nyfødt og søvn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

Valle81

Hejsa,

Jeg har 3 børn og jeg har altid ladet dem sove. Har aldrig vækket dem for at de skulle spise. Det har jeg aldrig hørt man skal gøre,med mindre man har et barn, som ikke rigtig tager på som det skal.

Nyfødte børn sover nærmest 24 timer i døgnet. De vågner kun for at spise, der er oftest nsæten ikke tid til at nå at skifte ble inden de sover igen. Alle mine har sovet de første 3-4 uger væk, så er de langsomt vågnet mere og mere op.

Nyd at du har et skønt lille roligt barn.

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

modesty

Jeg fik at vide på Rigshospitalet at der MAX måtte gå 4 timer mellem måltiderne.

Så hvis jeg var dig, ville jeg kontakte hospitalet (det kan du godt når det kun er 4 dage siden du har født) og snakke med dem.

Og tillykke. 

Anmeld

11. maj 2012

Tulle28

Vi fik at vide St vi skulle vække hver 3. time og det gjorde vi i nogle uger, indtil SP var tilfreds med vægten (ikke at der nogensinde har været noget i vejen, men bare for at sikre at hun tog på som hun skulle)...

Anmeld

11. maj 2012

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

hej og tillykke med den lille ny som kun er 4 dage. Et så lille barn skal have mad ca hver 4 time. din mælkeproduktion er endnu ikke kommet helt igang. Det gør den når baby sutter. Et så lille barn kan sove også når det trænger til mad.Ønsker dig held og lykke både med amning og med baby.

Anmeld

11. maj 2012

L&V

EKBJ skriver:

Min lille dreng som er 4 dage gammel, sover rigtig godt igennem

Han kan sove helt op til 3-4 timer i træk..

- Han har nu sovet siden kl 21 ca.. burde jeg vække ham for at give ham noget at spise eller bare vente til han siger til?

Hva har din ps eller sygehuset sagt su skulle gøre?

Anmeld

11. maj 2012

wmillapigenw

jeg ville lade ham sove, han sover jo fordi han har brug for det.

jeg skulle vække malte hver 4 time hvis han ikk selv meldte sig inden, men det var fordi han var født for tidligt så han skulle have mad for han ikke tabte sig. - men han meldte sig næsten hver gang efter 3½ time

men du skal tænke på fødslen også har været hård ved ham, så han skal lige have energi igen

Anmeld

11. maj 2012

EKBJ

Månsson skriver:

Hva har din ps eller sygehuset sagt su skulle gøre?

Jeg lod ham sove, snakkede med så idag og hun sagde han måtte sove helt op til 6 timer. 

Anmeld

12. maj 2012

Fenja09

Når han ikke er ældre synes jeg at du skal vække ham efter 4 timer - jeg vækkede min datter hver 2. time den første måned og derefter hver 3. time. Kommer også an på hans vægt osv. Men snak med din sp om det - hun kan sikkert bedre råde dig.

/Fenja

Anmeld

12. maj 2012

Fenja09

LR85 skriver:

Nej væK aldrig et barn. 

De skal nok selv melde sig ved sult. 

Lad dem vågne naturligt når de er klar og udhvilede

Måtte lige kommentere - det er altså ikke helt korrekt det du skriver, det kommer helt an på barnet og dets fødselsvægt. Jeg skulle vække min datter hver 2. time den første måned ( fødselsvægt 2810 g) og derefter hver 3. time. Så det er altså forskelligt fra barn til barn. Nogle børn kan f.eks også blive sløve ved at sove for meget.

/Fenja

Anmeld

12. maj 2012

LR85

Fenja09 skriver:

Måtte lige kommentere - det er altså ikke helt korrekt det du skriver, det kommer helt an på barnet og dets fødselsvægt. Jeg skulle vække min datter hver 2. time den første måned ( fødselsvægt 2810 g) og derefter hver 3. time. Så det er altså forskelligt fra barn til barn. Nogle børn kan f.eks også blive sløve ved at sove for meget.

/Fenja

Det er jo så forskelligt. 

Fik afvide a baby nok skulle vågne (de sover jo ikke 6 timer i træk) 

Men det er jo altid forskelligt hvem du spørg. Min sundhedsplejerske gik bare ind for a børn ikke har godt af at få afbrudt søvnen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.