeg heldigvis få lov at bestemme i fred!

En del af indkørslen er også blevet lagt - i første omgang så meget, at vi kunne gå tørskoede ind lørdag, så vi ikke slæbte en masse sand med ind. Men jeg glæder mig nu, til resten af fliserne bliver lagt (terrasse og gang hele vejen rundt om huset), så vi kan få havemøblerne ud. Bordet står pt. i stuen.

Jeg kan jo ikke lade være med at slide og slæbe, så det har resulteret i en del plukveer og ondt i alle muskler om aftenen! Så skælder jeg ud på mig selv, men starter alligevel forfra hver morgen! Heldigvis er vi ovre det værste nu, og idag har jeg heller ikke rendt så meget rundt, som de foregående dage. Så nu er det slut med at være alt for aktiv, for han skulle jo helst blive derinde 20 uger endnu!

Nå ja, forresten var vi til MD-scanning i formiddags (jeg er 20+0 idag, så præcis halvvejs, hvis man altså undlader de to uger, jeg går over)- det tog en hel time, fordi ungen var genstridig! Hmmm, det tegner ikke godt fra starten af! Men alt var heldigvis som det skal være, og han er stadig en dreng!

Så var det huhej hjem fra Viborg, hente Ida i DP, og så til læge for at få MFR-vaccinationen. Hun er præcis 15 mdr. idag. Hun tog det i stiv arm, skreg selvfølgelig da hun blev stukket, men det gik heldigvs hurtigt over. Så nu er vi bare spændt på, om der kommer en reaktion...

Hun skulle jo også kontrolvejes og måles, fordi hun har taget et gevaldigt dyk på begge kurver, men hun har taget 1 kg. på, siden 1 års undersøgelsen og vokset 6 cm., så det er jo fint på tre måneder - sødmælks-/smørkuren hjælper åbenbart! Jeg var nu heller ikke bekymret, men det er rart, at det går i den rigtige retning. Så nu er hun 78 cm. og 10 kg.

Det var vist lige en hurtig update fra mig!

I får lige lidt billeder til sidst. Et par stykker af Ida, lidt af huset (nogle hvor rummene er færdige og nogle, hvor det stadig ikke er helt på plads).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Line Højdal

Hold da op en masse i har nået - det ser jo allerede hjemligt og total hyggeligt ud (også selvom der mangler lidt på væggene)

Men ja, det er vildt som man samler lort sammen og man bliver altid overrasket når det hele skal flyttes. Det kommer fuldstændig bag på en hvor mange ting man har og der dukker kasser og lignende op med indhold man havde glemt man havde (og egentlig ikke har savnet)  Men det lyder godt at i havde så mange hjælpende hænder, for det er sgu hårdt arbejde!!

Og, ja - det skal da passe på dig selv og lillebror... Godt i er ovre det meste, så du kan tage resten at indretningen i et roligt tempo!!

Spændende med MD og vildt at du allerede er halvvejs... Dejligt at høre det hele var som det skulle være og at det stadig er en lillebror, omend en genstridig én 

Hvor er hun sej Ida - det lyder som om hun klarede vaccinen rigtig flot og vi  for at der ikke kommer den vilde reaktion!! Godt at hun har taget et ryk i den rigtige retning på kurverne... men altså - hun ser nu heller ikke ud til at mangle noget, hun ser sund, fræk og dejlig ud

Tak for updaten!

Line

Anmeld

16. maj 2012

Lilje82

I er da noget så langt, men man vil jo også bare gerne være færdig. Men hvor ser det altså bare lækkert ud

Godt du husker at passe på dig selv, lillebror skulle gerne vente i hvert fald 17 uger endu

Skønt hus, skønne billeder og ikke mest skønne unger

Anmeld

16. maj 2012

piadas

Pipkukkeren skriver:

Hold da op en masse i har nået - det ser jo allerede hjemligt og total hyggeligt ud (også selvom der mangler lidt på væggene)

Men ja, det er vildt som man samler lort sammen og man bliver altid overrasket når det hele skal flyttes. Det kommer fuldstændig bag på en hvor mange ting man har og der dukker kasser og lignende op med indhold man havde glemt man havde (og egentlig ikke har savnet)  Men det lyder godt at i havde så mange hjælpende hænder, for det er sgu hårdt arbejde!!

Og, ja - det skal da passe på dig selv og lillebror... Godt i er ovre det meste, så du kan tage resten at indretningen i et roligt tempo!!

