Jeg er bange for at det enten er stress eller angst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.543 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. maj 2012

An&Jo

og er bange for at det er gået op for mig for sent..

Kender i den der nervøse hjertebanken man kan have hvis der skal ske noget man er spændt på osv??

Sådan harj eg haft det hele dagen idag (det beskriver det ihvertfald nok bedst), og faktisk startede det allerede igår aftes.. Det er først her til aften det er faldet lidt til ro igen, men desværre ikke helt, og det skyldes jo nok at der er endnu en prøveeksamen imorgen, hvor der er 2 fra klassen der skal op og sidde foran resten og fremlægge en case, og jeg frygter at jeg bliver udtaget til det imorgen..

Men heldigvis har jeg en tid ved lægen imorgen formiddag, og så må jeg snakke med ham om det, sammen med alle de andre ting jeg skal snakke med ham om..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

morbibi

An&Jo skriver:

Kender i den der nervøse hjertebanken man kan have hvis der skal ske noget man er spændt på osv??

Sådan harj eg haft det hele dagen idag (det beskriver det ihvertfald nok bedst), og faktisk startede det allerede igår aftes.. Det er først her til aften det er faldet lidt til ro igen, men desværre ikke helt, og det skyldes jo nok at der er endnu en prøveeksamen imorgen, hvor der er 2 fra klassen der skal op og sidde foran resten og fremlægge en case, og jeg frygter at jeg bliver udtaget til det imorgen..

Men heldigvis har jeg en tid ved lægen imorgen formiddag, og så må jeg snakke med ham om det, sammen med alle de andre ting jeg skal snakke med ham om..

Pøj pøj og håber din læge kan hjælpe dig

Anmeld

14. maj 2012

Kamulla

det er normalt op i perioder eks. eksamen eller noget du "frygter" at hjernen udskiller et stof der hedder kortisol... det er det stof der udskilles for at kroppen er kampklar..

ved langvarrig stress/depression stopper overproduktionen ikke.. og først der det er noget skidt...

har selv lige været udtaget til sådan en prøve eksamen i Biologi B... jeg gad bare ikke op da jeg havde 1 time til at læse op på et emne vi havde om for snart 1 år siden.. og self blev jeg taget op...

jeg er direkte syg i eksamens perioder.. spiser ikke...  osv.. men det går over igen når eksamensperioder er slut

Anmeld

14. maj 2012

An&Jo

morbibi skriver:

Pøj pøj og håber din læge kan hjælpe dig

takker..

er i forvejen henvist til kardiologisk afdeling for uregelmæssig hjerterytme, men hvis det skyldes stress, eller i værste fald angst, så er det jo nærmest spild af deres tid, og det betyder jo at jeg opholder sådan en båndoptager for en anden patient som måske har brug for den..

Anmeld

14. maj 2012

come2

An&Jo skriver:

Ud fra det du skriver kunne det godt tyde på du er stresset med eksamnerne.

Det er træls når man ikke kan finde indre ro, og tankerne bare kører

Anmeld

14. maj 2012

An&Jo

Kamulla skriver:

det er normalt op i perioder eks. eksamen eller noget du "frygter" at hjernen udskiller et stof der hedder kortisol... det er det stof der udskilles for at kroppen er kampklar..

ved langvarrig stress/depression stopper overproduktionen ikke.. og først der det er noget skidt...

har selv lige været udtaget til sådan en prøve eksamen i Biologi B... jeg gad bare ikke op da jeg havde 1 time til at læse op på et emne vi havde om for snart 1 år siden.. og self blev jeg taget op...

jeg er direkte syg i eksamens perioder.. spiser ikke...  osv.. men det går over igen når eksamensperioder er slut

men har jo også gået med det i mindst et halvt år hvis det er det..

puha, ved ikke hvad jeg håber mest på lige nu..

Anmeld

14. maj 2012

An&Jo

come2 skriver:

Ud fra det du skriver kunne det godt tyde på du er stresset med eksamnerne.

