Hjælp. hvor meget har i tabt sig efter fødsel i først uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.378 visninger
19 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

bvn

hej.

Jeg er i dage uge 38+4 og jeg tænkt meget på hvordan skal jeg tabe mig efter fødsel. og jeg var på normal BMI så nu har jeg tage cirka 16 klio på og vil hurtigt tilbage på min vægt igen. Og jeg skal ikke amminge. da jeg spiser medicin så min barnet skal have flaske af mælk pulver,,,

Håber jeg høre fra jer.. og håber i vil hjælpe mig med at svar på den-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

morbibi

bvn skriver:

hej.

Jeg er i dage uge 38+4 og jeg tænkt meget på hvordan skal jeg tabe mig efter fødsel. og jeg var på normal BMI så nu har jeg tage cirka 16 klio på og vil hurtigt tilbage på min vægt igen. Og jeg skal ikke amminge. da jeg spiser medicin så min barnet skal have flaske af mælk pulver,,,

Det sker som regel helt af sig selv. Ser ingen grund til bekymring, medmindre du har fået andre spisevaner end før

Anmeld

10. maj 2012

Ka+Ma=Be

bvn skriver:

hej.

Det er meget forskelligt  

Jeg tog 14 kg på under graviditeten (meget væske) Og alle 14 kg var væk efter 14 dage.

Men jeg har også en veninde som to 15,5 kg på og hun mangler stadig at tabe 10 kg her 4 måneder efter fødslen.

Anmeld

10. maj 2012

KakaoDrik

Jeg fødte i midten af marts. Tog 20 på. Jeg vejer det jeg gjorde før graviditeten. Såå.. 20 kg på 8 uger

Anmeld

10. maj 2012

bvn

jeg har osse meget væske i krop og hvor kangt tiden før er de ud af krop og hvad er det normal at man tabt sig efter barnet og moderkage er det 5 klio ellers hvad?

Anmeld

10. maj 2012

Gaia

Kan ik sige hvad jeg tabte den første uge, mn efter 14 dage har jeg tabt 8,5 kg. Tog 10 på. Lad. Være med at satse på du smider alle kiloene den første uge. Du har højest sandsynligt vand i kroppen -også selvom det ikke kan ses nu og nogle får lidt vand i kroppen efter fødslen. Det tager lige et par uger for væsken at forsvinde. Så lad den første måned være og spørg hellere hvad folk har tabt en måned efter fødslen.  

Anmeld

10. maj 2012

Gaia

bvn skriver:

jeg har osse meget væske i krop og hvor kangt tiden før er de ud af krop og hvad er det normal at man tabt sig efter barnet og moderkage er det 5 klio ellers hvad?

Blod har du mere af op til en liter. Det mindskes efter fødslen, brystvæv, ekstra fedt, moderkage op til 1/2-1 kg, livmoder 1 kg, væske 1-2 kg, baby omkring de 3500 g. Man siger alt det tilsammen vil give ca. 12 kg. Så hvis vi antager du nok taber en 10 kg indenfor den første måned. Så er dr så kun 6 tilbage og de ryger nok alt efter hvir aktiv du er indenfor de første 6-12 måneder. ( husk først motion efter 8 uger). 

Anmeld

11. maj 2012

4kløver

Jeg tog ca 2 kg på her sidst og tabte mig meget efter han var født. Han havde taget alt fra mig så jeg var ulækker tynd til sidst.

Anmeld

11. maj 2012

LR85

det er simpelthen ikke til at huske.

det sidste jeg tænkte på den første måned, var simeptlhen min vægt.

Men man tbaer sig jo, for du har jo ikke barnet, moderkagen eller fostervandet, samt du bruger en masse energi på a amme og være mor.

man slipper måske 25% den første uge, eller lign

Anmeld

11. maj 2012

Maja88

jeg har stadig ikke tabt det hele. mangler en 5,5kg.. og er 14 måneder siden

efter en uge havde jeg ingenting tabt, man kunne faktisk ikke se jeg havde født- andet end hende selvf.

men så begyndte det lige så stille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.