Hjælp. hvor meget har i tabt sig efter fødsel i først uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

nattergalen

4kløver skriver:

Jeg tog ca 2 kg på her sidst og tabte mig meget efter han var født. Han havde taget alt fra mig så jeg var ulækker tynd til sidst.

Hejsa, 

Ligesom dig har jeg også kun taget 3 kg på, må jeg spørge ind til hvor meget du tabte efter fødslen og væsken var ude at kroppen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

Silas&Mille

Som andre også skriver, er det meget forskelligt hvor hurtigt det går.

1. gang havde jeg taget 10kg under hele graviditeten og havde tabt 12kg to dage efter fødslen.

2. gang tog jeg 5kg på under hele graviditeten og havde tat 12kg efter ca 14 dage.

Jeg har ikke ammet eller gjort andet for at tabe mig efter fødslen.

At jeg så stadig er overvægtig og kæmper for at tabe de ekstra kg, er noget HELT andet  
Men de kg jeg skal tabe nu var nogen jeg allerede slæbte rundt på inden jeg blev gravid

Anmeld

11. maj 2012

LykkeB

bvn skriver:

hej.

Jeg er i dage uge 38+4 og jeg tænkt meget på hvordan skal jeg tabe mig efter fødsel. og jeg var på normal BMI så nu har jeg tage cirka 16 klio på og vil hurtigt tilbage på min vægt igen. Og jeg skal ikke amminge. da jeg spiser medicin så min barnet skal have flaske af mælk pulver,,,

Håber jeg høre fra jer.. og håber i vil hjælpe mig med at svar på den-

jeg tog 12 kilo på og her efter 9 uger, vejer jeg 1 kilo mindre end jeg gjorde da jeg blev gravid  og det skal lige siges, efter jeg har født, har jeg spist utroligt mange søde sager og alligevel er kiloene bare røget 

Anmeld

11. maj 2012

Sakris

Jeg har også normal BMI. Tog 8 kg på under min graviditet. Tabte vel ca. 9,5 i løbet af 3 måneder. De første 5-6 kg røg nok under fødslen!

Synes så godt nok at min krop har omfordelt sine kg en smule, desværre. 

Anmeld

11. maj 2012

Gry91

Jeg tog 17 kg på og de første 11 røg den første uge  

Tror ikke du skal bekymre dig så meget, det kommer som regel helt af sig selv

Anmeld

11. maj 2012

Tvillingemor80

Jeg tog næsten 30 kg på (tvillingegraviditet), men det meste var vand i kroppen.. jeg vejede mig først en mdr efter fødslen og der vejede jeg 5 kg mindre end min før graviditetsvægt.. Sååå har tabt MEGET den første mdr, på trods af ingen motion (kejsersnit) - og normal kost ..

Men jeg ammede også to børn..

Anmeld

11. maj 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Ka+Ma=Be skriver:

Det er meget forskelligt  

Jeg tog 14 kg på under graviditeten (meget væske) Og alle 14 kg var væk efter 14 dage.

Men jeg har også en veninde som to 15,5 kg på og hun mangler stadig at tabe 10 kg her 4 måneder efter fødslen.

Så må din veninde jo næsten være fortsat med at tage på efter fødslen, for graviditeten i sig selv vejer jo langt mere end 5 kg... - msn taber vel som absolut minimum 6-7 kg. Ved fødsel (barn, moderkage, fostervand mv. ) 

Anmeld

11. maj 2012

Lusi

Første gang tog jeg 20 kg på og tabte 17 kg efter 4 dage. Det var væske. De sidste tre kg tabte jeg efter yderligere et par dage, så altså 20 kg på en uges tid.. Her 2. Gang tog jeg 18 kg på.. Det gik dog ik ligeså stærkt denne gang, men de var væk en lille måneds tid efter..

Anmeld

11. maj 2012

4kløver

nattergalen skriver:

Hejsa, 

Ligesom dig har jeg også kun taget 3 kg på, må jeg spørge ind til hvor meget du tabte efter fødslen og væsken var ude at kroppen? 

Ca 6 kg. Og høre ikke til de store piger så det ikke pænt.
Skal så lige siges at jeg ikke fik meget mad de dage på sygehuset, jeg var næsten altid igang med at give mad eller kunne jeg ikke lig maden.

Anmeld

11. maj 2012

EKBJ

bvn skriver:

hej.

Jeg er i dage uge 38+4 og jeg tænkt meget på hvordan skal jeg tabe mig efter fødsel. og jeg var på normal BMI så nu har jeg tage cirka 16 klio på og vil hurtigt tilbage på min vægt igen. Og jeg skal ikke amminge. da jeg spiser medicin så min barnet skal have flaske af mælk pulver,,,

Håber jeg høre fra jer.. og håber i vil hjælpe mig med at svar på den-

Jeg tog 12kg på og her efter 5 dage mangler jeg 5kg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.