Det er træls når man ikke kan finde indre ro, og tankerne bare kører

jaa, men har bare ikke rigtig følt mig stresset over dem.. men kan også godt se nu at det hele jo startede i januar lige op til eksamenerne, og er lidt bange for at når jeg så får den der båndoptager på efter min eksamensperiode er slut, så er der ikke noget at se..

Anmeld

14. maj 2012

ESV

An&Jo skriver:

takker..

er i forvejen henvist til kardiologisk afdeling for uregelmæssig hjerterytme, men hvis det skyldes stress, eller i værste fald angst, så er det jo nærmest spild af deres tid, og det betyder jo at jeg opholder sådan en båndoptager for en anden patient som måske har brug for den..

Av sådan må du bare slet ikke se på det! Hvis du skal på kardiologisk og ligge med overvågning er det jo fordi de vil udrede om der er noget. I bedste fald bliver du sendt hjem med besked om dit hjerte intet fejler og det vil da kun være positivt. Der vil aldrig være nogen der har mere brug for den plads! Håber det viser sig at være ingen ting, je læser til sygeplejerske og har været i praktik på en kardiologisk afd. Så kender en del til lige netop dette.
Jeg er selv enormt angst for eksaminer og i gymnasiet fik jeg piller mod hjerte banken når jeg skulle op så kender det alt for godt. Krydser fingre for læren går uden om dig imorgen!!

Anmeld

15. maj 2012

Tona

Når jeg læser din historie, så er der et par ting, som det er mig meget magtpålæggende at fortælle dig, for jeg genkender det du skriver. Jeg har prøvet præsis det samme.

Hvis det stress du har er relateret til eksamen, så er vil det jo nok gå over igen når eksamen er forbi MEN der er nogle vigtige forholdsregler du kan tage for at forebygge at du får udløst rigtig slem stress som kan vare ved i længere tid:

-Pas virkelig meget på med koffein. Hvis man i forvejen er i en stress fase kan for meget koffein nemmere udløse en koffein forgiftning og det kan udløse alvorlig stress og angst. Derfor vil det være bedst max at drikke 2 kopper dagligt af noget som indeholder koffein (te, kaffe, cola osv).

- Vær meget opmærksom på at det ikke fortsætter når eksamenen er overstået.

-Man kan prøve at spise et kosttilskud af Magnesium (ikke Magnesia). Det skal spises sammen med kalk eller købes som en blandet pille hvor begge dele er i. Ellers virker det nemlig ikke. Grunden til dette er at hvis kroppen er i underskud med Magnesium kan den reagere med stress symptomer og hjertebanken. Derfor kan man for en sikkerheds skyld prøve at spise det. Det skader i alt fald ikke noget, da det er et naturligt mineral. Det har faktisk hjulpet en del  

Ja, det er et noget bombastisk indlæg jeg skriver her, men det er bare fordi jeg selv har prøvet det der med stress   

EDIT: jeg ser nu at du skal undersøges for ureglmæssig hjerterytme. I så fald bør du virkelig overveje det jeg skriver om magnesium, for hvis det er det der er galt så vil det virke som en mirakel kur på din hjertebanken i løbet af max 14 dage (men skal spises i mange måneder for at få fuld effekt og skal så spises resten af dit liv hvis det virker da du ellers vil gå i underskud igen)

Anmeld

15. maj 2012

MinNoah

Uha hvor jeg kender det!! Jeg har det præcis samme måde - med den der anspændthed som om jeg skulle til eksamen i morgen, og der er altså præcis en måned til idag at jeg skal til eksamen!!! Så det bliver en forfærdelig måned hvis jeg ikke lærer at kontrollere det lidt mere...

Jeg har en høj hvilepuls - på 96 lige for tiden! Men jeg tror og er næsten sikker på det hele skyldes eksamensangst... Jeg lider virkelig af det og ØV hvor er det træls....!!!!!!!!!!!!1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.