Første store lægetjek...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2009

Mathilde

Stumpen skriver:

Så er du garanteret også blufærdig ved tanken om at skulle føde -at der sidder 1-2 og kigger lige derop og gør det i flere timer (måske)

Jeg er selv den blufærdige type og havde en del kvaler ved netop det inden fødslen..
Men så snart fødslen var i gang, så skænkede jeg det ikke en tanke at de rodede rundt og gloede dernede i 4-5 timer..
Så hvis du har samme tanker som mig, så kan jeg berolige dig lidt, du glemmer det

Uh de tanker har jeg i hvert fald også om fødslen og synes bestemt ikke det er fedt, at der skal sidde en eller flere og glo mig dernede Men jeg har hørt andre sige, at det spekulerer man slet ikke på når man først ligger der og er midt i en fødsel...

Line jeg ville helst heller ikke have den undersøgelse, så min læge mærkede bare i 10-15 sek. om det nu også føltes rigtigt og om størrelsen på livmoderen ca. passede med det antal uger jeg skulle være henne... Så det var ikke så slemt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2009

Rasmine

De laver da ikke en GU mens man er gravid?

Anmeld

21. april 2009

mifune

Hei Line, gik det godt til lægen? Jeg har testet positiv i dag

Anmeld

21. april 2009

LineD

Hej allesammen!
Så er jeg hjemme efter et ganske smertefrit lægebesg, med blodprøver, blodtryk, samtale og GYS gyn undersøgelsen, hun mærkede bare lige 10 sek at størrelsen var som hendes udregnede termin sagde...

Mifune: Mange mange mange gange tillykke!!!! Hvor er det bare godt!!!!

---

Fik så at vide at hun synes jeg skulle gå på en slags diæt da min BMI er på 26, og det så betyder jeg er overvægtig... så jeg må jo hellere finde ud af mulighederne omkring det også, + Jeg fik at vide jeg skulle føde i Holstebro, og ringe til en jordmor en af dagene for at aftale NF scanning og sådan...
Så det må jeg hellere

Det var lidt opdatering herfra

Anmeld

21. april 2009

Diana...

LineD skriver:

Hej allesammen!
Så er jeg hjemme efter et ganske smertefrit lægebesg, med blodprøver, blodtryk, samtale og GYS gyn undersøgelsen, hun mærkede bare lige 10 sek at størrelsen var som hendes udregnede termin sagde...

---

Fik så at vide at hun synes jeg skulle gå på en slags diæt da min BMI er på 26, og det så betyder jeg er overvægtig... så jeg må jo hellere finde ud af mulighederne omkring det også, + Jeg fik at vide jeg skulle føde i Holstebro, og ringe til en jordmor en af dagene for at aftale NF scanning og sådan...
Så det må jeg hellere

Ihh det var godt det gik godt. jeg havet os en bmi på 26 Men jeg skulle ikke gøre noget hun nævnte det ikke engang. Ihh det skal du bare glæde dig til den scanning det er bare fantastisk at se sin lille spir for første gang.

Glæder mig til følge din graviditet det bare så spændende en tid.

Knus Diana

Anmeld

21. april 2009

3rollinger

LineD skriver:

men liiiiige når det gælder GYN, hehe så ved jeg ikke rigtig jeg har lidt den der følelse "At hvis det var meningen folk skulle glo op i den, sad den nok i ansigtet" Hvis i kan følge mig hehe

Ha ha ha, den var god.

Nu er jeg godt nok mere til at have 25 mennesker til at kigge mig op i underlivet end at gaa noegen ned at stroeget, men jeg glaede mig til hver og en af undersoegelser jeg skulle til i forbindelse med mine graviditeter. Saa var der nyt om boennen, man kunne hoere hjertet eller se den paa scanningsskaermen eller bare faa at vide at den havde det godt.

Og nej, der er nok ikke nogen vej udenom

Anmeld

21. april 2009

Pia

LineD skriver:

Hej allesammen!

---

Så det må jeg hellere

Dejligt at det gik godt..
Men syntes det er vildt at hun nævner diæt..
Min bmi er på 34..
Min læge har ved begge graviditeter sagt at ligger ens bmi mellem 25 og 30, så er det så fint som det kan være.
Det er først når det kommer over de 30 at man skal reagere..
Ud fra dit billede ser du da ud til og være ganske normal af bygning..
Så jeg syntes da bare du skal leve normalt..
Og ikke på direkete diæt..
Og min diætis siger også at man skal ikke forsøge og tabe sig mens man er gravid.. Man skal bare tænke over hvad man spiser..
For mig har det denne gang betydet at jeg endnu ikke har taget noget på i vægt.. Kun tabt mig.. Har så også lidt af voldsom kvalme en stor del af tiden..
Men har ikke på nogen måde dirkete forsøgt og tabe mig..
Så tænk over hvad du spiser og så kan du ike gøre mig mere..
Jo selvfølig bevæg dig/motion i et fornuftigt niveau..

Kh Pia.

Anmeld

21. april 2009

3rollinger

LineD skriver:

Fik så at vide at hun synes jeg skulle gå på en slags diæt da min BMI er på 26, og det så betyder jeg er overvægtig... så jeg må jo hellere finde ud af mulighederne omkring det også,

Hvis du faar en eller anden form for diaet paa et stykke papir, vil du saa ikke dele den med mig? Jeg kunne godt taenke mig at vide hvad man boer spise og kan bedst "opfoere mig ordentligt" hvis det er skrevet ned paa et stykke papir . Ved dog ikke om jeg er gravid endnu. Maa vente en uge til at se om der er gevinst.

Anmeld

21. april 2009

LineD

Hej alle i dejlige tøser Tak for jeres søde kommentarer
Mht BMI'en sagde hun at hun ikke synes jeg så overvægtig ud, men når min BMI lå på 26 så var jeg det, og hun rådede mig til at spise sundt (som man jo normalt bare burde og som jeg også synes jeg gør) samt motionere godt (som jeg iøvrigt også synes jeg gør, går rigtig meget på arbejdet (SShjælper)) .
Men jeg tror nu det nok skal gå fint

Lige et lille sidespring, når jeg ringer til Jordmoderen hvad skal man egentlig så sige? Bare at man er så og så langt henne og gerne vil tilknyttes en jordmoder med henblik på scanninger osv? Hihi...

Jeg skal gerne forhøre mig om hun har noget diæt til gravide på papir Trine
Jeg har det på samme måde som dig hehe

Anmeld

21. april 2009

Diana...

Pia skriver:

Dejligt at det gik godt..
Men syntes det er vildt at hun nævner diæt..
Min bmi er på 34..
Min læge har ved begge graviditeter sagt at ligger ens bmi mellem 25 og 30, så er det så fint som det kan være.
Det er først når det kommer over de 30 at man skal reagere..
Ud fra dit billede ser du da ud til og være ganske normal af bygning..
Så jeg syntes da bare du skal leve normalt..
Og ikke på direkete diæt..
Og min diætis siger også at man skal ikke forsøge og tabe sig mens man er gravid.. Man skal bare tænke over hvad man spiser..
For mig har det denne gang betydet at jeg endnu ikke har taget noget på i vægt.. Kun tabt mig.. Har så også lidt af voldsom kvalme en stor del af tiden..
Men har ikke på nogen måde dirkete forsøgt og tabe mig..
Så tænk over hvad du spiser og så kan du ike gøre mig mere..
Jo selvfølig bevæg dig/motion i et fornuftigt niveau..

Kh Pia.

Helt enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.