verdens bedste misser!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

Holbæktrunten

Vi købte vores første kat, en maine coon... det bedste dyr jeg nogensinde har haft. Dog en tand for sikker på at vi nok skal opdage ham når han ligger splattet ud alle mulige steder i hytten - UDEN at tage halen til sig (utroligt han har den endnu!)

Han finder sig i hvad som helst vores 8 mdr baby finder på - det stakkels keatur har mistet utallige håndfulde af sin fine pels... Om aftenen kommer han og putter, det er dog noget lunt om sommeren da han gerne ligger og fylder hele den ene skulder plus bryst og mave...

Den sidst tilkomne er en lille huskat på 2,5 år der pludselig fattede kærlighed for os. Det første uges tid var hun MEGET sky, men fattede stille og roligt tillid til os, og er i dag ufatteligt kælen. Da hun er en tilløber fandt vi frem til den tidligere ejer via katteregisteret og Inges Kattehjem.

Den tidligere ejer havde foræret hende til en veninde i vores by, som så kom og hilste på samme aften. Hun fortalte at katten altid havde været meget sky, og at den bestemt ikke kunne lide hende (kunne vi tydeligt mærke på den), så hun var meget overrasket over at den ville kæles af os og lå og puttede med os i sofaen. Endvidere skulle den ikke kunne lide mænd (intet prolem her), og hankatte... Hun tolererer vores storemis, men han får noget knurren og hvæs med på vejen når han ikke fatter at hun ikke synes det er sjovt at lege med ham...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

LSM

Sikke nogle fine misser

Der er ingen speciel historie bag mine kæledyr
Kan bare godt lide dyr og har derfor anskaffet mig både hun og kat

Maddie som er labrador formel 1 og 3½ år gammel,
Den kæreste hund som bare elsker at ligge og putte, når hun altså ikke lige er på farten, for hold op hvor er hun bare hyper

Gizmo som er en norsk skovkat og 1½ år gammel, elsker at jagte fugle, ja en morgen lå der en død due ude i haven, så han er en rigtig jæger mis. Udover det er han dejlig kælen

Og de 2 dyr elsker bare hianden, leger, og putter sammen kunne bare ikke være mere hyggeligt
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
LSM skriver:

Sikke nogle fine misser

Der er ingen speciel historie bag mine kæledyr
Kan bare godt lide dyr og har derfor anskaffet mig både hun og kat

Maddie som er labrador formel 1 og 3½ år gammel,
Den kæreste hund som bare elsker at ligge og putte, når hun altså ikke lige er på farten, for hold op hvor er hun bare hyper

Gizmo som er en norsk skovkat og 1½ år gammel, elsker at jagte fugle, ja en morgen lå der en død due ude i haven, så han er en rigtig jæger mis. Udover det er han dejlig kælen

Og de 2 dyr elsker bare hianden, leger, og putter sammen kunne bare ikke være mere hyggeligt

Nåår de er godt nok også søde, også macher de jo perfekt til hinanden! Dejligt at de ka enes! Vh stine

Anmeld

16. maj 2012

StineW79

Holbæktrunten skriver:

Vi købte vores første kat, en maine coon... det bedste dyr jeg nogensinde har haft. Dog en tand for sikker på at vi nok skal opdage ham når han ligger splattet ud alle mulige steder i hytten - UDEN at tage halen til sig (utroligt han har den endnu!)

Han finder sig i hvad som helst vores 8 mdr baby finder på - det stakkels keatur har mistet utallige håndfulde af sin fine pels... Om aftenen kommer han og putter, det er dog noget lunt om sommeren da han gerne ligger og fylder hele den ene skulder plus bryst og mave...

Den sidst tilkomne er en lille huskat på 2,5 år der pludselig fattede kærlighed for os. Det første uges tid var hun MEGET sky, men fattede stille og roligt tillid til os, og er i dag ufatteligt kælen. Da hun er en tilløber fandt vi frem til den tidligere ejer via katteregisteret og Inges Kattehjem.

Den tidligere ejer havde foræret hende til en veninde i vores by, som så kom og hilste på samme aften. Hun fortalte at katten altid havde været meget sky, og at den bestemt ikke kunne lide hende (kunne vi tydeligt mærke på den), så hun var meget overrasket over at den ville kæles af os og lå og puttede med os i sofaen. Endvidere skulle den ikke kunne lide mænd (intet prolem her), og hankatte... Hun tolererer vores storemis, men han får noget knurren og hvæs med på vejen når han ikke fatter at hun ikke synes det er sjovt at lege med ham...

Misser ved bare hvor de høre hjemme!! Syntes det er en fin historie. 

