Ferie sydpå...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.375 visninger
14 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Line Højdal

Hej piger..

Her i juni skal vi på pool-ferie til Spanien  og i den forbindelse er jeg igang med at få lidt styr på alle de ting der skal være i orden. I dag har vi fået bestilt pas til Aske, tjek

Men hvad skal vi have med - har i gode erfaringer?

Vi har indkøbt: UV-dragt, badesko, solhat, badekåbe, solcreme, solbriller (lidt for sjov), sandaler og sommertøj til Aske

Autostol har vi lejet dernede, da vi nok skal køre lidt rundt...

Men hvad med flyveturen... ud over legetøj, bøger osv... er der noget der er godt at have med?

Og nå ja - så det store spørgsmål... Hvordan pakker man en klapvogn forsvarligt, så den er til at have med?

Håber i kan hjælpe - tak

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Janni.

Har absolut ingen erfaring at dele med dig.  Men vil lige ønske jer en rigtig dejlig ferie.   Er næsten ikke misundelig  

Anmeld

10. maj 2012

Line Højdal

Janni. skriver:

Har absolut ingen erfaring at dele med dig.  Men vil lige ønske jer en rigtig dejlig ferie.   Er næsten ikke misundelig  

Tark... og vi glæder os bare så meget!!  Det er faktisk vores bryllupsrejse  - bliver sååå skønt!

Anmeld

10. maj 2012

piadas

Fedt for jer!
Ikke så mange gode råd herfra bortset fra, at vi altid har haft noget slik med til børnene til når man letter og lander. Det VED jeg, de vil spise, og så synker de jo = ikke så ondt i ørerne!

Anmeld

11. maj 2012

Marco2

Til flyveturen har vi lidt legetøj og bøger med. Og dynebetræk med idet der sommetider er koldt i flyveren og så er der noget at putte i/med.

Så har vi vand/juice og kiks med som er hurtigt at få fat i. Nogen gange kan der gå lang tid før stewardesserne kommer med drikkevognen. Og det må man gerne medbringe når det er til børn.

Mht klapvognen kommer det an på hvilken type det er . Vi har selv en MacLaren vogn. Det kaldes vel en paraplyvogn men der er bare mange features på den bla den kan ligge ned mm. Men der har vi købt bubbleplast i Silvan/bauhaus og pakket den ind i og så sat skraldesæk omkring. Men man kan købe en pose til den i lufthavnen for 20-30,-, Men husk bubbleplast.

Hvis det er en af de store klapvogne, så skal I endelig huske at tage hjulene af klapvognen. For bliver hjulene på er der stor sandsynlighed for at akslerne bliver skæve.

Rigtig god rejse

AG

Anmeld

11. maj 2012

Line Højdal

Marco2 skriver:

Til flyveturen har vi lidt legetøj og bøger med. Og dynebetræk med idet der sommetider er koldt i flyveren og så er der noget at putte i/med.

Så har vi vand/juice og kiks med som er hurtigt at få fat i. Nogen gange kan der gå lang tid før stewardesserne kommer med drikkevognen. Og det må man gerne medbringe når det er til børn.

Mht klapvognen kommer det an på hvilken type det er . Vi har selv en MacLaren vogn. Det kaldes vel en paraplyvogn men der er bare mange features på den bla den kan ligge ned mm. Men der har vi købt bubbleplast i Silvan/bauhaus og pakket den ind i og så sat skraldesæk omkring. Men man kan købe en pose til den i lufthavnen for 20-30,-, Men husk bubbleplast.

Hvis det er en af de store klapvogne, så skal I endelig huske at tage hjulene af klapvognen. For bliver hjulene på er der stor sandsynlighed for at akslerne bliver skæve.

Rigtig god rejse

AG

Tak for gåde fif til flyveturen og rådene omk. klapvognen - det med hjulene havde jeg sgu ikke lige tænkt over!! Men det er noteret, -af med hjulene og så burde en god gang bubbleplast være nok?! Hmm... jammen det er da i hvert fald en billig løsning!

Vi overvejede faktisk om vi bare skulle finde en lille og billig klapvogn at tage med, så den var let at pakke og så vi ikke behøvede være så bekymrede for transporten. Men altså - vi skal jo alligevel være væk en uge og det fedeste ville jo være at have den gode vogn men, hvor han sover godt i og sådan. Vi har en Emmaljunga, som vi bare er rigtig glade for!!

Hvor gammel var Emily/ Smilla da i rejste og havde i bare guldklumpen på skødet, eller i et sæde?

Anmeld

11. maj 2012

Marco2

Ja, bubbleplast og hjulene af og så skal den nok klare det. VI har været afsted mange gange og vores klapvogn har klaret det hele. Men har ofte stået med forældre ved bagagebåndet hvor deres barnevogn/klapvogn var skæve i akslerne eller den på anden måde var beskadiget. Og det er bare så trælst. Men vores løsning har fungeret. Det der så er ulempen er jo så at man har pakket klapvognen ned inden lufthavnen, men vi har klaret det med at jeg har båret barnet og min kæreste har ordneet bagagen. Så snart man her tjekket ind kan man låne en vogn man kan transportere barnet i inden i transitten.

Mht alder var vi afsted med Emily på Kreta i juli 08 så der har hun været knap et år. (Em er født 2 aug 07) Smilla har allerede været afsted 2 gange. Første gang var vi på Kap Verde og det var vist i november, så der har hun været 10 mdr ca. Det var en lang flyvetur på 9 timer men der var ingen problemer.

Så vores klapvogn har været afsted ude at flyve 5-6 gange og den har det stadig fint.

Du spørger bare hvis der er noget du tror jeg kan svare på.

AG

Anmeld

11. maj 2012

Marco2

Og hov glemte at svare på det med sædet.

Når børnene er under to år skal de sidde på skødet af deres forældre. I får udleveret en speciel sele til barnet som bliver påsat jeres eget bælte. Og så skal barnet sidde med ryggen ind mod jeres bryst ved afgang og landing for at undgå at de får "piskesmæld". Først når de er over to (mener jeg) får de deres eget sæde.

Anmeld

11. maj 2012

Line Højdal

Marco2 skriver:

Og hov glemte at svare på det med sædet.

Når børnene er under to år skal de sidde på skødet af deres forældre. I får udleveret en speciel sele til barnet som bliver påsat jeres eget bælte. Og så skal barnet sidde med ryggen ind mod jeres bryst ved afgang og landing for at undgå at de får "piskesmæld". Først når de er over to (mener jeg) får de deres eget sæde.

Tak for begge svar

Jeg tror vi napper løsningen med bubbleplast og hjulene af... Jeg er bare lige nødt til at spørge hvor mange lag bubbleplast i plejer at vikle om - jeg kunne godt finde på at overdrive

Det med at klare sig uden klapvogn i lufthavnen går nok, jeg får bare manden til at slæbe

Anmeld

11. maj 2012

Marco2

Vi plejer bare at rulle det om to gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.