Søger opmuntring og gode råd :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

Nitz - <3 David

Vivian87 skriver:

Hun sover i sin tremmeseng så den burde være stor nok... Vi har en sovepose/dunipose men hun er bare så varmt et barn at hun næsten ikke kan sove i den udenfor, så den er bestemt for varm at sove i indenfor :-(

Nåe.. Øv øv.. du kan ikke tage dynen ud af soveposen? (det kan jeg i min) Det kunne jo være det kunne afgrænse hende lidt.. Hvis det altså er det hun vågner af.. Min sp snakkede ihvertfald om at mange babyer vækker sig selv når de begynder at være mere aktive..
Ellers kunne du måske prøve at ligge et sammenrullet tæppe eller lignende omkring hende.. Så hun får den der "rede" lignende følelse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

Vivian87

Nitz - <3 David skriver:

Nåe.. Øv øv.. du kan ikke tage dynen ud af soveposen? (det kan jeg i min) Det kunne jo være det kunne afgrænse hende lidt.. Hvis det altså er det hun vågner af.. Min sp snakkede ihvertfald om at mange babyer vækker sig selv når de begynder at være mere aktive..
Ellers kunne du måske prøve at ligge et sammenrullet tæppe eller lignende omkring hende.. Så hun får den der "rede" lignende følelse..

Det ku jeg selvfølgelig! Det vil jeg prøve :-) men kan hun så stadig godt lære at sove uden at være pakket ind??

Anmeld

11. maj 2012

mor2011_

Vivian87 skriver:

Vi har fået tjekket ørene, der var ingenting. Men ja, det ku selvfølgelig godt være et tigerspring.. Ved godt de har sådan nogle perioder, det er bare så hårdt

det ved jeg knus

Anmeld

11. maj 2012

Nitz - <3 David

Vivian87 skriver:

Det ku jeg selvfølgelig! Det vil jeg prøve :-) men kan hun så stadig godt lære at sove uden at være pakket ind??

Ja det vil jeg tro Lige nu har hun måske behov for det.. Indtil de får mere "styr" på at sove roligt.. Det kan jo også være det ikke hjælper.. men jeg syns da det er værd at forsøge.. Hvis det hjælper, så skal der nok komme en dag hvor hun ikke behøver det.. Babyer kan godt li afgrænsninger.. Det kender de jo fra da de var i livmoderen..
Det skal de nok vokse fra igen

Anmeld

11. maj 2012

OverTheRainbow

Vivian87 skriver:

Aviaja er efterhånden ved at være 4,5 måned og har altid været et barn der sov fint om natten - med madpauser, men har altid bare lagt sig til at sove bagefter.

De sidste 2-3 uger er hun begyndt at vågne 117 gange i løbet af natten uden nogen grund - hun er ikke sulten, skal ikke skiftes, er ikke ked af det... Stadig møg træt men VIL bare ikke sove mere :-( og så kan hun ligge vågen og pludre og kegle rundt i sengen i 45-60 minutter før hun falder i søvn igen, sover lidt og så starter hele cirkuset forfra.

Vi har stillet hende ind på hendes eget værelse fordi vi troede det måske var vores lyde der vækkede hende, og den første nat virkede det også men så røg vi lige tilbage i den gamle rumle igen :-(

Jeg ved virkelig ikke mine levende råd længere.. Jeg hyler hele tiden og kan overhovedet ikke hænge sammen mere :'-(

Nogle råd til hvad man kan gøre?? Er det normalt at hun gør det eller har vi gjort noget forkert?? :-(

Det gjorde min lille basse også og har nu fået grød og mos  1 måned.. Det hjalp efter nogle dage Prøv dig frem med lidt risgrød eller majsgrød... Det var et hit herhjemme!

Anmeld

11. maj 2012

Wimmie

Vivian87 skriver:

Aviaja er efterhånden ved at være 4,5 måned og har altid været et barn der sov fint om natten - med madpauser, men har altid bare lagt sig til at sove bagefter.

De sidste 2-3 uger er hun begyndt at vågne 117 gange i løbet af natten uden nogen grund - hun er ikke sulten, skal ikke skiftes, er ikke ked af det... Stadig møg træt men VIL bare ikke sove mere :-( og så kan hun ligge vågen og pludre og kegle rundt i sengen i 45-60 minutter før hun falder i søvn igen, sover lidt og så starter hele cirkuset forfra.

Vi har stillet hende ind på hendes eget værelse fordi vi troede det måske var vores lyde der vækkede hende, og den første nat virkede det også men så røg vi lige tilbage i den gamle rumle igen :-(

Jeg ved virkelig ikke mine levende råd længere.. Jeg hyler hele tiden og kan overhovedet ikke hænge sammen mere :'-(

Nogle råd til hvad man kan gøre?? Er det normalt at hun gør det eller har vi gjort noget forkert?? :-(

Mila gør det samme - hun bliver 5 mdr. på onsdag. Den sidste uges tid har hun været enormt urolig og jeg har flere gange kigget ned til hende i tremmesengen hvor hun har ligget på tværs i tremmesengen, med hovedet i fodenden, og endda på tværs med det ene ben på kanten af sengen og den anden ude mellem tremmerne.

Hun er heller ikke sur eller noget - bare lysvågen og meget aktiv. Det er nemlig pænt hårdt med så lidt søvn og jeg håber bare at det er en fase der snart vender 

Overvejer at begynde at give vælling på flaske inden sengetid.

Anmeld

11. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Vivian87 skriver:

Det er SÅ hårdt! :-( men rart at vide man ikke er alene!

Ja, det er skide hårdt!

Anmeld

11. maj 2012

onlyme

Vivian87 skriver:

tænder måske ?
Lyder som da vores søn fik sine1  tande for 14 dage siden

Anmeld

11. maj 2012

modesty

Det er HELT normalt! Og det skyldes sandsynligvis hverken tænder, sult, aktivitet eller noget helt fjerde.

Der ligger to voldsomme udviklingsspring omkring uge 20 og 26 og der sker i det hele taget virkelig meget i deres udvikling i de næste par måneder. Cirka 8 ud af 10 babyer i min omgangskreds har været igennem det samme. 

Min dreng har vågnet cirka hver 1,5 time i cirka 2 måneder. De sidste par uger er det gået den rigtige vej, og nu er han nede på at vågne 1 eller 2 gange pr. nat.

Bliv ved at sige det samme mantra for dig selv igen og igen: Det er en fase!

Anmeld

12. maj 2012

Vivian87

Tusind tak alle sammen!

Vi prøver det med posen i aften og ser om det kan hjælpe hende til at finde lidt ro, og ellers er det som i siger nok bare en fase i hendes udvikling lige nu, så vi forsøger at væbne os med tålmodighed og huske os selv på at det er en fase og at det blir bedre igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.