Jeg har stemt blank. Mest fordi jeg ikke lige helt kunne overskue at skulle vælge

Jeg så ikke min farmor da hun døde men jeg så min farfar. Og jeg har sådan fortrudt jeg ikke fik set min farmor. Det gav en ro at se at han så, så fredfyldt ud. Og efter jeg havde været inde og se min farfar fortalte jeg mine søskende og fætre og kusiner at det var ikke slemt at jeg synes de skulle gøre det. Alle gjorde det og var godt tilfredse med det.
Begravelse derimod tror jeg de skal være lidt ældre inden de skal med til medmindre det er forældre eller sådan noget MEGET tæt. For ikke mange børn kan håndtere at voksne er kede af det. Og det er som regel til begravelse at folk lader følelserne flyve...
Mht hvor gamle de skal være før de får lov at se afdøde kommer det i mine øjne meget an på situationen. Fx hvor gamle/ modne er børnene. Hvor tætte var de med afdøde. Og hvordan døde afdøde. En der er død ved en ulykke og ikke bare ser ud som sig selv om som om de sover er ikke aktuelt i mine øjne.. Mne hvis man kan komme ind og se afdøde ligner sig selv men bare "sover" så er det en god ide..
Håber alt det her giver mening.
Jeg kondolere og håber at du og din familie kommer godt igennem denne sorg..
Anmeld