Hvordan fortalte i det til familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

Nadia&Daniel

LHS skriver:

Godaften allesammen.

Vi er så heldige at være gravid. Vi er ikke så langt, 5+2, men vi har ikke fortalt nogle nogen som helst. Dvs. ingen ved at vi var i gang med pb. eller at jeg er gravid. Vi vil ikke fortælle noget til venner, før efter første scanning og ved heller ikke om vi vil fortælle det til familien før?

Derfor vil jeg gerne hører jeres erfaringer. Hvordan og hvornår fortalte i det til familien?

Go'morgen

Først TILLYKKE med den lille i maven

Derefter vil jeg ANBEFALE at I fortæller det til enten en meget meget tæt veninde, eller mor/far. Dette anbefaler jeg FORDI: vist I (7-9-13) skulle gå hen og miste (man skal ALDRIG gå med triste tanker, men det kan ske), er det VIGTIGT at I har nogle tæt på Jer som FORSTÅR hvad der sker, og hvorfor I har det som I har.

Vi valgte at fortælle det til Daniel's forældre samme dag (og mine forældre i Jylland) vi testede. Vi boede 2 blokke fra dem, så gik stolt over med testen og sagde: "prøv lige at se her"

Vi var så uheldige at miste vores første men HOLD OP EN STØTTE vi fik, fordi svigermor og svigerfar vidste noglelunde hvad vi gik igennem. Vi havde desværre fortalt det 2 dage før til HELE familien, og havde ikke været til NF endnu.

Da vi så blev gravide igen, valgte vi igen at fortælle det til min svigerforældre (min mor nåede at gætte det selv, da vi fik besøg af hende få dage efter, hvor hun synes mine bryster virkede som NYLAVET)

Resten af familien fik besked lige efter NF - vi kørte rundt til hele (sviger-)familien med billeder, sagde til dem: "vi vil lige vise Jer nogle billeder af noget nyt"

Endnu engang TILLYKKE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

Ønskebarnet12

Jeg fortalte det i uge 7 kun til min mor, men ingen andre, der efter da jeg var 13 uger henne fik mine svigerforældre det af vide og min mands søskende, så har mine søskende først fået det af vide i uge 15 og der er stadigvæk ikke spor mange der ved det, altså ude fra familien ved ingen det og er 18+1 i dag, jeg vil vente til det er synligt (at maven er stor) :-D men synes sørme du skal fortælle dine forældre hvis nu du har kvalme og tit er der, :-p man er jo også ekstrem træt i første trimester.

Anmeld

15. maj 2012

Ønskebarnet12

Forresten tillykke med maven søde !

Anmeld

15. maj 2012

4kløver

Min mor sagde jeg at jeg havde lavet en lille fødselsdag gave men som hun ikke måtte få men godt låne. (han skulle ha kommet i dec hvor hun havde fødselsdag)
Min far sagde jeg at hans kone skulle købe en julegave mere og der gik lidt længe før den blev fanget.

Mandens ja det gjorde han selv og negativ som altid.

Anmeld

15. maj 2012

LHS

Nadia&Daniel skriver:

Go'morgen

Først TILLYKKE med den lille i maven

Derefter vil jeg ANBEFALE at I fortæller det til enten en meget meget tæt veninde, eller mor/far. Dette anbefaler jeg FORDI: vist I (7-9-13) skulle gå hen og miste (man skal ALDRIG gå med triste tanker, men det kan ske), er det VIGTIGT at I har nogle tæt på Jer som FORSTÅR hvad der sker, og hvorfor I har det som I har.

Vi valgte at fortælle det til Daniel's forældre samme dag (og mine forældre i Jylland) vi testede. Vi boede 2 blokke fra dem, så gik stolt over med testen og sagde: "prøv lige at se her"

Vi var så uheldige at miste vores første men HOLD OP EN STØTTE vi fik, fordi svigermor og svigerfar vidste noglelunde hvad vi gik igennem. Vi havde desværre fortalt det 2 dage før til HELE familien, og havde ikke været til NF endnu.

Da vi så blev gravide igen, valgte vi igen at fortælle det til min svigerforældre (min mor nåede at gætte det selv, da vi fik besøg af hende få dage efter, hvor hun synes mine bryster virkede som NYLAVET)

Resten af familien fik besked lige efter NF - vi kørte rundt til hele (sviger-)familien med billeder, sagde til dem: "vi vil lige vise Jer nogle billeder af noget nyt"

Endnu engang TILLYKKE

Jamen det er nemlig derfor vi ikke ved hvad vi skal gøre. Vores familier ved jo ikke engang at vi er igang med pb. Uhh er sådan i vildrede.

Men kan godt forstå hvad du mener mht. hvis vi skulle miste Håber vi selvfølgelig ikke.

Anmeld

15. maj 2012

LHS

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg fortalte det i uge 7 kun til min mor, men ingen andre, der efter da jeg var 13 uger henne fik mine svigerforældre det af vide og min mands søskende, så har mine søskende først fået det af vide i uge 15 og der er stadigvæk ikke spor mange der ved det, altså ude fra familien ved ingen det og er 18+1 i dag, jeg vil vente til det er synligt (at maven er stor) :-D men synes sørme du skal fortælle dine forældre hvis nu du har kvalme og tit er der, :-p man er jo også ekstrem træt i første trimester.

Tak. Også tillykke til dig

Jeg har heldigvis ingen gener af min graviditet endnu, så det er heller ikke helt gået op for os at der er en lille derinde. Uha syntes det er så svært. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.