Min aller første kat, fik jeg da jeg var ca 10 år og den ku ik fordrage børn og mænd, men den elskede mig og min far. Alle andre gemte den sig for. Den sov i min seng og fuldte altid rundt i hælene på min far. Tosset misser! Vh stine

Anmeld

16. maj 2012

LSM

StineW79 skriver:

Nåår de er godt nok også søde, også macher de jo perfekt til hinanden! Dejligt at de ka enes! Vh stine

Ja super skønt, de har bare så meget godt ud af hinanden
Det er såå sødt at se dem "slåsse"

Anmeld

16. maj 2012

StineW79

Her har naboen både hund og kat og de ka slet ik enes. Katten tæsket løs på hunden hvis den lige kommer for tæt på. Det er på en måde lidt komisk, men syntes også at det er rigtig synd for dem, for det er vel endelig et spørgsmål om tilvænning??  Vh stine

Anmeld

16. maj 2012

StineW79

Holbæktrunten skriver:

Sådan nogle små tilløbs misser er også bare rigtig søde i de fleste tilfælde. Mine forældre havde også en. Den havde "forklædt" sig som vores første kat og havde sat sig udenfor døren på deres terrasse, da så min søster sku lukke vores sorte kat ind, løb den ind, spiste alt hendes mad og sov på hendes plads. Næste morgen sad vores kat udenfor og kaldte, da døren blev åbnet rendte den falske kat ud og vores kat var noget utilfreds med det hele. De endte dog med at blive rigtig gode venner, så mine forældre havde 2 helt ens sorte katte. Lidt skørt! Vh stine

Anmeld

20. maj 2012

Ilya

Vi har hele fem styk felines!

Den første er dværg og den fik vi, fordi den er overnuttet og forkert proportioneret, og vi bilder os ind, vi gjorde den en stor tjeneste, eftersom den var gårdkat og vi er ret sikre på, den ikke ville have overlevet i nærheden af en landevej. (Yep, de korte ben bærer den altså ikke så hurtigt som andre katte.)

De to næste reddede vi, da de skulle have været aflivet. En polydaktyl hunkat med en killing. De var min tantes, som desværre døde af kræft, og jeg har altid været glad for hendes kat, så selvfølgelig tog vi dem ind, da de ikke længere havde et hjem.

Den fjerde var en julegave fra min forlovede, da jeg altid havde ønsket mig en racekat. Han er en hvid odd-eyed Maine Coon, altså han har to forskellige øjenfarver.

Og den femte kom dumpende! I december måned gik min forlovede en tur ved en skovsø og så en kasse flyde rundt. Han var nysgerrig og fulgte efter den. Da den kom tættere på, kunne han høre lyde og kradsen inde fra den, så han fulgte efter den længe, til den kom tættere på land. Da han kunne se, kassen ville flyde længere ud igen, hoppede han i vandet(!) for at samle kassen op. Hans ben krampede, men det lykkedes ham at få fat i kassen. Bunden røg ud, men han greb en pose inden i, og fik den bakset i land. I posen var en kulsort ca. 10 uger gammel killing. Jeg var rasende, da jeg hørte, han var hoppet i vandet i december måned, men helt ærligt, det vidner jo om hans store hjerte...  Katten var skrækslagen og jeg løb dem i møde med håndklæder og dyner, for at holde dem varme. Jeg stak det forfrosne kræ direkte ind på brystet, så den kunne få min kropsvarme, og i samme sekund slappede den af og begyndte at spinde, og siden har den været min skødekat. Ret unfair, eftersom det var min forlovede der reddede den. Nå, det kompenserer "min julegave-kat" så for, for han er udelukkende fars kat. 

Vi fik meldt sagen til politiet, og betjenten var selv kattelsker, så han var rasende, men de fandt naturligvis aldrig gerningsmanden. Men vi elsker vores kat højt! - Dem allesammen! 

Anmeld

20. maj 2012

Ilya

Holbæktrunten skriver:

Skøn historie. 

Missekatten skulle nogle ejere igennem for at finde frem til sin helt rigtige familie. Dejligt for jer allesammen.

Anmeld

20. maj 2012

Holbæktrunten

Ilya skriver:

Skøn historie. 

Missekatten skulle nogle ejere igennem for at finde frem til sin helt rigtige familie. Dejligt for jer allesammen.

Ja, hun er bare sød og dejlig....

Den tidligere ejer fortalte at hun var blevet voldtaget af en stor hankat som killing (hvordan det skulle ske, fatter jeg dog ikke helt?), men det skulle være derfor hun ikke kan lide hanner... Og selvom manden sagtens kan kæle osv med hende, er det stadig mest mig hun vil være ved. Men nu er jeg jo også hjemme på barsel, så hun har set mest på mig jo 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.