Baby under uddannelse i 3'er på fjerde sal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

SidselHF

Hej allesammen.

Min kæreste og jeg er lige blevet enige om at lægge p-pillerne på hylden, og nu har jeg en masse spørgsmål, da pb langt om længe er blevet en realitet 

Derfor tænkte jeg, at jeg ville oprette en profil her, og høre fra eksperterne, hvad I har af gode råd og tanker.

Situationen er den, at jeg har et år tilbage af min uddannelse. I efteråret skal jeg på udveksling (hvilket betyder, at pb får sværere kår), men det er heldigvis ikke langt fra DK, og min kæreste kommer derfor ofte på besøg, ligesom jeg ofte vil komme til DK.
Når jeg kommer hjem, skal jeg i gang med at skrive mit speciale.
Hvis jeg helt selv kunne vælge, ville jeg rigtig gerne blive gravid inden jeg tager fra DK, men det er man jo ikke selv herre over.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen, der har erfaringer med at være gravid under specialeskrivning? I den forbindelse er det også spørgsmål som økonomi, der presser sig på. Min kæreste er også under uddannelse, så vi har ikke den største indtægt. Hvordan har I andre fået det til at hænge sammen? Jeg går allerede på 10. semester og har således forlænget min uddannelse med ét år. Derfor løber SU'en op til juli 2013.

Derudover er jeg i tvivl om, hvordan det skal gå i forhold til boligsituationen.
Vi bor i en skøn og meget billig 3'er, men da den ligger på 4. sal, er trapperne temmelig hårde. Jeg kan kun forestille mig, at det bliver meget værre med kæmpe mave på - og senere en lille baby på armen.

Er der nogen, der har erfaringer med at bo så langt oppe med baby? Vi har altan, men en barnevogn kan vel ikke stå ude altid, så bliver den vel fugtig? Altanen er heller ikke overdækket, så baby kan kun stå ude i tørvejr. 

Jeg håber, at I vil give jer tid til at svare, da det er en jungle at finde ud af alle disse ting. Har I andre råd, en (forhåbentlig) kommende gravid skal kende til, må I endelig sige til 

Hvis I kan anbefale en bog om pb, må I også meget gerne sige til. 
TAK! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

MissTas

SidselHF skriver:

Hej allesammen.

Min kæreste og jeg er lige blevet enige om at lægge p-pillerne på hylden, og nu har jeg en masse spørgsmål, da pb langt om længe er blevet en realitet 

Derfor tænkte jeg, at jeg ville oprette en profil her, og høre fra eksperterne, hvad I har af gode råd og tanker.

Situationen er den, at jeg har et år tilbage af min uddannelse. I efteråret skal jeg på udveksling (hvilket betyder, at pb får sværere kår), men det er heldigvis ikke langt fra DK, og min kæreste kommer derfor ofte på besøg, ligesom jeg ofte vil komme til DK.
Når jeg kommer hjem, skal jeg i gang med at skrive mit speciale.
Hvis jeg helt selv kunne vælge, ville jeg rigtig gerne blive gravid inden jeg tager fra DK, men det er man jo ikke selv herre over.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen, der har erfaringer med at være gravid under specialeskrivning? I den forbindelse er det også spørgsmål som økonomi, der presser sig på. Min kæreste er også under uddannelse, så vi har ikke den største indtægt. Hvordan har I andre fået det til at hænge sammen? Jeg går allerede på 10. semester og har således forlænget min uddannelse med ét år. Derfor løber SU'en op til juli 2013.

Derudover er jeg i tvivl om, hvordan det skal gå i forhold til boligsituationen.
Vi bor i en skøn og meget billig 3'er, men da den ligger på 4. sal, er trapperne temmelig hårde. Jeg kan kun forestille mig, at det bliver meget værre med kæmpe mave på - og senere en lille baby på armen.

Er der nogen, der har erfaringer med at bo så langt oppe med baby? Vi har altan, men en barnevogn kan vel ikke stå ude altid, så bliver den vel fugtig? Altanen er heller ikke overdækket, så baby kan kun stå ude i tørvejr. 

Jeg håber, at I vil give jer tid til at svare, da det er en jungle at finde ud af alle disse ting. Har I andre råd, en (forhåbentlig) kommende gravid skal kende til, må I endelig sige til 

Hvis I kan anbefale en bog om pb, må I også meget gerne sige til. 
TAK! 

vil sige at det ikke er sikkert at du kommer til at skrive dit speciale færdigt.. man aner intet om hvordan ens graviditet forløber, så VIL du skrive det færdigt, så vent ..

jeg er selv i gang med uddannelse og ønskede at slutte nogle specielle moduler inden jeg skulle på barsel.. så jeg blev gravid inden de moduler startede, for så passede det med at jeg kunne gå på barsel derefter

sådan gik det bare ikke.. jeg blev sygemeldt allerede i uge 18 og kunne absolut ingenting pga så forfærdelig mange gener og komplikationer..så derfor nåede jeg ikke de moduler færdig jeg gerne ville og må så tage dem efter min barsel i stedet ..

så tænk dig om, hvis der er noget du gerne vil gøre færdig inden du blir mor.. du ved intet om hvordan din graviditet vil forløbe

det er bare min erfaring angående det

Anmeld

11. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Altså... det med 4 sal, vil jeg mene intet problem er.

I kan jo altid tage den øverste del af barnevognen af og tage ind om natten.  Det gør jeg med min altan-barnevogn.

Anmeld

11. maj 2012

Sakris

Jeg var kun 3 måneder henne da jeg blev færdig med mit studie. Synes sgu ikke det var lutter lagkage at sidde med kvalme i de tre måneder! De sidste 6 måneder af graviditeten var til gengæld intet problem. Man kan jo ikke rigtig forudse hvordan ens graviditet bliver og jeg ville nødigt selv skrive speciale med en baby på armen ihvertfald!

Men nogle synes jo det er fint og kan få det til at køre. Tror også der er stor forskel på det fag man læser. Tror naturvidenskabeligt kræver noget mere end humanistiske fag (no effence). 

Økonomisk har vi købt alt brugt. Det er ikke nemt med 2 gange SU synes jeg. Vi havde regnet ud hvor meget det ville koste, og havde derefter sparet sammen, så vi havde råd til alt udstyret. Vi var heldige at arve en vugge, og få en tremmeseng af et familiemedlem og ellers slog vores opsparing fint til! 

Iøvrigt tror jeg ikke 4. sal er noget problem, når du er vandt til at gå til 4. Slet ikke når I har altan. Som en anden skriver, ville jeg også bare tage barnevognens overdel ind i dårligt vejr!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.