første ord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2009

Janep

mjuhl skriver:

Nicklas er 19 måneder og han siger meget lidt. Han siger hej og ba til far, men udover det nada... men jeg er en tålmodig kvinde og er sikker på at det kommer lige pludseligt

hehe jah jeg er os tålmodig. eller prøver ad at være det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2009

Mutti2

Herhjemme var Milla-Victoria 6-7 mdr da hun sagde højt og tydeligt "HEJ".

Det skyldes at jeg sagde hej hvergang jeg kom ind i det rum hun lå i (for at forebygge seperations angsten.)

ca. en mdr senere kunne hun sige mad - mor - og balt (balto). Hun har altid været ekstremt hurtig til alt ting når det gælder udviklingen (1½ mdr mave til ryg, 2½ mdr ryg til mave, 5½ mdr kravle... osv.) Så derfor har det aldrig kommet som en overraskelse for mig
Hun har nu i en alder af 15 mdr et ordforråd på 35 - 40 forståelige ord. Hun er ikke begyndt at sætte ord sammen endnu, ud over morgen-mad, hva-det, baby-hen/balto-hen.

Jeg nyder godt nok at jeg kan have en samtale med hende Og så synger hun konstant.... og jeg mener virkeligt KONSTANT Ikke med ord, men mere en hel masse lyde i høje toner. Den eneste sang hun kan er "lille Peter edderkop" hvor hun siger en masse lyde, og ordet edderkop, imens hun laver fagterne (kun dem i starten med fingerspidserne).

Men det er jo vildt forskelligt hvornår de starter, jeg tror når de når op omkring de 20+ mdr så kommer det hele lige pludselig

Knus Pernille

Anmeld

20. april 2009

charlottekri

Milla-Victoria's mor skriver:

Herhjemme var Milla-Victoria 6-7 mdr da hun sagde højt og tydeligt "HEJ".

Det skyldes at jeg sagde hej hvergang jeg kom ind i det rum hun lå i (for at forebygge seperations angsten.)

ca. en mdr senere kunne hun sige mad - mor - og balt (balto). Hun har altid været ekstremt hurtig til alt ting når det gælder udviklingen (1½ mdr mave til ryg, 2½ mdr ryg til mave, 5½ mdr kravle... osv.) Så derfor har det aldrig kommet som en overraskelse for mig
Hun har nu i en alder af 15 mdr et ordforråd på 35 - 40 forståelige ord. Hun er ikke begyndt at sætte ord sammen endnu, ud over morgen-mad, hva-det, baby-hen/balto-hen.

Jeg nyder godt nok at jeg kan have en samtale med hende Og så synger hun konstant.... og jeg mener virkeligt KONSTANT Ikke med ord, men mere en hel masse lyde i høje toner. Den eneste sang hun kan er "lille Peter edderkop" hvor hun siger en masse lyde, og ordet edderkop, imens hun laver fagterne (kun dem i starten med fingerspidserne).

Men det er jo vildt forskelligt hvornår de starter, jeg tror når de når op omkring de 20+ mdr så kommer det hele lige pludselig

Knus Pernille

hvor er din datter altså bare dygtig!!!!! min datter har samme alder og begyndte med at sige hej da hun var ca. 10 mdr gammel og i et tidligere indlæg kan du se hvad hun ellers kan sige nu, men jeg kan dog ikke føre en mindre samtale med min datter endnu... hvor er du bare heldig!!!!

Anmeld

25. april 2009

Sweet1978

Min datter har snakket fra hun var ca. 1½ år men det er meget får ord endnu men har hørt at det pludselig går stærkt at at de fleste snakker rigtigt meget inden der er 2 år. Der er så stor aldersforskel på mine tøser at jeg faktisk ikke kan huske det fra den store. De ord hun siger lige nu er: Hov, Hej, Mad, Kiks, Bil mm. små korte ord, glæder mig til mor kommer men det hører hun ikke så tit fordi ingen kalder mig det. Hendes søster bor lige pt. ved sin far og er her kun hver anden weekend.

