samtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

672 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. april 2009

Anonym trådstarter

Hej
hvad skal man have med til samtale ?
den ansøgning man selv har skrevet?

Hilsen ano som godt vil vær ano intil vider

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2009

Loggidut

Kommer jo an på hvad du har medsendt da du søgte...

Men ansøgningen, næææ den har de jo, men du skal satme huske hvad du har skrevet i den, for de spørger ofte ind til den.

men ellers kunne det være CV, kursusbeviser...ja, ellers en masse sunde fornuftige ? omkring og til firmaet/stedet du søger

Anmeld

19. april 2009

linemus

Jeg har lige været på kursus, så jeg må jo være ret klog inden for området

Medbring både ansøgning og stillingsopslag. Hvis de spørger ind til det, har du dit eget eksemplar i stedet for liiige at skulle låne deres at kigge i.

Medbring papir og blyant. Så kan du skrive ned, hvis der er vigtige ting at huske. Det kan også være, du ikke får skrevet noget ned, men det ser godt ud, at du er forberedt.

Hav et papir med spørgsmål. Det viser interesse for stedet, du gerne vil arbejde.

Snak om, hvad DE kan få ud af at ansætte dig, i forhold til at snakke om, hvad du gerne vil have ud af det. De skal jo ikke ansætte dig for din skyld, men for deres.

Det er godt at være forberedt på spørgsmålene:
"Fortæl os lidt om dig selv" - hvad kan du, hvad er du god til, hvem er du - en lille salgstale.
"Nævn dine 3 stærke sider og dine 3 svage" - en kliche, men den kommer åbenbart ofte. Vend de svage sider til noget godt, f.eks. er det noget, du er bevidst om og arbejder på.
"Har du noget, du vil sige/spørge om her til sidst" - det er godt at kunne slutte samtalen af.

Husk at smile og være frisk hele vejen igennem, men især først og sidst. Hav et åbent kropssprog, dvs. lad være med f.eks. at krydse arme og slå knuder på dig selv.

Medbring evt. kursus/eksamensbeviser.

Håber det hjælper lidt og masser af held og lykke

Anmeld

19. april 2009

Anonym trådstarter

De kender mig i forvjen. jeg har været der for nogen år siden

Anmeld

19. april 2009

Anonym trådstarter

Anmeld

19. april 2009

Anonym trådstarter

linemus skriver:

Jeg har lige været på kursus, så jeg må jo være ret klog inden for området

Medbring både ansøgning og stillingsopslag. Hvis de spørger ind til det, har du dit eget eksemplar i stedet for liiige at skulle låne deres at kigge i.

Medbring papir og blyant. Så kan du skrive ned, hvis der er vigtige ting at huske. Det kan også være, du ikke får skrevet noget ned, men det ser godt ud, at du er forberedt.

Hav et papir med spørgsmål. Det viser interesse for stedet, du gerne vil arbejde.

Snak om, hvad DE kan få ud af at ansætte dig, i forhold til at snakke om, hvad du gerne vil have ud af det. De skal jo ikke ansætte dig for din skyld, men for deres.

Det er godt at være forberedt på spørgsmålene:
"Fortæl os lidt om dig selv" - hvad kan du, hvad er du god til, hvem er du - en lille salgstale.
"Nævn dine 3 stærke sider og dine 3 svage" - en kliche, men den kommer åbenbart ofte. Vend de svage sider til noget godt, f.eks. er det noget, du er bevidst om og arbejder på.
"Har du noget, du vil sige/spørge om her til sidst" - det er godt at kunne slutte samtalen af.

Husk at smile og være frisk hele vejen igennem, men især først og sidst. Hav et åbent kropssprog, dvs. lad være med f.eks. at krydse arme og slå knuder på dig selv.

Medbring evt. kursus/eksamensbeviser.

Håber det hjælper lidt og masser af held og lykke

Tak
vil se om jeg kan finde den annonce igen, den er nok væk fra nettet.
må heller printe min ansøgning ud så og tage med..,
tak for svar

Anmeld

19. april 2009

ivfmarie

Tillykke med samtalen! Så er du da SÅ langt!

Jeg vil foreslå dig at tage diverse biviser med på relevante kurser/uddannelse mm. De har jo allerede dit CV, så det der er sendt med der, det behøver du jo ikke ha med.
Nogen steder vil de gerne se en ren straffeattest ved samtalen - men så skal de oplyse dig om det, så du har en chance får at skaffe den.

Du skulle tage at forberede et par spørgsmål om stedet - det spørger de altid om, og så kan du jo lige så godt være på forkant.

HUSK HUSK at øve dig i at fremsige dine gode og dålige sider - altså virkelig sige dem højt for dig selv.. det er ret grænseoverskridende at sidde der og rose sig selv foran en flok fremmede.
Men det er altså bare enormt vigtigt at du udstråler at du ved hvem du selv er, og hvad du står for!

Held og lykke

Marie

Anmeld

19. april 2009

Anonym trådstarter

Tak for svar til jer
kryds fingre for mig

Anmeld

19. april 2009

Tynen

Anonym skriver:

Flisen igen?!

(Pis - Håber fandme det er Bacon der skriver )

Anmeld

19. april 2009

ka li ja

Tynen skriver:

Flisen igen?!

(Pis - Håber fandme det er Bacon der skriver )

lol hvor grineren
er der brug for samtale der. troede alle kunne få en flise tildelt
jeg har min egen udenfor, bare til strenge tider lol

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.