Bedste børnekvarter (villa) omkring Kbh??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

dragør er opdelt i flere forskellige kvartere og de er meget forskellige.. nordstranden, gammel dragør og dernede er det jeg er mest til ..sydstranden og store magleby er jeg ikke særlig stor tilhænger af...

bor man nede i selve dragør så er der ikke langt til noget som helst jeg cyklede selv i skole fra en relativ tidlig alder fordi man altid fulgtes med de andre og jeg boede 500 meter ca fra skolen

Dragør Skole er en super dejlig skole

både vuggestuer og børnehave skulle have rigtig god omtale også fritidshjemmene..

jeg passede børn der gik i børnehave og i skole og det var altså livet at cykle i christiania cyklen op til fritten også over i børnehaven, lige runde forbi supermarkedet og handle også hjem i haven og lege også kom der altid et eller to af nabo børnene ind

jeg bor der desværre ikke længere selv, vi flyttede derfra da jeg var stor teenager og skulle jeg ændre mening om at bo på landet så er det dragør jeg flytter tilbage til

Tak for din fine beskrivelse. Når man ikke kender til Dragør er det rigtig hjælpsom.

Det er en jungle som første-gangskøbere Godt man kan få lidt råd her inde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2012

Anonym trådstarter

blomst84 skriver:

Kastrup ved løjtegårdsskolen bor her selv og der er SÅÅ mange børn, vildt lækkert område og vi elsker at bo her

Er der larm fra lufthavnen/fly?

Anmeld

12. maj 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Tak for din fine beskrivelse. Når man ikke kender til Dragør er det rigtig hjælpsom.

Det er en jungle som første-gangskøbere Godt man kan få lidt råd her inde.

heheh det kunne jeg udemærket forestille mig

Den gang vi skulle flytte derud besøgte min mor skole og fritten inden hun købte hus netop for at kunne få et indblik i samfundet

Det er jeg sikker på du sagtens kan gøre

Anmeld

12. maj 2012

blomst84

Anonym skriver:

Er der larm fra lufthavnen/fly?

Kun når vinden står på en bestemt måde, ca 15 dage om året men de flyver ikke ind over, man kan bare høre de starter de der 15 dage om året vi har et super sammenhold alle sammen, vi bor i rækkehus og det ender tit med at vi står i forhaven/haven og snakker med de forskellige naboer så hyggeligt... Har lige talt efter og der bor 11 børn under 5 år bare på vores vej  

Anmeld

12. maj 2012

Tranebær

Kan anbefale Dragør hvor jeg selv er vokset op. Det der allerede er skrevet er en meget god beskrivelse. Jeg har altid leget på de små veje med naboens børn. 

Kan også bedst lide gamle Dragør og nordstranden, som den anden der har svaret

Og nej der er ved gud ingen skolebusser her, haha. I den lille bitte by det er formår vi at have 4 skoler - alle i cykelafstand fra centrum. 4 små 2-sporede skoler fordelt over byen. 

Og desuden kan man ikke høre flytrafikken her

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

Tranebær skriver:

Kan anbefale Dragør hvor jeg selv er vokset op. Det der allerede er skrevet er en meget god beskrivelse. Jeg har altid leget på de små veje med naboens børn. 

Kan også bedst lide gamle Dragør og nordstranden, som den anden der har svaret

Og nej der er ved gud ingen skolebusser her, haha. I den lille bitte by det er formår vi at have 4 skoler - alle i cykelafstand fra centrum. 4 små 2-sporede skoler fordelt over byen. 

Og desuden kan man ikke høre flytrafikken her

tak for svar. Har du nogen erfaring med trafiken i myldertiden gennem byen morgen/eftermiddag? Har en tanke om at det vil tage lang tid at komme fra Dragør og ind gennem byen pga trafik? (HC Andersens Boulevard og hele vejen ud til Bellahøj)

Jeg er blevet lidt varm på Dragør.

Anmeld

12. maj 2012

Tranebær

Puha ja, om morgenen kan trafikken være slem hvis man kommer afsted efter 7.30... Men jeg tager selv offentlig transport, så jeg er ikke ekspert

Anmeld

12. maj 2012

banditten2011

Anonym skriver:

Vi skal flytte. Jeg drømmer om et kvarter med massere  af børn hvor ungerne kan løbe ind og ud fra hinandens haver og lege rundboldt om sommeren. Gerne med sådan lidt "lukkede" veje.

Helst ikke for langt ud, men i ydreområderne af kbh (f.eks Glostrup, Valby, Vallensbæk, Rødovre osv osv)

Er der nogle af jer der har erfarring med hvilke områder der er gode? 

Risbjerg kvarteret i Hvidovre 

Er født og opvokset i Hvidovre og har bestemt ikk tænkt mig at flytte her fra

Anmeld

12. maj 2012

Anonym trådstarter

banditten2011 skriver:

Risbjerg kvarteret i Hvidovre 

Er født og opvokset i Hvidovre og har bestemt ikk tænkt mig at flytte her fra

Tak for et rigtig godt tip. Har straks kigget på det. Det ligger heller ikke i den billige ende, men det er helt klart noget jeg vil kigge nærmere ind på de nærmeste dage. Rigsbjerg kvarteret, er det et børnevenligt kvarter? 

Anmeld

12. maj 2012

banditten2011

Anonym skriver:

Tak for et rigtig godt tip. Har straks kigget på det. Det ligger heller ikke i den billige ende, men det er helt klart noget jeg vil kigge nærmere ind på de nærmeste dage. Rigsbjerg kvarteret, er det et børnevenligt kvarter? 

det er rigtig børne venligt og tæt på alt nej det er bestemt ikk billigt og det er vist nok det mest eftertragtet kvarter i hvidovre

men er bar glad for hvidovre om det så er friheden eller hvidovre nord osv.. 

men personligt ville jeg bar ikk til avedøre at bo men ellers syntes jeg Hvidovre er super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.