Helt ærligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

Anonym trådstarter

Ved ikke om den her ligger det rigtige sted ellers må jeg jo flyttes 

Men helt ærligt.. Er det kun mig der syntes det er mega skræmmende og tænker det må være mega grænseoverskridende som gravid at en vildt fremmed stopper en op på gaden og vil røre ved ens mave?

Var nede i byen med en veninde som er 2½ måned fra termin og pludselig i vores samtale bliver vi bremst op af den her vildt fremmede kvinde som bare lægger hånden på min venindes mave og aer den imens hun siger tillykke?!  Helt ærligt! Har ikke selv prøvet at være gravid endnu, men blev da forskrækket og min veninde var også i chok  Helt ærligt det kan man da ikke tillade sig?! Det er det private rum.. Det er ens baby ikke hele verdens  Er overbevist om at havde det været mig havde jeg slået hånden væk på stedet... Men... Er helt paf... 

Bliver jo helt bange for selv at blive gravid hvis fremmede ikke kan finde ud af at holde den personlige grænse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

Ved ikke om den her ligger det rigtige sted ellers må jeg jo flyttes 

Men helt ærligt.. Er det kun mig der syntes det er mega skræmmende og tænker det må være mega grænseoverskridende som gravid at en vildt fremmed stopper en op på gaden og vil røre ved ens mave?

Var nede i byen med en veninde som er 2½ måned fra termin og pludselig i vores samtale bliver vi bremst op af den her vildt fremmede kvinde som bare lægger hånden på min venindes mave og aer den imens hun siger tillykke?!  Helt ærligt! Har ikke selv prøvet at være gravid endnu, men blev da forskrækket og min veninde var også i chok  Helt ærligt det kan man da ikke tillade sig?! Det er det private rum.. Det er ens baby ikke hele verdens  Er overbevist om at havde det været mig havde jeg slået hånden væk på stedet... Men... Er helt paf... 

jeg havde klasket hende en i småkagen..

Anmeld

11. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ved heller ik lige hva der sker for folk nogle gange! Oplevede det en del gange da jeg var gravid med thea. Fremmede kom bare hen og rørte ved min mave, mens jeg stod i køen ved købmanden. Siger tillykke. Hvor langt er du henne eller også begyndte de at fortælle om dengang de selv var gravide osv. Meget, meget mærkeligt! 

Denne gang har jeg heldigvis ik oplevet det og er trods alt i uge 32, så det er helt rart! 

Det er bare som om gravide maver er hver mands eje og tit ka man blive så paf, at man helt glemmer at sige noget eller også er det bare mig der er alt for høflig. Og ja jeg tænker at de da heldigvis bare er glade og spændte på ens vejne... Vh stine

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

jeg havde klasket hende en i småkagen..

Tror jeg også jeg ville have gjort hvis det var mig

Men havde aldrig set det før.... Så troede egentlig bare at det var noget folk sagde for at drille.... Men kæft blev forskrækket

Anmeld

11. maj 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Ved heller ik lige hva der sker for folk nogle gange! Oplevede det en del gange da jeg var gravid med thea. Fremmede kom bare hen og rørte ved min mave, mens jeg stod i køen ved købmanden. Siger tillykke. Hvor langt er du henne eller også begyndte de at fortælle om dengang de selv var gravide osv. Meget, meget mærkeligt! 

Denne gang har jeg heldigvis ik oplevet det og er trods alt i uge 32, så det er helt rart! 

Det er bare som om gravide maver er hver mands eje og tit ka man blive så paf, at man helt glemmer at sige noget eller også er det bare mig der er alt for høflig. Og ja jeg tænker at de da heldigvis bare er glade og spændte på ens vejne... Vh stine

Tænker bare, hvad foregår der inde i deres hoveder siden de kan finde på sådan noget?!

Min kæreste sagde man bare skulle gøre det samme tilbage så de kunne se hvor tåbelige de så ud

Men hvordan håndtere man lige det?! Det er da en magværdi ting at gøre... Som om de ingen hæmninger har?

Anmeld

11. maj 2012

MortilElias2010

Meget mærkelig handling og grænseoverskridende 

Har aldrig været ude for det, så aner ikke hvordan jeg ville reagerer. Blive paf, sur, vred, smile, ligeglad... 

Anmeld

11. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Tænker bare, hvad foregår der inde i deres hoveder siden de kan finde på sådan noget?!

Min kæreste sagde man bare skulle gøre det samme tilbage så de kunne se hvor tåbelige de så ud

Men hvordan håndtere man lige det?! Det er da en magværdi ting at gøre... Som om de ingen hæmninger har?

For mig skete det nok 4-5 gange og det var alle ældre kvinder mellem 60-75 år vil jeg tror. Ka jo sige at de gør det fordi de er glade på ens vejne, og så længe de bare sige tillykke eller andet i den retning, så ku jeg godt leve med det. Det var mere når de så begyndte at fortælle om deres egen graviditet/ fødsel at det blev lidt for mærkeligt! 

Må indrømme at jeg bare plejede at smile og sige tak, også bare tænke for mig selv at, de nok manglede nogen at snakke lidt med måske?? 

Men ja ellers er det altså kun nogle få udvalgte som får lov til at røre min mave!! Vh stine

Anmeld

12. maj 2012

Koen.

Det er en meget mystisk handling synes jeg og oplevede det så sent som i går selv

var ved frisøren(frisør skole) og da jeg er færdig og skal til at gå, ligger hende damen der har klippet mig hånden på min mave og nusser den mens hun ønsker mig held og lykke

Behøver jeg sige at jeg bare tænkte: Lad mig komme væk herfra

Anmeld

12. maj 2012

Maise86

Jeg oplevede det også et par gange under mine graviditeter. Blev ikke sur, for ved jo det er en god mening de gør de i! Men må da indrømme at man bliver lidt paf for det er da klart en grænse de overskrider, men jeg er ikke den opfarende type, så fred være med det

Anmeld

12. maj 2012

Frejsmor

Jeg oplevede det kun én enkelt gang da jeg var gravid og under normale omstændigheder er jeg også sikker på jeg meget uvenligt havde slået hånden væk, for det er da godt nok ubehageligt..

Meen det her var en ældre udviklingshæmmet kvinde som kom hen og tog mig på maven og sagde konstaterende at jeg var gravid med et kæmpe smil - jeg tog i stedet venligt hendes hånd og sagde jeg helst ikke ville have at hun rørte min mave.. Hun blev faktisk ked af det og troede jeg ikke ville snakke med hende(formentlig noget hun tit har oplevet), så jeg måtte lige fortælle at jeg gerne ville snakke, jeg ville bare helst ikke røres..

Men det var en meeeget grænseoverskridende oplevelse og jeg skulle liige tænke en ekstra gang før jeg handlede..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.