Første store lægetjek...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.515 visninger
22 svar
0 synes godt om
20. april 2009

LineD

Puha er liiidt nervøs for i morgen!
Det er min første rigtige lægeundersøgelse, med Vandre Journal, Gyn. undersøgelse og det hele..
En stor dobbelttid!!

I hele mit "lange" liv har jeg haft en eneste gyn undersøgelse, jeg haaaaaader det... og har helt ondt i maven over det... men det er nok nærmest nødvendigt

Puha.

Hvordan havde i det med jeres første store tjek? Er der noget at frygte? Hvad fik i lavet?

Knus en lidt nervøs kommende moooooar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2009

charlottekri

det er rigtig nok at du skal have en underlivsundersøgelse, og jeg mener at du skal have målt blodtryk og have taget et blodprøve og ellers går det lidt op i snak. Det er en god ide at lave en liste inden for at være sikker på at du får stillet de spørgsmål, du eventuelt måtte have.

Anmeld

20. april 2009

Pia

Der er ikke noget og frygte..

De vil veje dig.. Tage dit blodtryk. tjekke din puls.
Snakke lidt om hvad du kan forvente under vejs..
Fortælle om du skal have taget blodprøver under graviditeten. Det skal nogen hvis de feks som mig er overvægtig eller har en speciel blodtype, som jeg også har.
Og så fortælle hvor mange undersøgelser du skal til..
Og nogle læger tjekker også hjertelyd. ( det gør mig)
Så måler de din mave for og se hvor stor din livmoder er .
Og så ja underlivs undesøgelsen. Måske de vælger og lave et celleskrab, når de er igang og når du nu ikke har fået underlivsundersøgelse for nygeligt.
Men det mærker man slet ikke..
Og husk at du altid kan be om at der er en sygeplejekse med inde samme med lægen, når du får sådan en undersøgelse.
Der er som sagt ikke spor og frygte..

Kh Pia der lige har overstået sin 3 lægeundersøgelse. ( 34+0 )

Anmeld

20. april 2009

Stumpen

Der er intet at frygte og jeg synes faktisk ikke den gyn undersøgelse hun foretager i forbindelse med en graviditet er så slem/lang som det føles når jeg er til en gyn pga. andet...

Du får taget blodprøver, målt blodtryk, lavet vandrejournal, får udl. en god opslagsbog udgivet af libero, der bliver bestilt tid til nf (hvis du ønsker det), der vil være tid til at du stiller spørgsmål... Kan ikke huske om der er mere..

Men intet at frygte..

Anmeld

20. april 2009

Stumpen

De laver ikke celleskrab i forbindelse med graviditet.. Jeg fik brev at det var tid, men skulle krydse af i at jeg var gravid, da de vist ikke kan regne med tallene og fordi de ikke kan gøre noget, hvis noget skulle vise sog at være galt.. Sådan har jeg i hvert fald forstået det..

Anmeld

20. april 2009

Mira0911

Det er ikk slemt.. Lægen gør bare sit arbejde..

Anmeld

20. april 2009

LineD

Puha, DEJLIGT lige at vide lidt mere om hvad der skal foregå...!
Jeg glæder mig på en side helt forfærdeligt meget... og på den anden side ikke

Jeg er normalt sleeet ikke blufærdig, tror somend jeg kunne vade ned af strøget nøgen

men liiiiige når det gælder GYN, hehe så ved jeg ikke rigtig jeg har lidt den der følelse "At hvis det var meningen folk skulle glo op i den, sad den nok i ansigtet" Hvis i kan følge mig hehe

Håber lidt de tjekker hjertelyd, vil jeg enormt gerne høre hehe

Anmeld

20. april 2009

Fiona78

Stumpen skriver:

De laver ikke celleskrab i forbindelse med graviditet.. Jeg fik brev at det var tid, men skulle krydse af i at jeg var gravid, da de vist ikke kan regne med tallene og fordi de ikke kan gøre noget, hvis noget skulle vise sog at være galt.. Sådan har jeg i hvert fald forstået det..

Det er rigtigt
Har selv lige fået lavet celleskrab da vi vil igang med prøve og blive gravide når denne pakke piller er færdig
og min læge sagde også at man ikke kan regne med et celleskrab når man er gravid plus at det heller ikke er så smart at skulle have et keglesnit mens man er gravid hvis det viser sig der er noget galt

Anmeld

20. april 2009

Stumpen

LineD skriver:

Puha, DEJLIGT lige at vide lidt mere om hvad der skal foregå...!
Jeg glæder mig på en side helt forfærdeligt meget... og på den anden side ikke

Jeg er normalt sleeet ikke blufærdig, tror somend jeg kunne vade ned af strøget nøgen

men liiiiige når det gælder GYN, hehe så ved jeg ikke rigtig jeg har lidt den der følelse "At hvis det var meningen folk skulle glo op i den, sad den nok i ansigtet" Hvis i kan følge mig hehe

Håber lidt de tjekker hjertelyd, vil jeg enormt gerne høre hehe

Så er du garanteret også blufærdig ved tanken om at skulle føde -at der sidder 1-2 og kigger lige derop og gør det i flere timer (måske)

Jeg er selv den blufærdige type og havde en del kvaler ved netop det inden fødslen..
Men så snart fødslen var i gang, så skænkede jeg det ikke en tanke at de rodede rundt og gloede dernede i 4-5 timer..
Så hvis du har samme tanker som mig, så kan jeg berolige dig lidt, du glemmer det

Anmeld

20. april 2009

LineD

Stumpen skriver:

Så er du garanteret også blufærdig ved tanken om at skulle føde -at der sidder 1-2 og kigger lige derop og gør det i flere timer (måske)

Jeg er selv den blufærdige type og havde en del kvaler ved netop det inden fødslen..
Men så snart fødslen var i gang, så skænkede jeg det ikke en tanke at de rodede rundt og gloede dernede i 4-5 timer..
Så hvis du har samme tanker som mig, så kan jeg berolige dig lidt, du glemmer det

Lige præcis!
Godt det ikke kun er mig, og at man ikke lægger mærke til det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.