hjælp til at regne en kvadratmeter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.076 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. maj 2012

Anonym trådstarter

jeg er ikke særlig god til at regne.men denne lejlighed kan jeg ikke få til 68 men 52... gør jeg noget forkert eller er vi blevet snydt!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

jeg er ikke særlig god til at regne.men denne lejlighed kan jeg ikke få til 68 men 52... gør jeg noget forkert eller er vi blevet snydt!!

Er der trappe opgang der hvor boligen ligger for ved mange i regner lidt kvm der

Anmeld

14. maj 2012

Maja_4000

Nogle gange bliver der regnet opgang og/eller kælderrum med

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

hverken trappeopgang eller kælderum... men der er en terrasse

Anmeld

14. maj 2012

Krisul

Hmm... Hvis man bare løseligt regner de to sider, længde gange bredde, så får jeg det til maks 60 - rundt regnet.. 

Altså, 3,77+4,70 giver 8,47 og det ganger man så med  6,80 og det giver 57,59.... Det er jo formlen for et areal, altså længe gange bredde.. 

Og så må lejligheden jo endda være mindre, da der jo går noget fra ved det indhak ved entre og bad... Aner ikke om der er en speciel måde at regne sådan noget ud, men vil da mene at når man tager de ydre mål kan det ikke være muligt at "presse" flere kvadratmeter derind... Håber det gir mening :-)  

Anmeld

14. maj 2012

BellaCiinea

Anonym skriver:

68kvm er inkl. ydremure, og ikke kun selve lejligheden inden i... trappeopgange, altan, skur, osv osv tæller også med.. vores lejlighed står som 64kvm, men vi har i virkeligheden kun 50kvm....

Anmeld

14. maj 2012

BellaCiinea

Anonym skriver:

Og af hva jeg lige kan se, så ligner det at den er på str. med vores.. så 52kvm er nok ikk meget galt, hvis det er det du regner dig frem til...

Anmeld

14. maj 2012

Kay

det er fordi i et bolig areal regner de fra ydermur til ydermur... så den med at regne rummene individuelt går ikke da alle væge og ydermure skal regnes med

Anmeld

14. maj 2012

Mumto3

Jeg synes det lyder meget rigtigt at der står 68 på papiret og I så har 52 kvm boligareal. For som andre skriver er det inkl ydremure, loftet (også selvom I ikke har et loftrum så er der jo stadig et loft under taget ,) så I er ikke blevet snydt!

Anmeld

14. maj 2012

Anonym trådstarter

vi bor i en  72 nu og den virker jo enorm stor iforhold til.. 4 kvadratmeter er det meget ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.