pastafarve hudfarve?? hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Frk. Himmelblå

Dot D skriver:

Jeg bruger også Ivory fra Wilton, mere eller mindre efter hvor "brun" babyen skal være

Det var dog en utroligt flot kage. Sikke en baby!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Dot D

Mrs. skriver:

ok den ser fin ud.

flot kage

Tak for det...

jeg synes, den bliver pænest, brugte først brun, men det blev alt for "grumset" som hudfarve...

Anmeld

14. maj 2012

Dot D

Frk. Himmelblå skriver:

Det var dog en utroligt flot kage. Sikke en baby!

Tak skal du have

Babyen er lavet i en silikoneform

Anmeld

14. maj 2012

Nettemor

Dot D skriver:

Tak skal du have

Babyen er lavet i en silikoneform

Er det nemt at få fondanten pænt ned i formen? Laver du den tyndere eller hvordan ? Og lader du den så bare tørre i formen ?

Til ts: sorry jeg blander mig i din tråd

Anmeld

14. maj 2012

Dot D

Nettemor skriver:

Er det nemt at få fondanten pænt ned i formen? Laver du den tyndere eller hvordan ? Og lader du den så bare tørre i formen ?

Til ts: sorry jeg blander mig i din tråd

Jeg gør det ganske nemt, synes jeg, hi hi... Jeg ælter min fondant og laver en kugle. Triller den i hænderne til der ikke er nogle revner eller noget. Så duster jeg den godt med Maizena og propper den ned i formen, presser meget for at få den ud i alle de små fine detaljer. 

Så vender jeg den ud, og den er klar....

Jeg har læst mange mange mærkelige(for mig) måder at gøre det på. Så skal den stå, så skal den i køleskabet og så er der nogen, der kommer den i fryseren... Kan virkeligt ikke se, hvad alt det arbejde skal til for.

Den er vildt nem bare at vende ud af formen

Anmeld

14. maj 2012

Nettemor

Dot D skriver:

Jeg gør det ganske nemt, synes jeg, hi hi... Jeg ælter min fondant og laver en kugle. Triller den i hænderne til der ikke er nogle revner eller noget. Så duster jeg den godt med Maizena og propper den ned i formen, presser meget for at få den ud i alle de små fine detaljer. 

Så vender jeg den ud, og den er klar....

Jeg har læst mange mange mærkelige(for mig) måder at gøre det på. Så skal den stå, så skal den i køleskabet og så er der nogen, der kommer den i fryseren... Kan virkeligt ikke se, hvad alt det arbejde skal til for.

Den er vildt nem bare at vende ud af formen

Har næsten lige fået sådan en form i af døren Og har lige lavet en i chokolade (fejl! ingen der vil spise den jo ) og selv om chokoladen var helt flydende så var der nogle små detaljer der ikke kom med.. Så er spændt på om jeg kan få det til med fondant... eller marcipan.. du lader den ikke stå eller noget? Bare ud med det samme..

Anmeld

14. maj 2012

mariamiss6

Mrs. skriver:

synes den du skrev er meget lyserød. har du et billede af resultatet?

Jeg bruger sugar flairs paprika/flesh..... Der skal bare ganske lidt i så skifter fondanten fra hvid til let grisefarvet

Anmeld

14. maj 2012

Dot D

Nettemor skriver:

Har næsten lige fået sådan en form i af døren Og har lige lavet en i chokolade (fejl! ingen der vil spise den jo ) og selv om chokoladen var helt flydende så var der nogle små detaljer der ikke kom med.. Så er spændt på om jeg kan få det til med fondant... eller marcipan.. du lader den ikke stå eller noget? Bare ud med det samme..

Jeg vil tro, det er samme metode som med feks gips, prøvede du at "banke" let på formen?

Jeg lader den IKKE stå, jeg aser og maser, trykker og presser også ud med den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.