Hvordan fortalte i det til familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.177 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. maj 2012

LHS

Godaften allesammen.

Vi er så heldige at være gravid. Vi er ikke så langt, 5+2, men vi har ikke fortalt nogle nogen som helst. Dvs. ingen ved at vi var i gang med pb. eller at jeg er gravid. Vi vil ikke fortælle noget til venner, før efter første scanning og ved heller ikke om vi vil fortælle det til familien før?

Derfor vil jeg gerne hører jeres erfaringer. Hvordan og hvornår fortalte i det til familien?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

livhemdrup

LHS skriver:

Godaften allesammen.

Vi er så heldige at være gravid. Vi er ikke så langt, 5+2, men vi har ikke fortalt nogle nogen som helst. Dvs. ingen ved at vi var i gang med pb. eller at jeg er gravid. Vi vil ikke fortælle noget til venner, før efter første scanning og ved heller ikke om vi vil fortælle det til familien før?

Derfor vil jeg gerne hører jeres erfaringer. Hvordan og hvornår fortalte i det til familien?

min bror købte en t-shirt hvorpå der stod jeg skal være farmor pakkede den ind og gav den til min mor i gave.

Nogen inviterer til frokost og på bedsternes tallerken ligger en rød og blå sut.

Eller vent til første scanning og så tag en kopi af scannings billed og giv dem.

Tillykke med den lille spirer

Anmeld

14. maj 2012

HeidiØ

LHS skriver:

Godaften allesammen.

Vi fortalte det allerede i uge 8! alt for tidligt, faktisk, men vi ku simpelthen ikke holde kæft!!

Vi købte de der savlesmække med "mormors guldklump" osv, og gav dem i gaver

Anmeld

14. maj 2012

Camilla30

Hej og tillykke med graviditeten  Vi er i dag 8+0 og fortalte det til familien her i weekenden, vi havde planlagt at fortælle det langt senere , men da jeg har kastet rigtig meget op har mit arbejde fundet ud af det og vi synes ikke, at bedsteforældre + familie skulle vide det senere end andre, så derfor fortalte vi det allerede nu.

Jeg havde fundet to gamle klassike børnebøger som jeg fik læst af mine forældre da jeg var barn, vi gav en til hver af mine foældre og havde på første side skrevet:

"Kære morfar, jeg håber du vil læse denne bog for mig, når jeg kommer til verden, præcis som du læste den for min mor.       Kram og kærlighed fra dit kommende barnebarn."

Min mor fik en magen til hvor der selvfølgelig bare stod mormor i, de blev meget - meget - rørte og vi er godt tilfredse med at have gjort lidt ud af det frem for bare at sige det; for vores familie var denne måde i hvert fald rigtig god 

Hilsen Camilla.

Anmeld

14. maj 2012

Aabye

Stort tillykke med graviditeten...
Jeg er også selv gravid.. 15+3 i dag. Vi valgte at fortælle min mor det på mors dag, altså igår.
Vi valgte at gøre det at vi pakkede en body i str 50 ind, og skrev en seddel, helt fantastisk udført venstrehåndsarbejde med omvendte bogstaver og sådan lidt af hvert.. Hold op hvor hun tudede.. Vi har i forvejen en dreng på 13 mdr.. Og da jeg var gravid med ham braste det bare ud af mig, der var jeg ikke længere end 5 uger.. Griner 

Anmeld

14. maj 2012

lio

LHS skriver:

Godaften allesammen.

Min kæreste ringede asap til alle på "hans side" men jeg ville drille min mor og bonus-mor lidt så fandt en sødt rim på nettet jeg skrev og satte i ramme med en stork og pakkede ind.

Har filmet min mor da hun fik sit billede og det er skisme sjovt at se hendes reaktion igen og igen...

Hvis du vil se kan jeg finde et billed af rammen emd rimmet i.

Anmeld

14. maj 2012

lio

Line - med Bobben skriver:

Stort tillykke med graviditeten...
Jeg er også selv gravid.. 15+3 i dag. Vi valgte at fortælle min mor det på mors dag, altså igår.
Vi valgte at gøre det at vi pakkede en body i str 50 ind, og skrev en seddel, helt fantastisk udført venstrehåndsarbejde med omvendte bogstaver og sådan lidt af hvert.. Hold op hvor hun tudede.. Vi har i forvejen en dreng på 13 mdr.. Og da jeg var gravid med ham braste det bare ud af mig, der var jeg ikke længere end 5 uger.. Griner 

Sikken fin historie med igår på mors dag.

Anmeld

14. maj 2012

Aabye

Laijona Äiti skriver:

Sikken fin historie med igår på mors dag.

Det var rigtig fint.. Og hun havde brug for en god dag.. Og det kan man sige at hun fik

Anmeld

14. maj 2012

missytordrup

Efter nf scanning. Vi ville vide at der var noget at fortælle først

Anmeld

15. maj 2012

LHS

Tak allesammen.

Sikke nogle finde ideer. Tror vi venter til efter første scanning med at fortælle noget

Rigtig god dag til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.