Hvordan organiserer i jer her til eksamen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Rikkeas

Risen skriver:

Jeg skal op mandag d. 4/06 og mangler bare så ufatteligt meget stadig. Har virkelig brug for nogle gode fif og måder at gribe det hele an på. Er det okay for en periode at lade sit barn være i vuggestuen til kl 16? - Samtidig har jeg altid haft det sådan at familien først, studiet bagefter.. Hvordan har i gjort det? Har i nogle gode fif til eksamensplaner etc?

Råd modtages med kyshånd

Kh Risen

Hej med dig.
Hvad skal du op i d. 4/6?

Jeg selv skal til 4 eksamner nu her også, 1 skriftlig, 3 mundtlige.

Jeg udnytter på fuld tryk min læseferie, får så meget lavet som muligt, mens min datter er i dagpleje, og så kan jeg lægge det til side, når hun er hjemme, og når hun så sover, kan jeg genoptage hvad jeg var igang med.

:-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Rikkeas

Noneother skriver:

Min søn får lov at være i DP 9-15.30 i de dage jeg laver eksamen herhjemme. Jeg får intet lavet når han er her, og JA familien kommer først, men nogen gange må jeg altså lige fokusere ekstra på skolen, for "familien" har ikke rigtig nogen fremtid, hvis ikke jeg får mig en uddannelse.

Anmeld

14. maj 2012

Risen

rikkeas skriver:

Hej med dig.
Hvad skal du op i d. 4/6?

Jeg selv skal til 4 eksamner nu her også, 1 skriftlig, 3 mundtlige.

Jeg udnytter på fuld tryk min læseferie, får så meget lavet som muligt, mens min datter er i dagpleje, og så kan jeg lægge det til side, når hun er hjemme, og når hun så sover, kan jeg genoptage hvad jeg var igang med.

:-) 

Jeg skal op i et rimelig omfattende fag kaldet KLM. (Kristendomkundskab/livsoplysning og medborgerskab). Det er et kæmpe pensum, arbejder også hårdt på at få det hele til at gå op i en større enhed. Hvordan holder du dig igang om aftenen? - Jeg synes bare det er der, jeg har brug for at sidde og slå tankerne lidt væk med tvet etc..

Anmeld

14. maj 2012

Rikkeas

Risen skriver:

Jeg skal op i et rimelig omfattende fag kaldet KLM. (Kristendomkundskab/livsoplysning og medborgerskab). Det er et kæmpe pensum, arbejder også hårdt på at få det hele til at gå op i en større enhed. Hvordan holder du dig igang om aftenen? - Jeg synes bare det er der, jeg har brug for at sidde og slå tankerne lidt væk med tvet etc..

Nogle gange, så har jeg sat mig for at jeg vil nå at læse om fx 2 emner før sengetid og tage noter.

Og så gør jeg det bare.. Og andre gange så kommer det af sig selv, at jeg føler at jeg kan koncentrere mig bedre end andre aftner, så gør jeg det. Der kan selvfølgelig også være aftner jeg ikke gider en skid, men så starter jeg på det som det første næste morgen :-)

Anmeld

14. maj 2012

Risen

rikkeas skriver:

Nogle gange, så har jeg sat mig for at jeg vil nå at læse om fx 2 emner før sengetid og tage noter.

Og så gør jeg det bare.. Og andre gange så kommer det af sig selv, at jeg føler at jeg kan koncentrere mig bedre end andre aftner, så gør jeg det. Der kan selvfølgelig også være aftner jeg ikke gider en skid, men så starter jeg på det som det første næste morgen :-)

OKay. Har du lagt en speciel plan, eller tager du hvad du kan overskue per aften? Du lyder fantastisk flittig 

Anmeld

14. maj 2012

Rikkeas

Risen skriver:

OKay. Har du lagt en speciel plan, eller tager du hvad du kan overskue per aften? Du lyder fantastisk flittig 

Jeg har som regel ikke en skid overskud, men jeg gider ikke være sådan én der giver op (hvilket jeg normalt kan være ret god til) så derfor sætter jeg mig de her mål, som skal gøres :-)

Anmeld

14. maj 2012

Noneother

Risen skriver:

Ja du har helt ret i din pointe. Det er bare den samvittighed som ind i mellem spiller en for stor rolle. Hvad læser du?

Jeg afslutter handelsskolen i næste måned (På turbo forløb, så der har været knald på) -og næste år læser jeg videre på business, så jeg har de fag jeg skal ha´for at læse til finansøkonom.

Kender alt til den dårlige samvittighed. Min søn kommer i dagpleje 7-15 til hverdag, fordi at jeg læser 60km væk.

Anmeld

14. maj 2012

MinNoah

Kender godt den evige dårlige samvittighed - og stress følelsen over man ikke kan det!  Føler jeg hvertfald..

Jeg skal aflevere BA her 6.juni og forsvare 19.juni.

Jeg læser når han er i dagpleje fra 9 til 15.30 ca. og så ligger jeg alt væk resten af dagen så jeg både får tid til min familie, og slappe-af tid til mig selv om aftenen.

Anmeld

15. maj 2012

mn

Risen skriver:

Ja du har helt ret. Jeg prøver også at lave en plan, men føler bare den hurtigt kan blive urealistisk hvis jeg skal nå det hele. Men må vel prioterer det vigtigste. 

Tak for dit svar

Det tænkte jeg også den gang jeg gjorde det første gang, men må ærligt indrømme jeg fandt ud af jeg kunne sagtens nå det og det betød faktisk at jeg også kunne lave en system så jeg vidste hvor alle noter var når jeg kom til eksamen, hvilket jeg aldrig havde kunne finde rundt i før, fordi det ikke havde været så struktureret.

Anmeld

30. maj 2012

ns1824

Hejsa.. 

Følger lige lidt med her  

Hvad skal du op i ? Jeg skal op på onsdag (06.06) i Religion og Kultur 2, jeg ved heller ikke helt hvad man skal til sådan en eksamen, vores lærer har heller ikke rigtigt fortal hvordan det kommer til at foregå til eksamen, så jeg er rimelig lost... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.