Spændende med MD og vildt at du allerede er halvvejs... Dejligt at høre det hele var som det skulle være og at det stadig er en lillebror, omend en genstridig én 

Hvor er hun sej Ida - det lyder som om hun klarede vaccinen rigtig flot og vi  for at der ikke kommer den vilde reaktion!! Godt at hun har taget et ryk i den rigtige retning på kurverne... men altså - hun ser nu heller ikke ud til at mangle noget, hun ser sund, fræk og dejlig ud

Tak for updaten!

Line

Ja, jeg er også glad for, at vi er ved at være på den anden side!

Og nu er de så småt begyndt på terrassen, så vi også kan komme ud - og Ida kan få sin sandkasse, som bliver nedsunket i terrassen. Det glæder jeg mig rigtig meget til, for hun elsker at være ude.

Hmm, der er masser af skabe i huset, så jeg var lige ved at tro, at lillebror måske alligevel kunne få det ekstra værelse, så han og Ida slap for at dele, men efter vi er flyttet ind, kan jeg godt se, at det ikke kommer til at ske! Puha, hvor kommer alle de ting fra?!

Jeg var som sagt heller ikke bekymret for Idas vægt og højde - jeg synes heller ikke, hun mangler noget!

Nu kan vi heldigvis begynde at se fremad - snart kommer sommerferien, og så skal jeg kun arbejde i 4 uger, før det hedder barsel igen!

Anmeld

16. maj 2012

piadas

Lilje82 skriver:

I er da noget så langt, men man vil jo også bare gerne være færdig. Men hvor ser det altså bare lækkert ud

Godt du husker at passe på dig selv, lillebror skulle gerne vente i hvert fald 17 uger endu

Skønt hus, skønne billeder og ikke mest skønne unger

Ja, det er så lækkert - og jeg kan slet ikke forstå, at det er vores, og at vi rent faktisk skal bo her! Jeg har altid drømt om at bygge mit eget hus, og nu er drømmen blevet realiseret!

At vi så også bliver de lykkelige ejere af et halvstort kreditforeningslån med tilhørende boliglån er så en anden sag!

Tak for roserne!

Anmeld

16. maj 2012

piadas

Jeg glemte forresten helt at skrive, at Ida har været til frisør for første gang i sidste uge! Så krøllerne i nakken røg sig en tur, men de er heldigvis på vej igen, kan jeg se! Hun tog det i stiv arm og opførte sig eksemplarisk, men jeg nåede desværre ikke at se det, da jeg ikke nåede fra arbejde, inden farmand tog hende med til frisøren.

Derudover var jeg jo megaspændt på, hvordan vi kunne få ændret hendes sovevaner. Hun har jo sovet mellem os de sidste fire måneder, og hun ville heller ikke falde i søvn, medmindre jeg lå sammen med hende.

Vi tog konsekvensen, så i lørdags (den første nat i det nye hus), lagde jeg hende i hendes EGEN seng kl. 21, sang en sang og sagde godnat. Hun græd selvfølgelig, så jeg var inde for at give hende sutte og berolige hende 4-5 gange i løbet af ca. 20 minutter, hvorefter hun faldt i søvn! WTF - skulle der ikke mere til?! Hun sov ind til søndag morgen kl. 7.20, hvor Serdar kom med hende!

Siden har jeg gjort det samme hver aften, og det bliver bedre og bedre - hun sover ret hurtigt, og jeg er max. inde for at give hende sutten et par gange. Her til aften græd hun ikke engang, da jeg lagde hende!

Wehu, det er fedt - hun har dog vågnet i løbet af natten pånær den første og endt inde hos os alligevel, men det er da trods alt en begyndelse og et kæmpe fremskridt! Jeg har dog hendes tænder under gevaldig mistanke for at genere hende, for hendes tunge kører rundt i munden på hende, så jeg tror, det klør...så må vi se, om de snart bryder igennem, og nattesøvnen bliver endnu bedre!

Ups, og så blev I snydt for et mavebillede igår! Det er lige taget her til aften, hvor jeg er 20+1. Hmmm...jeg ved ikke lige hvorfor det ikke blev større.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. maj 2012

Mettemus

Ihhh Pia hvor ser det bare lækkert ud! TILLYKKE!! Og sikke langt i er nået - det ser allerede ud som om i har boet der længe. Ungerne ser også ud som om de er faldet godt til allerede. Er det en ny legekammerat Oliver har besøg af? Ih jeg er dødmisundelig (men kan godt unde dig det!)! Det hele ser bare så godt ud. Lækkert med de røde detaljer på badeværelset. Vi må i øvrigt lige have et close up billede af den nye sofa også - det lyder som om den er et kig værd... OG et af Ida der er blevet klippet, tak

Dejligt at Ida var så nem at overtale til at sove i sin egen seng. Hun havde sikkert også bare ventet på at få sit eget værelse. Er det ikke også dejligt for jer at få dobbeltsengen for jer selv igen? Altså selvom de er meget søde de små, er de ikke de bedste sengekammerater. Eller ... Laurits er i hvert fald ikke´

Sikke et godt mavebillede - din mave er så flot og rund nu. Mærker du lillebror hver dag?