Anmeld

5. maj 2009

Sweet1978

Så kom ordet moar, men det er bare desværre ikke mig hun mener....

Tror bare hun har hørt de andre sige det i dagplejen og lært at udtale det uden at vide hvad det betyder. Men det kommer nok. For hver gang hun siger det, siger jeg ja mor er her. Eller som det passer ind alt efter hvad vi lige laver, ja du går tur med mor mm.

Anmeld

5. maj 2009

Janep

Sweet1978 skriver:

Så kom ordet moar, men det er bare desværre ikke mig hun mener....

Tror bare hun har hørt de andre sige det i dagplejen og lært at udtale det uden at vide hvad det betyder. Men det kommer nok. For hver gang hun siger det, siger jeg ja mor er her. Eller som det passer ind alt efter hvad vi lige laver, ja du går tur med mor mm.

ih træls hun ikk ved hvad det betyder
I hvilken sammenhæng siger dhun det så?

Men tror nu nok hun hurtigt for det lært

Anmeld

5. maj 2009

Sweet1978

Janep skriver:

ih træls hun ikk ved hvad det betyder
I hvilken sammenhæng siger dhun det så?

Men tror nu nok hun hurtigt for det lært

Hun siger det ikke rigtig i nogen sammenhæng hun går bare og gentager det. Jo første gang hun sagde fik jeg opfattelsen af at det var hendes storesøster hun ledte efter, for hun gik og kiggede i hele lejligheden og slog ud med armene som hun gør når noget er væk. Storesøster var blevet hentet mens hun sov....

Anmeld

18. juli 2009

Karina78

Det første ord min datter sagde var desværre ikke mor, men abba (babba) da min mand er fra Færøerne og det betyder far :-)

Anmeld

24. november 2009

mortil3under5

freja er nu ca 18 mdr. og hun snakker en masse som man ikke forstår, det hun kan sige er : hej, mama (mad ) min, nnn (nej ), ar (far ) o på (sko på ) a o m ( tak for mad )

hun er ikke så god endnu men hun forstår alt og kan selv tage bukser på, selv spise med gaffel og ske. kan give tegn når hun har skidt, kan selv tage jakke og hue på, hun kan nikke og ryste på hoved. og så kan hun finde ud af at ryde op nogle gange.

jonas hendes store bror startede med at gå da han var 9 mdr sagde hva r de , da han var 9,5 mdr og har snakket lige siden.

lucas er lige blevet 3 år, han var meget langsom til at snakke, han er stadig ikke god til det han er bedre til tal. vi venter på hjælp til ham stadig. der skulle komme papire om det i denne uge

det er vildt belastende, og skide synd for ham. vores efter middag lyder tit sådanher :

lucas : mor

mig : ja lucas

lucas : mor

mig : ja lucas hvad er der ?

lucas : 7, 8 ,9

mig : ja lucas 7,8,9.

det er til at blive lidt sindsyg af

når han er syg kan 6 også godt komme med men ellers er det mest 123,456,eller 789 han bruger.

andre der kender til det så må I meget gerne skrive  om det. jeg har nemlig brug for hjælp. MEGET

Anmeld

24. november 2009

LISBETH:-)

Min datter Amalie's første ord var far  det var da hun var 8 måneder. Nu er hun 2,5 år og snakker næsten rent. Man forstår alt hvad hun siger, og skal selv tænke rigtig meget over hvad der bliver sagt når hun er i nærheden, for alt bliver gentaget. F.eks. sage hendes far den ene dag: Hold nu kæft til en kammerat. Dagen efter da jeg skulle skifte Amalie sage hun: Hold nu kæft mor.  Jeg er gravid med nr. 2 og Amalie siger en dag vi er i bad, mor har fået tyk mave, jeg siger så at når man er tyk er det fordi man har en baby i maven. Næste dag fortæller hun i vuggestuen at hendes far har en baby i maven.

Lisbeth

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.