Hvornår nr 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor langt mellem barn nr 2 og nr 3

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.297 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. maj 2012

Anonym trådstarter

Skriver som anonym, da familien ikke skal vide noget

Vi har 2 børn, og ønsker en 3 men vi er lidt i tvivl om hvornår det er bedst. der er 1 år mellem de 2 børn vi har nu, og vi er lidt i tvivl om vi skal satse på 2½ eller 3½ år, fra nr 2 ned til nr 3

nogle råd, fordele/ulemper, råd ang autostole, andet udstyr osv

på forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2012

chael

Der er 2 år og 8 mdr mellem min nummer 2 og nummer 3 og hvis jeg vidste dengang, hvad jeg ved i dag, so havde jeg gerne ventet 1 1/2 år længere.

*C

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Der er 2 år og 8 mdr mellem min nummer 2 og nummer 3 og hvis jeg vidste dengang, hvad jeg ved i dag, so havde jeg gerne ventet 1 1/2 år længere.

*C

dvs du anbefaler 4½ år imellem ? hvorfor anbefaler du den alder imellem?
Synes bare det for os er om for lang tid, for os, både pga kærestens alder, men også med tanke om, at der ikke skal gå alt for længe, da der er så kort aldersforskel mellem nr 1 og 2, og også praktisk, i hvordan vores hus er indrettet, så børnene skal dele værelser nogle år

Anmeld

12. maj 2012

Frk. Himmelblå

chael skriver:

*C

Ja, du må også gerne uddybe lidt for min skyld 

Anmeld

12. maj 2012

Anonym

Vi har 3 år og 3 måneder i mellem vores (dog som nr 2) Vi mistede i mellemtiden så det var ikke planlagt. Men det er dog for os en hel perfekt alder. Tror dog også meget det har noget at gøre med selve børnene, men vi har i hvertfald været rigtig glade for vores.

Jeg tror ikke jeg ville tænke så meget over det med alderen mere hvornår I simpelthen bare MÅ have en mere (altså at I er klar) Tænker også, at man jo ældre man er, ikke er sikker på det går så hurtigt, så lige pludselig kan man måske komme til at vente længere tid end man havde regnet med fra starten, så hellere starte når man er klar

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

MinddiegeegentåtatæntænkVi har 3 år og 3 måneder i mellem vores (dog som nr 2) Vi mistede i mellemtiden så det var ikke planlagt. Men det er dog for os en hel perfekt alder. Tror dog også meget det har noget at gøre med selve børnene, men vi har i hvertfald været rigtig glade for vores.

Jeg tror ikke jeg ville tænke så meget over det med alderen mere hvornår I simpelthen bare MÅ have en mere (altså at I er klar) Tænker også, at man jo ældre man er, ikke er sikker på det går så hurtigt, så lige pludselig kan man måske komme til at vente længere tid end man havde regnet med fra starten, så hellere starte når man er klar

Min egen tanke har været, måske at stoppe prævention, når den yngste er 18-24 mdr, men var rart at vide om det var bedre for børnene at vente lidt længere

Anmeld

12. maj 2012

TeamRocket

Vi kommer til at have 2 år mellen nr 2 og 3 og knap 5 år mellem nr 1 og nr 3. Det er hverken planlagt eller gennemtænkt Eller jo, men det var et meget stort uheld og dårlig timing- men ikke nok til at få en abort. Men phew der bliver gang i den hehe

Anmeld

12. maj 2012

chael

Anonym skriver:

dvs du anbefaler 4½ år imellem ? hvorfor anbefaler du den alder imellem?
Synes bare det for os er om for lang tid, for os, både pga kærestens alder, men også med tanke om, at der ikke skal gå alt for længe, da der er så kort aldersforskel mellem nr 1 og 2, og også praktisk, i hvordan vores hus er indrettet, så børnene skal dele værelser nogle år

Ja, eller bare 4 år

Jeg synes det har været hårdt at have 2 blebørn her til sidst. Regner dog med den mellemste smider bleen til sommer.

Og så mangler man bare et sæt hænder når man får nummer 3.

Jeg har et par stykker i familien, der har fået nummer 3 med længere mellemrum end der er med de 2 første. Og når de store er mere selvhjulpne, så glider tingene bare nemmere.

Jeg farer rundt med 3 børn. Den store på knap 6 år kan jo en hel del, men har jo stadig brug for mig og er lige startet i skole. Så der er mange ting vi skal se til mht til skolestart.

Den mellemste er så kun 3 år og bruger ble og kan jo ikke selv tage mad osv. Heller ikke at jeg overhovedet forventer det. Og han har også svært ved at vente når den lille får mad.

Der kan min datter bedre vente.

Og ja, ligepludselig kan der være 3 der mangler en, mens man lige er på toilettet osv

Men jeg ville da heller ikke bytte

Men det er bare sådan det har været for MIG, det kan jo være I andre besidder langt større overskud og planlægger på en anden måde, prioritere anderledes osv osv

JEG synes bare det har været hårdt. Der er bare sindsygt meget at se til når der kommer et 3. Barn (for mig)

Var det uddybende nok? Ellers så spørg mere

*C

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

tænkenøvoveoverSStåStåStårsseselselmmemed

Ja, eller bare 4 år

Jeg synes det har været hårdt at have 2 blebørn her til sidst. Regner dog med den mellemste smider bleen til sommer.

Og så mangler man bare et sæt hænder når man får nummer 3.

Jeg har et par stykker i familien, der har fået nummer 3 med længere mellemrum end der er med de 2 første. Og når de store er mere selvhjulpne, så glider tingene bare nemmere.

Jeg farer rundt med 3 børn. Den store på knap 6 år kan jo en hel del, men har jo stadig brug for mig og er lige startet i skole. Så der er mange ting vi skal se til mht til skolestart.

Den mellemste er så kun 3 år og bruger ble og kan jo ikke selv tage mad osv. Heller ikke at jeg overhovedet forventer det. Og han har også svært ved at vente når den lille får mad.

Der kan min datter bedre vente.

Og ja, ligepludselig kan der være 3 der mangler en, mens man lige er på toilettet osv

Men jeg ville da heller ikke bytte

Men det er bare sådan det har været for MIG, det kan jo være I andre besidder langt større overskud og planlægger på en anden måde, prioritere anderledes osv osv

JEG synes bare det har været hårdt. Der er bare sindsygt meget at se til når der kommer et 3. Barn (for mig)

Var det uddybende nok? Ellers så spørg mere

*C

Tusind tak, dejligt med lidt at tænke over, står selv med 2 blebørnog vil have den ældste skal være blefri så man ikke står med 3 blebørn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.