I øvrigt er alle dine unger super lækre, tak for altid dejlige billeder. Når min eksaminer er overstået kommer vi gerne forbi og kigger på huset live

Anmeld

17. maj 2012

Mettemus

Og hov - er det forresten 100% færdigt? Min veninde og hendes kæreste opdagede en del mangler da de flyttede ind i deres hus. Altså ikke noget voldsomt, men sådan nogle småting som døre der hang lidt, lister der ikke var blevet sat op - lige den sidste finish, som sikkert nemt kan overses i sådan et stort hus.

Anmeld

17. maj 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Jeg glemte forresten helt at skrive, at Ida har været til frisør for første gang i sidste uge! Så krøllerne i nakken røg sig en tur, men de er heldigvis på vej igen, kan jeg se! Hun tog det i stiv arm og opførte sig eksemplarisk, men jeg nåede desværre ikke at se det, da jeg ikke nåede fra arbejde, inden farmand tog hende med til frisøren.

Derudover var jeg jo megaspændt på, hvordan vi kunne få ændret hendes sovevaner. Hun har jo sovet mellem os de sidste fire måneder, og hun ville heller ikke falde i søvn, medmindre jeg lå sammen med hende.

Vi tog konsekvensen, så i lørdags (den første nat i det nye hus), lagde jeg hende i hendes EGEN seng kl. 21, sang en sang og sagde godnat. Hun græd selvfølgelig, så jeg var inde for at give hende sutte og berolige hende 4-5 gange i løbet af ca. 20 minutter, hvorefter hun faldt i søvn! WTF - skulle der ikke mere til?! Hun sov ind til søndag morgen kl. 7.20, hvor Serdar kom med hende!

Siden har jeg gjort det samme hver aften, og det bliver bedre og bedre - hun sover ret hurtigt, og jeg er max. inde for at give hende sutten et par gange. Her til aften græd hun ikke engang, da jeg lagde hende!

Wehu, det er fedt - hun har dog vågnet i løbet af natten pånær den første og endt inde hos os alligevel, men det er da trods alt en begyndelse og et kæmpe fremskridt! Jeg har dog hendes tænder under gevaldig mistanke for at genere hende, for hendes tunge kører rundt i munden på hende, så jeg tror, det klør...så må vi se, om de snart bryder igennem, og nattesøvnen bliver endnu bedre!

Ups, og så blev I snydt for et mavebillede igår! Det er lige taget her til aften, hvor jeg er 20+1. Hmmm...jeg ved ikke lige hvorfor det ikke blev større.

Ha, så svarer jeg bare på bonus updaten, så føles det ikke som om jeg har været viiildt lang tid om at kommentere!

Jeg synes I har nået sindsygt meget!!!  Og beordrer dig, sammen med de andre, til at huske at passe på dig selv og lillebror!!

Skulle til at skrive en kommentar på dit nye profilbillede som jeg straks lagde mærke til, og så har du endda lagt det til os i almindelig størrelse! Du er helt vildt flot i rød, og det er en topfin lillebror-mave du har! Er den mere rund end med Ida, eller husker jeg forkert?

Fedt at Ida bare sad stille ved frisøren - det skaberi Felix lagde for dagen hos frisøren sidst, er skyld i jeg ikke har taget ham derop siden. (frisøren er der intet galt med altså...) Han trænger, men jeg trækker den så længe som overhovedet muligt, og bruger i mellemtiden pengene på selv at blive klippet 

Hvor er det FEDT! at hun bare forstår at sove i egen seng på værelset - Felix kommer også ind i løbet af natten, vi har været sløsede da Jørn ikke har det særlig godt på jobbet, og alt praktisk og Felix-relateret hænger på mig. Så jeg har været lidt (meget!) eftergivende, men nu er det simpelthen slut (igen!) Så i aften starter vi lige forfra, og håber at han ret hurtigt fatter konceptet, det er jo ikke nyt for ham

Dejlig update - det er SÅDAN et lækkert hus I har fået Jer og jeg håber vi kan ses inden alt for længe!!

Anmeld

17. maj 2012

Elvers

Hvor det bare et fedt, fedt hus!!! Det ser bare så lækkert ud, og skønt at det er gået så stærkt med at flytte jeres ting, så I hurtigt kan føle jer hjemme 

Dit mavebillede er rigtig fint - sikken den allerede strutter!!!

Håber på et lykkeligt liv for Jer i det nye hus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.