Hej allesammen.
Min kæreste og jeg er lige blevet enige om at lægge p-pillerne på hylden, og nu har jeg en masse spørgsmål, da pb langt om længe er blevet en realitet 
Derfor tænkte jeg, at jeg ville oprette en profil her, og høre fra eksperterne, hvad I har af gode råd og tanker.
Situationen er den, at jeg har et år tilbage af min uddannelse. I efteråret skal jeg på udveksling (hvilket betyder, at pb får sværere kår), men det er heldigvis ikke langt fra DK, og min kæreste kommer derfor ofte på besøg, ligesom jeg ofte vil komme til DK.
Når jeg kommer hjem, skal jeg i gang med at skrive mit speciale.
Hvis jeg helt selv kunne vælge, ville jeg rigtig gerne blive gravid inden jeg tager fra DK, men det er man jo ikke selv herre over.
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen, der har erfaringer med at være gravid under specialeskrivning? I den forbindelse er det også spørgsmål som økonomi, der presser sig på. Min kæreste er også under uddannelse, så vi har ikke den største indtægt. Hvordan har I andre fået det til at hænge sammen? Jeg går allerede på 10. semester og har således forlænget min uddannelse med ét år. Derfor løber SU'en op til juli 2013.
Derudover er jeg i tvivl om, hvordan det skal gå i forhold til boligsituationen.
Vi bor i en skøn og meget billig 3'er, men da den ligger på 4. sal, er trapperne temmelig hårde. Jeg kan kun forestille mig, at det bliver meget værre med kæmpe mave på - og senere en lille baby på armen.
Er der nogen, der har erfaringer med at bo så langt oppe med baby? Vi har altan, men en barnevogn kan vel ikke stå ude altid, så bliver den vel fugtig? Altanen er heller ikke overdækket, så baby kan kun stå ude i tørvejr.
Jeg håber, at I vil give jer tid til at svare, da det er en jungle at finde ud af alle disse ting. Har I andre råd, en (forhåbentlig) kommende gravid skal kende til, må I endelig sige til 
Hvis I kan anbefale en bog om pb, må I også meget gerne sige til.
TAK!